تلویزیون بحرین میکروفون روحانی شیعی مدافع ایران را در پخش زنده قطع کرده و سپس از استودیو بیرون کرد.

دولت بحرین که از چهار سال گذشته از هیچ تلاشی برای سرکوب انقلابیون دریغ نکرده است، در پی حمایت‌های مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز عید فطر از ملت‌های مظلوم منطقه از جمله ملت بحرین، رسانه‌ها و بنگاه‌های سخن پراکنی خود را برای تبلیغ علیه ایران به کار گرفت.

 

 تلویزیون بحرین در ادامه سیاهنمایی‌های خود مبنی بر دخالت ایران در امور داخلی کشورش، از شیخ «محمد سعید العرادی» روحانی شیعی برای شرکت در برنامه گفت‌وگو محور تحت عنوان «دخالت‌های ایران» دعوت کرد ولی پاسخ‌های میهمان را مطابق سیاست‌های خود نیافت و لذا قطع میکرفون وی را تنها چاره فرا رویش برای جلوگیری از روشن بیشتر حقانیت مواضع ایران یافت.

 

بر اساس این گزارش، مواضع واقع گرایانه شیخ العرادی درباره حکمت و حقانیت مواضع نصیحتی ایران در قبال برادران بحرینی‌ خود، ‌موجی از خشم و عصبانیت را در میان طرفداران دولت بحرین برجای گذاشت و حتی به درخواست‌ها برای برکناری وزیر اطلاع رسانی این کشور نیز رسید.

 

  این گزارش حاکی است که مجری برنامه از شیخ العرادی سئوالی مبنی بر اینکه «آیا ایران در امور بحرین داخالت می‌کند یا خیر؟»‌ پرسید که میهمان با اشاره به آیه «وبشر عبادی الذین یستمعون القول فیتبعون أحسنه» (پس بندگان مرا بشارت ده * همانهایى را که به هر سخنى (مخصوص) گوش مى‏‌دهند پس به بهترین (وجهی) آن را پیروىمى‏‌کنند) به لزوم استفاده از نصیحت‌های خیرخواهانه برای بهبود اوضاع داخلی بحرین پرداخت. مجری که از مواضع میهمان عصبانی شده بود از العرادی خواست جواب سئوالش را با «بله» یا «خیر»‌ بدهد که مهیمان گفت: متن مواضع ایشان (رهبر ایران) را برایم بیاورید که چه گفت تا درباره آن قضاوت کنم.

 

بر اساس این گزارش، در پی ناکامی تهیه کنندگان برنامه در گرفتن موضعی مبنی بر محکومیت رویکرد ایران در قبال بحرین، از یک روحانی شیعی، سیم میکرفون میهمان را کشیده و صدای وی را خاموش کردند.

 

فعالان فضای مجازی بحرین اعلام کردند که دولت بحرین، به خاطر مواضع العرادی وی را از استدیو بیرون کرد.

 

این گزارش حاکی است که رویکرد تبعیض آمیز دولت بحرین در سالجاری در محروم ساختن بسیاری از دانش آموزان ممتاز شیعه از دستیابی به بورسیه‌های خارج از کشور، موجی از خشم و عصبانیت را در میان مردم عادی در پی داشته است.

 

نظام بحرین از زمان آغاز موج جدید انقلاب فراگیر مردمی علیه خانواده حاکم در تاریخ ۱۴ فوریه ۲۰۱۱ تا کنون از هیچ تلاشی برای سرکوب انقلاب مردمی دریغ نکرده و علاوه بر از کار بیکار کردن انقلابیون، صدها تن از معترضان را زندانی و ده‌ها تن دیگر را به کام مرگ کشانده است. هم اکنون ده‌ها تن از رهبران انقلاب بحرین در زندان‌های آل خلیفه به سر می‌برند

 

مردم بحرین برای تحقق اهدافشان با برپایی تظاهرات گسترده و مسالمت آمیز ثابت کردند که تا تحقق دموکراسی به اعتراض های خود ادامه می دهند.

 

منبع: فارس

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات