مدیرکل حج و زیارت لرستان؛

مدیرکل حج و زیارت لرستان گفت: فردا پیکر چند نفر از حجاج لرستانی که در مرحله نخست شناسایی شدند به کشور وارد می‌شود.

به گزارش لرستان خبر، محمد خسروی  با بیان اینکه در حادثه منا دو کاروان اعزامی از شهرستان‌های بروجرد، الیگودرز، دورود و ازنا آسیب دیدند، اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار تاکنون 17 نفر از حجاج لرستانی کشته‌ شده و 15 نفر دیگر مفقود اعلام‌ شده‌ است.

 

 

وی با اشاره به اینکه تیم‌های شناسایی با در دست داشتن تصاویر مفقودین این حادثه همچنان در حال جستجو هستند، افزود: فردا  اجساد 130 تن از شهدای ایرانی حادثه به کشور منتقل و به‌ صورت متمرکز تشییع و در گلزار شهدای شهر خود دفن می‌شوند.

 

 

مدیرکل حج و زیارت لرستان با بیان اینکه فردا پیکر چند نفر از حجاج لرستانی نیز به کشور وارد می‌شود، اظهار داشت: در این مرحله پیکر چند نفر از  شهدایی که در مرحله نخست شناسایی شدند به کشور منتقل و مابقی اجساد نیز در مراحل بعد وارد استان لرستان می‌شوند.

 

 

وی با اشاره به اینکه متعاقباً نام شهدای لرستانی که فردا که به کشور منتقل می‌شوند اعلام می‌شود، بیان کرد: برای مراسم تشییع پیکر شهدای لرستانی حادثه منا از طرف استانداری لرستان، دفاتر ائمه جمعه، اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران، فرمانداری‌های بروجرد، الیگودرز، ازنا، دورود و خرم‌آباد هماهنگی‌هایی در حال انجام است.

 

 

خسروی با بیان اینکه بر اساس دستور مقام معظم رهبری پیکر جان‌باختگان این حادثه در گلزار شهدای هر شهرستان دفن می‌شود، گفت: بر اساس آخرین آمار تعداد جان‌باختگان حجاج ایرانی به 169نفر، تعداد مفقودین به 298 نفر و تعداد مجروحینی که در بیمارستان بستری‌شده‌اند به 56 نفر رسیده است.

 

منبع: تسنیم

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات