رئیس مرکز بهداشت ایلام گفت: بیماران قلبی و افراد دارای علایم سرماخوردگی برای جلوگیری از ابتلا به بیماری آنفلوانزا که شایع شده به پزشک مراجعه کنند.

دکتر راضی ناصری فر روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بیماران دارای نارحتی قلبی، سالمندان، افراد با علایمی چون سرفه، تنگی نفس، خلط گلو برای حفظ سلامت خود از بیماری تنفسی آنفلوآنزا به پزشک مراجعه و دستورات پزشکی را رعایت کنند.

 
وی ادامه داد: آنفلوآنزا علایمی چون سرماخوردگی همراه با تب، نارحتی های گوارشی چون اسهال و استفراغ دارد و باید افرادی که این علایم را در خود احساس می کنند در سریع ترین زمان به پزشک مراجعه کرده و با تشخیص پزشک واکسن آنفلوآنزا تزریق کنند.
 
 
ناصری فر رعایت نکات بهداشت فردی بویژه شست و شوی مرتب دست ها با آب و صابون، استفاده از ماسک، مصرف زیاد مایعات را از مهمترین راه های پیشگیری از این بیماری دانست.
 
 
وی تاکید کرد: باید فاصله افراد از شخص بیمار یا مشکوک به بیماری کمتر از یک متر نباشد و مدت زمان تماس و گفت و گو با بیمار نیز بیشتر از ۱۵ دقیقه نباشد و فرد بیمار باید ضمن رعایت دستورات پزشکی و استفاده از ماسک، تا زمان بهبودی کامل استراحت کند.
 
 
وی به زائرانی که از عراق به کشور بازگشته اند، توصیه کرد: با توجه به حجم انبوه زائران و افراد گوناگونی که از کشورها و ملیت های مختلف در آیین اربعین حضور داشتند و تردد زیاد افراد در پایانه مرزی مهران، علایم بیماری های سرماخوردگی را جدی بگیرند.
 
 
آنفلوانزا H۱N۱ بیماری حاد تنفسی است که به صورت واگیر از فردی به فرد دیگر انتقال می یابد و شروع آن بطور ناگهانی اتفاق می افتد و جزو آنفلوانزاهای فصلی و معمولی در کشور است.
تاکنون ۲۸ نفر در استان کرمان بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.
 
منبع:رجانیوز

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات