رئیس منطقه حفاظت شده اشترانکوه:

لرستان خبر: رئیس منطقه حفاظت شده اشترانکوه در لرستان گفت: اعضای دو باند بزرگ قاچاق گیاهان دارویی در مناطق حفاظت شده اشترانکوه، شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش لرستان خبر از خرم آباد،  کورش لشنی امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این افراد متخلف 18 گونه از گیاهان مرتعی حمایت شده دراین منطقه حفاظت شده را به صورت غیرقانونی چیده و قصد خارج کردن این گیاهان از منطقه را داشتند.

وی با اشاره به کشف و ضبط محموله گیاهان دارویی از این باندهای متخلف، افزود: اعضای این باندهای متخلف، طی دو عملیات توسط مامورین پاسگاه چشمه خرم منطقه اشترانکوه، شناسایی، دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

لشنی بیان کرد: همه ساله با شروع فصل بهار و رشد گیاهان مرتعی، عده ای افراد سود جو با دستبرد به طبیعت و برداشت بی رویه از گیاهان مرتعی خوراکی، اقدام به تخریب این مناطق طبیعی کرده و نمونه های گیاهی را با خطر انقراض روبه رو می کنند.

رئیس منطقه حفاظت شده اشترانکوه با بیان اینکه برداشت بی رویه، گونه های گیاهی استان لرستان را در معرض نابودی قرار داده، تصریح کرد: برابر قوانین و برای حفظ گونه های گیاهی و جانوری، چیدن گونه های گیاهی ممنوع است، با افراد متخلف دراین زمینه برخورد قانونی صورت می گیرد.

استان لرستان یکی از مکان های مستعد از نظر رویش گیاهان کوهی است، در حال حاضر بیش از 100 نوع گیاه خوراکی و دارویی در این استان به صورت سنتی برداشت می شود که این امر زمینه انقراض و نابودی بیش از پیش گیاهان را فراهم کرده است.

انتهای پیام/ ق

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات