مدیرکل محیط زیست استان لرستان خبرداد

لرستان خبر: مدیرکل محیط زیست استان لرستان گفت: 10 بهله عقاب طلایی و سارگپه، پس از ماه ها تیمار و بهبودی کامل در مراکز نگهداری و حمایتی حیات وحش محیط زیست، در مناطق طبیعی و ارتفاعات لرستان رها سازی شدند.

لرستان خبر، روابط عمومی محیط زیست لرستان، ˈمهرداد فتحی بیرانوندˈ روز شنبه با اعلام این خبر افزود: این تعداد پرنده پس از ماهها مراقبت، تیمار و نگهداری توسط کارشناسان محیط زیست استان و کسب سلامتی و بهبودی کامل، هفته گذشته در ارتفاعات مناطق طبیعی استان لرستان رها شدند.
 

وی با اشاره به اقدامات موثر کارشناسان واحد نظارت بر حیات وحش و مرکز تیمار اداره کل محیط زیست استان لرستان برای تیمار و نگهداری این تعداد عقاب طلایی و سارگپه، اظهار کرد: رها سازی این پرندگان با توجه به بهبودی کامل و اطمنیان از قدرت و توان پرواز و زیست این جانوران در محیط زیست طبیعی، انجام شده است.
 

فتحی بیراوند با اشاره به اینکه عقاب طلایی و سارگپه بخشی از خزانه حیات وحش کشور و استان لرستان هستند، گفت: حمایت و نگهداری از این گونه های جانوری و تلاش برای حفظ حیات آنها به عنوان بخشی از خزانه ارزشمند حیات وحش استان، در دستور کار سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد.
 

عقاب طلایی، یکی از زیباترین پرندگان شکاری است که در بسیاری از مناطق جهان زیست می کند و در ایران نیز به صورت بومی وجود دارد، این نوع عقاب از گذشته دور تاکنون به عنوان یک پرنده شکاری، توسط بشر تربیت شده است.
 

در حال حاضر، عقاب طلایی با توجه به تهدیدات موجود، در زمره پرندگانی است که نیاز به حمایت و حفاظت دارد.
 

سارگپه نیز نوعی پرنده شکاری است که جثه آن، کوچکتر از عقاب طلایی می باشد.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات