رئیس منابع طبیعی پلدختر:

لرستان خبر: رئیس منابع طبیعی پلدختر گفت: عامل اصلی وقوع پدیده ریزگردها در لرستان و به ویژه شهرستان پلدختر تخریبهایی بوده که در حوزه کنابع طبیعی، تالابها، پوشش گیاهی و جنگی انجام شده است.

به گزارش لرستان خبر، سیاوش میرزایی ظهر امروز در دیدار مدیر و کارکنان منابع طبیعی این شهرستان با امام جمعه پلدختر اظهار داشت: مردم باید حفاظت از منابع طبیعی و جنگلها را امری واجب تلقی کنند.

 

وی بر لزوم فرهنگ سازی در زمینه صیانت از منابع طبیعی، افزود: در راستای تحقق این امر تنها منابع محدود انسانی کارگشا نیست و باید مردم همکاری و تعامل لازم را به کار گیرند.

 

رئیس منابع طبیعی پلدختر عنوان کرد: صیانت از منابع طبیعی وظیفه ای همگانی است و همگان باید در این راه تلاش کنند، چراکه منابع طبیعی متعلق به تمامی عصرها است.

 

وی به دلیل بروز پدیده ریزگرد در پلدختر اشاره و تصریح کرد: عامل اصلی وقوع پدیده ریزگردها در لرستان و به ویژه شهرستان پلدختر تخریبهایی بوده که در حوزه کنابع طبیعی، تالابها، پوشش گیاهی و جنگی انجام شده است.

 

میرزایی به اقدامات این اداره اشاره و بیان کرد: امسال اداره منابع طبیعی پلدختر اقداماتی نظیر برگزاری کلاس‌های آموزشی برای دو هزار و 40 نفر در مناطق جنگل‌نشین، توزیع بروشورهای تبلیغی و آموزشی، کاشت 30 هزار نهال به منظور احیای بلوط و احداث دو هزار و 100 متر بند مهار آب  را در برنامه خود داشته است.

 

وی خاطرنشان کرد: ساماندهی چرای دام به میزان 50 هزار هکتار، دو هزار هکتار قرق مراتع و جنگل‌ها، توزیع لوازم گازسوز و نفت‌سوز در مناطق روستایی جنگل‌نشین و واگذاری 110هکتار از اراضی منابع طبیعی به مردم از دیگر اقدامات این اداره بوده است.

 

حجت‌الاسلام علی محمد لروند، امام جمعه پلدختر در این دیدار اظهار داشت: منابع طبیعی ثروت هر جامعهای است و با توجه به ناکافی بودن اقدامات قهری در راستای صیانت از این منابع، آگاهسازی و فرهنگسازی برای مردم در این زمینه امری ضروری است.

 

وی افزود: امروزه حیات گونههای نادر در جنگلها، تالابها و منابع طبیعی در معرض خطر و انقراض قرار دارند، بنابراین رسالت مهم متولیان امر، حفاظت و صانت از این گونه ها و منابع است.

 

امام جمعه پلدختر بر لزوم جسارت و قدرت مسئولان و متولیان منابع طبیعی تأکید و تصریح کرد: مسئولان باید با همکاری یکدیگر، زمینه تعامل مردم در راستای حفاظت از جنگلها را فراهم کنند تا جلوی دستدرازی به منابع طبیعی گرفته شود.

 

وی به گسترش درختکاری برای جلوگیری از پدیده ریزگرد اشاره و بیان کرد: برای جلوگیری از پدیده ریزگردها به کار اصولی و برنامهریزی دقیق نیاز است.

 

لروند عنوان کرد: باید در زمینه تالابهای پلدختر اقدام جدی و گسترده انجام شود چراکه این منابع از اولویتهای منابع طبیعی هستند.

 

امام جمعه پلدختر حفظ محیط زیست و به خصوص تالاب‌های شهرستان پلدختر را از اولویت‌‏های منابع طبیعی این شهرستان دانست و گفت: در این زمینه باید کارهای گسترده انجام گیرد.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات