شدت عملیات‌های ارتش سوریه و حزب‌الله لبنان در استان‌های «حماه»، «ادلب» و «لاذقیه» به بالاترین حد خود رسیده است و نیروهای سوریه در چندین محور با تروریست‌ها درگیر شده‌اند.

 پس از ورود نیروی هوایی روسیه به خاک سوریه برای بمباران تروریست‌ها، عملیات گسترده ارتش سوریه به همراهی حزب‌الله لبنان با نام «عملیات بزرگ» در استان «حماه»، «ادلب» و «لاذقیه» آغاز شده است؛ هر چند برخی عملیات‌های کنونی را مقدمه عملیات بزرگ می‌دانند.

 

 

پیشروی در حومه حلب به سمت شمال

 

 

به نوشته روزنامه الاخبار، ارتش سوریه در چندین جبهه از جمله استان «حماه» و «لاذقیه» و «ادلب» وارد درگیری با تروریست‌ها شده است؛ بعلاوه توانسته در حومه «حلب» به سمت شمال نیز پیشروی کند و به صورت چهار روز پیاپی توانسته در حومه «حماه» و «لاذقیه» در چارچوب «نبرد بزرگ» که از زمان آغاز حملات هوایی روسیه، شروع شده است، پیشروی کند.

 

 

درگیری‌های شدید در حومه ادلب و حماة

 

 

بنا به این گزارش، ارتش سوریه توانسته همراه با تسلط بر شهرک «سکیک» در حومه ادلب جنوبی، برای حمله به شهرک «التمانعه» آماده باشد و در شهرک «کفر نبوده» در شمال «حماه» نیز پیشروی‌هایی داشته باشد.

 

 

یک منبع میدانی به الاخبار می‌گوید: درگیری‌های «کفر نبوده» هنوز تمام نشده و ارتش برای تسلط بر این شهرک و پیشروی به سوی شهرک‌های «التمانعه» و «الهبیط» مصر است. از سویی افراد مسلح درون شهر «خان شیخون» نیز در وضعیت گاز انبری قرار گرفته و راهی جز فرار به سوی شهر «معره النعمان» در شمال را ندارند.

 

 

اما در «سهل الغاب»، در شمال غرب «حماه» نیروهای ارتش وارد درگیری سنگینی برای تسلط بر شهرک «المنصوره» شده‌اند و ارتش آماده پیشروی به سوی «تل خزرم» در حاشیه شهرک «القاهره» شده و جنگنده‌ها نیز تجمعات تروریست‌ها را در روستاهای «تل واسط» و «الزیاره» بمباران کردند.

 

 

آزادسازی 9 منطقه

 

 

همراه با این، در حومه «لاذقیه»، تروریست‌ها مقاومت سختی در برابر ارتش در اطراف «سلمی» در حومه «لاذقیه» انجام می‌دهند و در همین حال نیز به شهرک «دورین» حمله کرده‌اند که با پاتک ارتش سوریه مجبور به عقب‌نشینی شده‌اند.

 

 

در مجموع، ارتش سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرده است که توانسته بر 9 شهرک و پایگاه در حومه «حماه» و دو شهرک و چندین تپه در حومه «لاذقیه» و شهرک‌های «جب الحمر» و «کفر دلبه» و «تلال کتف» و «رویسه» و «خندق جامو» تسلط یابد.

 

 

اما در مبارزه با داعش، نیروهای ارتش توانستند تکفیری‌های داعشی را در منطقه «الحره» در اطراف «المسلیمه» و کارخانه سیمان، در حومه «حلب» شمالی فراری دهند. ارتش سوریه، صبح دیروز (دو شنبه) از دو محور وارد این منطقه شده و داعشی‌ها را در حالت گاز انبری قرار دادند.

 

 

گروه تروریستی «الجبهه الشامیه» نیز اوضاع خوبی ندارد و دفتر شرعی این گروهک، بیانیه‌ای صادر کرده و از وضع وخیم جبهه شمالی به شدت انتقاد کرده است. در حومه «حلب» نیز مخالفان مسلح دولت سوریه در بیانیه‌ای از فرماندهان «ارتش ازاد» خواسته‌اند تا استعفا دهند و فرماندهانی با کفایت جای آن‌ها را بگیرد.

منبع: فارس

 
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات