در صورت پرداخت نشدن حق‌آبه لرستان

آیا نمایندگان مجلس و استاندار لرستان در صورت پرداخت نشدن حق‌آبه استان از سمت خود استعفاء می‌دهند؟

به گزارش لرستان خبر، لرستان یکی از استان‌های پرآب کشور است و هر ساله شاهد بارش باران‌های فراوان در آن هستیم. چشمه‌های خروشان، رودخانه‌های فراوان و آبشارهای زیبا گویای ثروتمندی استان لرستان و بهره‌مندی آن از آب این مایه حیات هستند.

اما متاسفانه در فصول‌ گرم سال برخی از شهرهای استان هم‌چون کوهدشت، پلدختر و رومشکان با مشکل آب شرب مواجه هستند، از طرف دیگر تنها 20 درصد از زمین‌های کشاورزی این استان پرآب آبی هستند.

استان لرستان یکی از سرشاخه‌های مهم حوزه آبریز کرخه است ولی متاسفانه علی‌رغم سهم زیاد استان در این حوزه حق‌آبه‌ای به لرستان پرداخت نمی‌شود.

این موضوع باعث حساسیت مسوؤلان استانی شده است تا جایی که هوشنگ بازوند استاندار لرستان در جلسه کارگروه آب استان که در تاریخ 18 شهریور ماه سال جاری برگزار شد در این خصوص گفت: استان لرستان در بحث تخصیص آب از سدهایی مانند کرخه‌ محروم مانده است و به طور جدی پیگیر گرفتن حق این استان هستیم.

وی ادامه داد: باید سهم لرستان از حوضه ‌سد کرخه گرفته شود و در این راه کوتاهی نخواهم کرد حتی اگر به استعفایم منجر شود.

از طرف دیگر سید حمیدرضا کاظمی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان لرستان در تاریخ 28 شهریور ماه با بیان اینکه مهم‌ترین بخش توسعه آب است، اظهار داشت: استان با مشکل جدی آب روبروست، این در حالی است که لرستان منشاء و منبع سرشاخه‌های حوزه آبریز کرخه است.

وی در این جلسه تاکید کرد: اگر وزیر نیرو حق‌آبه استان را نپردازد مجمع نمایندگان مجلس و استاندار لرستان دسته جمعی استعفاء می‌دهند، زیرا آب حق مردم است.

اللهیار ملکشاهی نماینده مردم کوهدشت در مجلس نیز بارها و بارها در خصوص اجحاف وزیر نیرو در خصوص استان لرستان صحبت‌ و گلایه‌مندی خود را از حمید چیت‌چیان ابراز کرده است.

این نماینده در خصوص عدم احداث سد معشوره گفت: مردم کوهدشت از یک مترمکعب آب سد معشوره هم نمی‎گذرند.

بازوند استاندار لرستان همچنین در جمع خبرنگاران از سفر وزیر نیرو به استان لرستان خبر داده و اظهار داشته است: حمید چیت‌چیان جهت افتتاح پروژه آب‌رسانی به شهر خرم‌آباد و مراسم آغاز به کار نیروگاه هزار مگاواتی به لرستان می‎آید.

به نظر می‌رسد در این سفر مسوؤلان استانی می‌توانند وزیر نیرو را مجاب به پرداخت حق‌آبه لرستان کنند، در غیر این صورت آیا استاندار و مجمع نمایندگان استان لرستان جهت احقاق حق مردم به حرف خود عمل می‌کنند و از سمت خود استعفاء می‌دهند؟

منبع:فارس
انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • محمد حسین

    مسلما این آقای استاندار و برخی نمایندگان طرفدار دولت استعفا نخواهند کرد دلیلش هم واضح است هروقت کسی پیگیر آن جفای بزرگ انتقال پتروشیمی در گذشته شد اینها هم استعفا میدهند .اینان چنان به این مناصب علاقه دارند که اگر لرستان را آب هم ببرد نه کسی از این افراد پرسش خواهد کرد و نه اینها به کسی پاسخ میدهند پس نتیجه اینکه این مانورها در راستای شعار و تبلیغات است واهمیتی نداردو همانند مراسم دورهمی و رقص و آواز اخیر است که در تهران برپاشد.

نظرات