گردانهای حزب الله عراق هشدار داد که "پاسخی قاطع" به یورش نیروهای ترکیه به خاک عراق خواهد داد.

حزب الله عراق: «پاسخ قاطعی» به ترکیه می‌دهیم

 

حزب الله

 

گردانهای حزب الله عراق در بیانیه خود هشدار داد که پاسخی قاطع به یورش نیروهای ترکیه به خاک عراق خواهد داد و این اقدام ترکیه را "اشغالگری جدیدی" می داند و با آن با منطق مقاومت برخورد خواهد کرد.

 

در این بیانیه آمده است: ما عزیزترین انسانها و گرانبهاترین خونها را برای دفاع از عراق و مقدسات نثار کرده و همچنان نثار می کنیم  و نمی توانیم در مقابل یورش نیروهای ترکیه در خاک عراق دست بسته بمانیم و کاری انجام ندهیم و پاسخی قاطع به این نقض (حاکمیت عراق) خواهیم داد.

 

این بیانیه تاکید کرد: ما با این اشغالگری جدید با منطق مقاومت برخورد خواهیم کرد و کسی که درخصوص قدرت و توانمندی ما شک و تردید دارد، از اربابان آمریکایی خود می تواند سوال کند.

 

ورود نیروهای ترکیه بدون اطلاع دولت مرکزی عراق به شمال این کشور با اعتراض و محکومیت شدید مسئولان رده های مختلف عراق روبرو شده است.

 

این مسئولان از جمله فواد معصوم رئیس جمهور، حیدر العبادی نخست وزیر و خالد العبیدی وزیر دفاع عراق این اقدام ترکیه را محکوم و آن را نقض حاکمیت عراق و قوانین بین المللی و اصول حسن همجواری دانسته اند و از ترکیه خواسته اند که نیروهای خود را از خاک عراق بیرون بکشد.

 

شورای وزرای امنیت ملی عراق اعلام کرده است: عراق حق دارد که از همه گزینه های موجود به علت ورود نیروهای ترکیه به خاک عراق استفاده کند و در صورت عقب نشینی نکردن 48 ساعته نیروهای ترکیه از خاک عراق به شورای امنیت رجوع خواهد کرد.

منبع:تسنیم

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات