لزوم پایبندی کاندیدا به میثاق نامه

جلوگیری از مسدود شدن ورودی‌های شهر، تهیه میثاق‌نامه، تعهد و پایبندی کاندیداها برای انجام مفاد میثاق نامه، متعهد کردن کاندیداها به رعایت معیارها و ارزش‌ها از موصبات جلسه بود

به گزارش لرستان خبر، رستم کوشکی در سیزدهمین جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیست شهری که در سالن جلسات شهرداری خرم‌آباد برگزار شد اظهار داشت: کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیست شهری با حضور سازمان‌های مردم‌نهاد در راستای تبلیغات انتخاباتی در دور نخست انتخابات حضور پیدا کردند و تحول بسیار متفاوتی نسبت به سال‌های گذشته در  بحث کمیسیون فرهنگی ایجاد شد.

وی افزود: موضوع پویش تبلیغات پاک توسط اعضای کمیسیون و سمن‌ها پیگیری شد و با ستاد کاندیداها ارتباط پیدا کردند به شکلی که نامزدهای انتخابات موضوع پویش پاک را محور صحبت‌های خود قراردادند و بسیار تأثیرگذار بود.

عضو شورای اسلامی شهر خرم‌آباد عنوان کرد: با توجه به ایجاد پویش تبلیغات پاک در خرم‌آباد انتخابات امسال نسبت به سال‌های گذشته  تغییراتی داشته به‌ طوری‌که در سال‌های گذشته در و دیوار شهر پر از عکس، تصاویر و نوشتارهای متفاوت بود که شهر را بسیار زشت و ناپسند می‌کرد اما امسال با همت دادستان، شهرداری، فرمانداری و سازمان‌های مردمی اقدام مؤثری انجام شد.

وی بیان کرد: 120 نفر از کارکنان شهرداری به‌ صورت شبانه‌ روز تلاش کردند تا بتوانند پویش تبلیغات پاک را عملی کنند و با توجه به کارهای خوبی که در این زمینه انجام شد نیاز است این اقدام نهادینه شود.

کوشکی تصریح کرد: امسال شرایط برابری در زمینه نصب بنر در مناطق پرتردد شهر مهیا شد و تمامی کاندیداها توانستند به‌ صورت یکسان بنرهای تبلیغاتی خود را در این مناطق نصب کنند.

وی با اشاره به اینکه جلسه امروز در راستای اجرای مرحله دوم پویش تبلیغات پاک تشکیل‌ شده تا بتوانیم این اقدام را تداوم و نهادینه کنیم خاطرنشان کرد: از کاندیدایی که به دور دوم انتخابات راه‌یافته‌اند انتظار می‌رود در زمینه هماهنگی و تعامل با پویش تبلیغات پاک همکاری لازم را داشته باشند و کاندیدای برتر نیز معرفی می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر خرم‌آباد گفت: شورای شهر در کنار شهرداری خرم‌آباد خدمات ارزنده‌ای به‌ ویژه در ایام نوروز ارائه داد که امیدواریم با توجه به همکاری خوبی که بین مسئولان استان وجود دارد در آینده شاهد اعتلای شهر خرم‌آباد به بهترین شکل ممکن باشیم.

در این جلسه مصوب شد بین سازمان پسماند و خدمات شهری در ایام انتخابات همکاری لازم جهت تهیه مخازن برای جمع‌آوری زباله‌های کاغذی و تفکیک از مبدأ انجام شود.

جلوگیری از مسدود شدن ورودی‌های شهر، تهیه میثاق‌نامه، تعهد و پایبندی کاندیداها برای انجام مفاد میثاق نامه، متعهد کردن کاندیداها به رعایت معیارها و ارزش‌ها، تهیه شعار مناسب در راستای پویش تبلیغات سالم، معرفی یک نماینده از سوی کاندیداها جهت ارائه پیشنهاد‌ها و انتقال به اعضا ستاد مربوطه، اعمال قانون از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط با ستادهای متخلف، الزام به استفاده از تابلوهای تبلیغات نوین برای ایام تبلیغات انتخاباتی، افزایش تعداد جایگاه‌های نصب بنر، طراحی نقاشی‌های طنز در تقابل با تبلیغات ناسالم و در اختیار قرار دادن یک اتوبوس برای پاک‌سازی شهر از دیگر مصوبات این جلسه مطرح شد.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات