در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان از کاهش ۳۰ درصدی تلفات در تصادفات جاده ای این استان خبر داد.

 گزارش لرستان خبر، علی زندی فر ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در حاشیه نشست کارگروه تخصصی ایمنی و ترافیک کشور اظهار داشت: اولین نشست تخصصی کارگروه ایمنی و ترافیک کشور بعد از ادغام راهداری و حمل و نقل جاده ای در استان لرستان برگزار شد.

وی بیان داشت: این نشست به منظور بررسی نقشه راه و صدور دستورالعمل های مراکز معاینه فنی، بررسی و تجزیه و تحلیل آمار تصادفات و سایر آمارهای ایمنی و چگونگی استفاده از ظرفیت ادغام راهداری و حمل و نقل جاده ای برگزار شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان با اشاره به اینکه روسای ادارات ایمنی و ترافیک ۱۲ استان کشور به همراه مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک کشور و معاونان مربوطه در این نشست شرکت کرده اند، گفت: هدف اصلی این نشست افزایش ایمنی در جاده ها و کاهش روند تلفات ناشی از تصادفات در سطح محورهای کشور است.

زندی فر با بیان اینکه طبق آمار بررسی شده، تصادفات ۱۰ استان زاگرس نشین در ۱۰ سال گذشته روندی صعودی داشته است، افزود: تنها استانی که در زمینه کاهش تعداد تلفات ناشی از تصادف روند کاهشی داشته استان لرستان بوده است.

وی به کاهش ۳۰ درصدی تلفات در تصادفات استان لرستان اشاره کرد و گفت: آمار تلفات تصادف های استان از سال ۸۵ تا کنون از ۵۵۰ نفر به ۳۴۰ نفر کاهش است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان عنوان کرد: در تلاش هستیم که آمار تلفات ناشی از تصادف های استان لرستان را به جایی برسانیم که هیچ کشته ای در محورهای استان نداسته باشیم.

منبع: مهر

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات