رئیس آتش نشانی بروجرد:

لرستان خبر: رئیس آتش نشانی بروجرد گفت: سه ماهه نخست امسال 89 مورد عملیات امداد ونجات در شهرستان بروجرد انجام گرفته است که 30 مورد آن مربوط به آسانسور بوده است.

لرستان خبر، مسعود تقوی در گفت وگو با لرستان خبر اظهار کرد: در سه ماهه نخست امسال 121 مورد آتش سوزی در این شهرستان رخ داده است  که52 مورد آن مربوط به آتش سوزی جنگل، فضای سبز و مزارع  و 31 مورد مربوط به آ تش سوزی منزل مسکونی و مخروبه  بوده است که بیشترین آمار آتش سوزی ها را به خود اختصاص داده است.

 

وی با اشاره به برداشت محصولات کشاورزی از جمله برداشت گندم که کار برداشت آن در بروجردآغاز شده، افزود: برخی کشاورزان این منطقه بنا بر سنت و تفکرات اشتباه مبنی بر رویش محصولات بهتر در سال های آینده، اقدام به آتش زدن زمین بعد از برداشت محصولاتی نظیر جو و گندم می کنند.

 

تقوی اظهارکرد: آتش زدن اراضی از نظر علمی مورد تایید نیست و می تواند خسارات جبران ناپذیری را به سایر محصولات کشاورزی وارد کند که کشاورزان باید به این قضیه توجه کافی داشته باشند که از وجود خطرات احتمالی که آتش گرفتن مزارع از جمله آن ها است جلوگیری نمایند.

 

رئیس آتش نشانی بروجرد بیان کرد: برای خدمت رسانی به مردم بروجرد4 ایستگاه آتشنشانی در سطح بروجرد به صورت شبانه روزی فعال هستند و برای کمک به مردم در زمینه امداد و نجات و اطفاء حریق از هیچ کوششی در یغ نمی کنند.

 

وی به عملکرد سه ماه نخست امسال آتش نشانی بروجرد اشاره کرد و گفت: 89  مورد امداد و نجات را در بروجرد در سه ماهه نخست امسال داشته ایم که30 درصد این آمار مربوط به آسانسور است و همچنین در اطفاء حریق در سه ماه نخست 121 مورد آتش سوزی را کنترل کردیم

 

رئیس آتش نشانی بروجرد از آتش سوزی یک مغازه لحاف دوزی در چند روز اخیر در بروجرد خبرداد و گفت: یک واحد لحاف دوزی و انبار پنبه و الیاف در خیابان صفا بروجرد طعمه حریق شد که ماموران آتش نشانی  بروجرد توانستند پس از حدود دو ساعت آتش سوزی را در این مغازه دو طبقه مهار نمایند و از ورود آن به مغازه های اطراف جلوگیری کنند.

 

وی تصریح کرد: خوشبختانه این حادثه خسارت جانی نداشت ولی متاسفانه  همه  مواد اولیه  از جمله پنبه و انواع الیاف وسایل موجود دراین مغازه در آتش سوختند.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات