رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی در استان لرستان:

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گفت: سیلاب اخیر آب آشامیدنی ۸۰ هزار نفر از مردم استان لرستان را قطع کرده و آبرسانی با تانکر انجام می‌شود.

به گزارش لرستان خبر، امین صابری نیا ظهر امروز در حاشیه بازدید از مناطق سیل‌زده شهرستان پلدختر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نظارت بر آب آشامیدنی فعلی در مناطق سیل‌زده که با قطعی آب شرب مواجه هستند بسیار مهم و حائز اهمیت است.

وی افزود: در جریان سیل در استان لرستان 80 هزار نفر از آب آشامیدنی محروم شده و آب‌لوله‌کشی آن‌ها قطع است که از طریق تانکر سیار به آن‌ها آب‌رسانی می‌شود.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی با بیان این‌ که تعداد زیادی از روستاهای شهرستان پلدختر بر اثر سیل از لحاظ تأمین آب آشامیدنی دچار مشکل شده‌اند عنوان کرد: آب توزیع‌ شده در این مناطق باید سالم و بهداشتی باشد تا بیماری‌های ناشی از آب آلوده شیوع پیدا نکند.

وی با اشاره به اینکه در مواردی آب‌رسانی بدون هماهنگی از نظر بهداشتی صورت می‌گیرد تصریح کرد: باید در این رابطه نظارت بیشتری انجام گیرد و دستگاه‌های توزیع‌کننده آب دقت کنند که آب سالم و کلرزنی شده بین مردم توزیع کنند.

صابری نیا خاطرنشان کرد: در این رابطه دانشگاه علوم پزشکی باید آب‌رسانی را مورد کنترل و بازرسی قرار دهد تا آب سالم و بهداشتی در اختیار مردم قرار گیرد.

وی با عنوان اینکه با توجه به وضعیت اقلیمی استان لرستان اطلاع‌رسانی‌های به موقعی صورت گرفته است گفت: پیش‌بینی و پیشگیرهای قابل‌توجه انجام‌شده و خوشبختانه با کمترین میزان خسارت جانی مواجه بودیم.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی اظهار داشت: مرکز اورژانس کشور خوشبختانه از مناطق سیل‌زده بازدیدهایی به عمل‌آورده و تلاش می‌شود که در این رابطه با کمترین مشکل مواجه شویم.

وی افزود: با مسئولان شهرستان پلدختر صحبت‌های لازم صورت گرفته و امیدواریم که با بهترین مدیریت بتوان مسئله را پیگیری کرده تا هر چه سریع‌تر آب‌لوله‌کشی شهر وصل شود.


منبع: تسنیم

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات