گزارش یک جلسه

با هماهنگی‌های انجام شده با استاندار و موافقت شورای شهر ۲۰ اردیبهشت به عنوان روز نکوداشت خرم آباد نام‌گذاری شد.

به گزارش لرستان خبر، شهر خرم آباد به عنوان یکی از 7 شهر برتر گردشگری کشور معرفی شد؛ این خبری بود که هفته قبل از سوی سازمان گردشگری کشور اعلام شود و همین کافی بود تا مسئولان امروز همایشی بگیرند وبرای این موضوع هم جشنی گرفته باشند و هم برای جذب بهتر گردشگر برنامه ریزی کنند.

یحیی عیدی بیرانوند شهردار خرم آباد ظهر امروز در مراسم روز نکوداشت شهر خرم‌آباد اظهار داشت: استان لرستان پایتخت پل‌های تاریخی ثبت شده ایران و جهان، پایتخت آبشارها و چشمه‌ها و پایتخت موسیقی کشور محسوب می‌شود اما این ظرفیت‌ها مورد غفلت قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه با هماهنگی‌های انجام شده با استاندار و موافقت شورای شهر 20 اردیبهشت به عنوان روز نکوداشت خرم آباد نام‌گذاری شده است افزود: در این روز خوشبختانه هر ساله از کسانی که به شهر خرم‌آباد خدمت کرده‌اند تجلیل می‌شود.

شهردار خرم آباد با اشاره به اینکه پیش‌بینی شده است که هفته نکوداشت شهر خرم‌آباد را نیز در سال‌های آینده برگزار کنیم گفت: استان لرستان و به ویژه شهر خرم‌آباد دارای ظرفیت‌های منحصر به فردی است و مسلما اگر از این ظرفیت‌ها استفاده شود وضعیت استان و این شهر دگرگون می‌شود.

عیدی بیرانوند با بیان اینکه درآمد سرمایه‌گذاری در بخش مسکن در شهر خرم  آباد معادل یک سال بودجه عمرانی شهرداری بوده است تصریح کرد: تاکنون 110 هکتار فضای سبز در شهر خرم‌آباد ایجاد شده است اما در حال حاضر 110 هکتار فضای سبز جدید در دست ساخت است.

وی به احداث چهار روگذر و زیر گذر توسط قرارگاه خاتم الانبیاء در شهر خرم‌آباد اشاره کرد و افزود: مشارکت سرمایه‌گذاران در توسعه شهر خرم آباد اثرات مطلوبی به همراه داشته است که از جمله آنها می‌توان به ساخت شهرک صنوف خرم آباد اشاره کرد.

تلاش برای برگزاری روز بین المللی خرم آباد

وشنگ بازوند استاندار لرستان نیز در مراسم نکوداشت روز خرم‌آباد  اظهار داشت: سرمایه‌گذار مجتمع کشت و صنعت خرم‌آباد در دو پروژه گردشگری مذهبی هر کدام با 150 میلیارد تومان اعتبار در استان سرمایه‌گذاری کرده است.

بازوند با اشاره به کمبود 800 تخت هتل در استان گفت: این تعداد تخت تا سه سال آینده با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ایجاد می‌شوند؛ البته سرمایه‌گذار نیز تامین شده است.

وی با بیان اینکه یک باب هتل 5 ستاره توسط سرمایه‌گذاران مقیم استان در دست ساخت است، تصریح کرد: پارک بزرگ شاپوری یکی از جاذبه‌های دست ساز است که در بین دو اثر تاریخی یعنی قلعه فلک الافلاک، پل شاپوری در دست ساخت است.

استاندار لرستان از پارک شاپوری به عنوان یک پارک بی‌نظیر نام برد و بیان کرد: پارک شاپوری از این حیث بی‌نظیر است که در آن بناهای تاریخی چند هزار ساله استان لرستان در مقیاسی بزرگ‌تر از آثار دیگر پارک های مینیاتوری ساخته می‌شوند.

استاندار لرستان گفت: دریاچه‌ای که در مجاورت پارک شاپوری احداث می‌شود 1.5 هکتار بزرگ‌تر از دریاچه کیو است.

بازوند عنوان کرد: مصالح به کار رفته در بناهای تاریخی مینیاتوری در دست ساخت در پارک شاپور از جنس مصالحی است که در اثر اصلی به کار رفته است.

وی افزود: همچنین در این پارک مسیر راه آهن لرستان نیز به صورت مینیاتوری ایجاد می‌شود.

بازوند بر ضرورت توسعه هنرهای صنایع دستی در استان تاکید و افزود: صنایع دستی در استان باید رونق پیدا کند؛ از این رو به مدیر کل میراث فرهنگی استان نیز اعلام کرده‌ایم که 500 تا 600 نفر را معرفی کنند تا آموزش‌های لازم را در این زمینه فرا بگیرند.

وی خواستار نوسازی ناوگان فرسوده حمل و نقل شهری خرم‌آباد در راستای توسعه گردشگری شد و بیان کرد: ناوگان حمل و نقل شهرداری از این وضعیت کهنه و قدیمی که قرار دارد باید تغییر پیدا کند.

استاندار لرستان به شهرداری خرم‌آباد پیشنهاد داد که با حذف عوارض زمینه را برای نوسازی بافت مسیر میدان دانشجو به سمت فرودگاه خرم‌آباد را فراهم کند.

بازوند گفت: یکی از ضعف‌های شهر خرم آباد که در راستای جذب گردشگر باید اصلاح شود وضعیت مبلمان شهری است که نیازمند تغییرات است.

وی تصریح کرد: در نوروز امسال با توجه به تلاش‌های صورت گرفته طی دو سال اخیر 67 درصد از اهداف شعار تبدیل لرستان به مقصد گردشگری محقق شد.

بازوند افزود: اگر چه تا تحقق صددرصد شعار تبدیل لرستان از معبر گردشگری تا مقصد گردشگری فاصله زیادی وجود دارد اما تلاش‌های خوبی در راستای تحقق این شعار صورت گرفته است.

استاندار لرستان ضمن تقدیر از اقدام خوب شهرداری و شورای شهر برای انتخاب روز نکوداشت خرم‌آباد گفت:  در واقع مراسم امروز را باید مقدمه‌ای برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر این روز در 20 اردیبهشت سال آینده بدانیم.

بازوند با تاکید بر اینکه باید روز نکوداشت خرم‌آباد را با برگزاری مراسمات باشکوه به مردم کشورمان و در صحنه بین‌الملل معرفی کنیم، افزود:  در شهری که آب در چشمه‌های آن با حجم شش متر مربع بر ثانیه به عنوان یک ظرفیت بی‌نظیر عبور می‌کند باید قدر نعمات خدادادی آن را بیشتر بدانیم.

وی قرار گرفتن خرم آباد در کریدور شمال به جنوب و غرب به شرق را ظرفیتی بزرگ برای تبدیل این شهر به یک مقصد گردشگری دانست و تصریح کرد:  افزایش پروازهای فرودگاه خرم‌آباد به عنوان یکی از زیرساخت‌های گردشگری فراهم شده است.

استاندار لرستان با بیان اینکه رونق گرفتن صنعت گردشگری سبب افزایش سرانه درآمد مردم می‌شود، گفت: لرستان پایتخت ژئوتوریسم ایران است و اکنون که نیاکان ما در این خطه کارهای بزرگی را انجام داده و از خود به یادگار گذاشته اند باید قدر آنها را در راستای توسعه گردشگری بدانیم.

بازوند با اشاره به وجود 5000 هزار اثر تاریخی که 2300 اثر از مجموع آنها ثبت شده افزود: لرستان با وجود اینکه دارای جاذبه‌های گردشگری و تاریخی است اما با کمبود جاذبه‌های دست‌ساز گردشگری مواجه است.

وی با بیان اینکه بخشی از علاقمندی گردشگران را جاذبه‌های دست  ساز تشکیل می‌دهند، عنوان کرد: در شهری که به عنوان یکی از هفت شهر گردشگری ایران انتخاب شده است شورای شهر و شهرداری کار سختی را در پیش دارند؛ چرا که نمی‌توان جزو هفت شهر گردشگری بود؛ اما در این حوزه کاستی داشت.

 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • هم استانی

    حا ضرم قسم جلاله بخورم که این آمار ورود توریستی که در اختیار استاندار قرار داده اند خلاف واقع است از طرفی خودمان را گول نزنیم در زمان تعطیلی های بلند مدت تمام کسانی که متاسفانه از استان هجرت کرده اند برای دیدن خانواده هایشان و یا مراسم به استان برمیگردند و آمارهای ورودی بالا میرود و تعداد کمی برای دیدن استان می آیند و یا مسافر گذری هستند اگر باور ندارید پس چرا این همه هتل مثل.....به تعطیلی کشیده شده اند هدفگزاری برای جذب توریست فقط صرف عید نوروز نیست وگرنه بقیه روزهای سال اون هتل چگونه هزینه های خود را جبران کند؟؟؟...نه !!!هتل سازی در این مرحله و قبل از برنامه ریزی و هدفگزاری و برنامه ریزی برای نقطه نقطه مکانهای توریستی فقط از بین بردن سرمایه است باید زیرساخت های لازم را فراهم کنیم بعد با تبلیغ سراسری درست نظر توریست ها را به این نقاط جلب کنیم باید بدانیم راه طولانی و سختی است که باید آگاهانه اقدام کرد ولی دایمی است...به امید آنروز

نظرات