شبکه خبری «بی‌بی‌سی» با تهیه یک گزارش ویژه به استدلال راز محبوبیت رئیس‌جمهور آرژانتین پرداخت.

«تله‌سور» نوشت: یک گزارش ویژه انجام شده توسط شبکه خبری «بی بی سی» در مورد راز محبوبیت «کریستینا فرناندز» رئیس جمهور آرژانتین این‌گونه استدلال کرد که با گذشت سال‌ها، افزایش میزان بحران‌ها و رفت و آمدهای رقبای سیاسی وی، «فرناندز» همچنان مقاوم و استوار بوده است.

شبکه خبری «بی بی سی» یک متن گزارش درباره آرژانتین را منتشر کرد که در آن بر روی راز محبوبیت «کریستینا فرناندز» که نحوه مدیریت وی با حمایت 50 درصدی مردم این کشور آمریکای لاتین بسته می‌شود، متمرکز شدند.

بر اساس این گزارش، محبوبیت «کریستینا فرناندز» طی 3 سال اخیر با وجود فراز و نشیب‌ها و بحران‌هایی که دولت وی با آن مواجه شد، ثابت باقی مانده است.

«کریستینا فرناندز» هم‌اکنون با حمایت 50 درصدی مردم آرژانتین روبروست و این میزان بیشترین میزان حمایت از بازگشت دموکراسی به این کشور در سال 1983 میلادی می‌باشد.

این گزارش منتشر شده شبکه خبری «بی بی سی» همچنین نشان داد که حزب «فرناندز» همچنان دارای بیشترین کرسی در کنگره آرژانتین و حضور قوی در نهادها و مؤسسات این کشور می‌باشد.

حزب «کریستینا فرناندز» در انتخابات داخلی یکشنبه گذشته در ایالت «تیرا دل فوئگو» آرژانتین موفق به کسب بیشترین میزان آرا شد (گرچه دور دوم نیز وجود خواهد داشت) و در ایالت «مندوزا» این کشور در رتبه دوم بیشترین میزان آرا قرار گرفت (اپوزیسیون آرژانتین برای سرنگونی کرشنریسم متحد شدند).

بر اساس این گزارش، آرژانتینی‌ها به نظر می‌رسد که می‌خواهند رئیس جمهورشان را به خوبی بدرقه کنند که وی در دسامبر 2015 میلادی بایستی کلیدهای کاخ ریاست جمهوری آرژانتین را به رئیس جمهور بعدی واگذار کند؛ دوره ریاست جمهوری «کریستینا فرناندز» برای مردم این کشور آمریکای لاتین بسیار خوشایند بوده است و آن‌ها این دوره را با تجربیات تلخ بر جای مانده از رؤسای جمهور سابق آرژانتین مقایسه کردند.

در مقایسه دوره ریاست جمهوری «کریستینا فرناندز» با روسای جمهور سابق دموکراتیک آرژانتین (به جز «نستور کرشنر» همسر وی)، آن‌ها نتوانستند حتی رویای داشتن چنین سرمایه سیاسی را ببینند؛ به طور مثال «رائول آلفونسین» رئیس جمهور سابق آرژانتین (1989-1983) به دلیل گسترش تورم در این کشور مجبور شد 6 ماه قبل از اتمام دوره ریاست جمهوریش از منصب خود کناره‌گیری کند و «کارلوس منم» رئیس جمهور سابق آرژانتین (1999-1989) به شدت به دلیل رسوایی‌های متعدد و اقتصاد شکست خورده مورد انتقاد قرار گرفت.

«فرناندو دلا روئا» رئیس جمهور سابق آرژانتین  (2001-1999) نیز پس از سرکوب خونین تظاهرات مردمی ( به علت وضعیت نامساعد اقتصادی و اجتماعی صورت گرفته بود) و امضای استعفای خود که تنها نیمی از دوره ریاست جمهوریش را به پایان رسانده بود از کاخ ریاست جمهوری این کشور ( مورد حمله تظاهرکنندگان قرار گرفته بود) توسط یک بالگرد فرار کرد.

بر اساس این گزارش منتشر شده از جمله دستاوردهای «کریستینا فرناندز» در دوره ریاست جمهوریش، عمل ملی کردن شرکت نفتی «وای پی اف» و خطوط هوایی آرژانتین، تصویب قوانینی از قبیل ازدواج با حقوق برابر با سطح حمایت بالای 60 تا 70 درصد و ... می‌باشند.

انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین در 10 دسامبر 2015 (19 آذر 94) برگزار خواهد شد.

 
منبع: فارس
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات