موشک عماد با قابلیت هدایت شونده‌ای قادر است اهداف مورد نظر را با دقت بالا مورد اصابت قرار داده به طور کامل منهدم کند.

 موشک بالستیک "عماد" بعد از موشک سوخت جامد و دو مرحله‌ای  سجیل  و موشک سوخت مایع  قدر، دوربردترین موشک زمین به زمین ایران است. موشک "عماد"  قابلیت پیشی گرفتن بر سامانه دفاع موشکی پیکان 3 رژیم صهیونیستی  را دارد. وبگاه امور دفاعی، موشکی اسرائیل نوشت: ایران موفق شده موشک جدید بومی خود که بردی متوسط داشته و «عماد» نام دارد را با موفقیت شلیک نماید. آنطور که سردارحسین دهقان وزیر دفاع ایران اعلام کرده است، موشک عماد را می‌توان تا اصابت به هدف هدایت و کنترل نمود.

بر اساس تخمین تحلیلگران، این موشک جدید سال آینده عملیاتی خواهد شد. این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران اینک دارای موشک‌های سطح به سطح با برد حدود  2000 کلیومتر است و می‌تواند پایگاه‌های آمریکا و اسرائیل را در منطقه هدف قرار دهد.
این موشک بالستیک میان برد با سوخت مایع حرکت می‌کند و برخی منابع مطلع اعلام کرده‌اند برد آن بیش از 1700کیلومتر و قادر به حمل مهمات به میزان 750 کیلوگرم (1650 پوند) است. وجود بالک هایی بر روی سر جنگی این موشک بالستیک باعث شد تا بسیاری از کارشناسان دفاعی اعلام کنند که سر جنگی این موشک ایرانی توان هدایت در مرحله آخر را داشته و از دقت بسیار بالایی برخوردار است.
موشک عماد برخلاف نسل‌های قبلی‌اش نمونه‌ای جدید از موشک تجهیز شده به سامانه هدایت شونده است که قادر به کنترل 4 سطح آیرو دینامیکی و پروازهای فراتر از جو است و با تنظیم مسیر خود مجددا وارد جو زمین شده و به هدف اصابت می‌کند.
یک وبگاه امور نظامی و موشکی با اشاره به رونمایی شهر موشکی یگان موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عمق 500 متری زمین نوشت: ایران از یکی از چند پایگاه موشکی خود در حالی‌که واحدهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آن‌جا حضور داشتند، رونمایی کرد. تاسیساتی با شبکه‌ای از تونل‌های پی در پی با سطحی پوشیده شده از بتون که ایران را قادر می‌سازد به سرعت و به طور مطلوب موشک‌های خود را از انبار برای پرتاب و هدف‌گیری آماده کند.
بر اساس این گزارش، ایران به طور معمول پایگاه‌های موشکی که دارای درهای ورودی و خروجی بسیاری است را در مناطق ناهموار کوهستانی قرار داده و سکوهای پرتاب نیز اغلب زیر سازه‌های مسقف قرار گرفته‌اند. تمام این اقدام‌ها برای از بین بردن عملیات اطلاعاتی دشمن و یا استفاده از ماهواره و پهپاد برای رصد موشک‌های ایران است.
سکوهای پرتاب چند منظوره در هر پایگاه می‌تواند سوخت رسانی چند موشک که معمولا کاری زمان بر است را انجام دهد. با انجام چنین عملیات زیر زمینی موشک‌های سوخت مایع ایران همچون شهاب 3 و غدیر بدون مواجهه با موشک‌های دشمن آماده شلیک می‌شوند. چنین زیر زمین‌های عمیقی همچنین از تجسس‌های اطلاعاتی هوایی دشمن مصون می‌مانند.
تونل‌های بزرگ نواحی زیادی را برای حمل و نقل موشک‌های آماده پرتاب مهیا می‌کند. این سکوهای پرتاب موشک که به طور همزمان آماده پرتاب موشک‌های جدید می‌شوند، موثرتر از پرتاب موشک ‌از سیلو است که نیاز به زمان برای سوخت‌گیری مجدد بعد از شلیک هر موشک دارد. موشک‌های راهبردی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علاوه بر این شهرک زیر زمینی به پرتاب‌های سیلویی نیز متکی هستند که اولین نمونه آن در سال 2011 رونمایی شد.
فلج شدن پایگاه‌های رژیم صهیونیستی با عماد/ نقطه زنی موشک ایرانی به اهداف دشمن+ تصاویر///در حال تکمیل.......
**موشک 2 هزار کیلومتری سپاه با کلاهک جدید
اضافه‌شدن سر جنگی جدید با قابلیت هدایت در مرحله پایانی می‌تواند عملکرد موشک دوهزار کیلومتری سجیل را ارتقای چشمگیری ببخشد که ناشی از تلاش‌های متخصصان دفاعی کشورمان در استفاده از فناوری‌های نوین است و روند رو به رشد افزایش دقت و کارآیی موشک های ایران با سرعتی قابل توجه و بدون توجه به قطعنامه ها، تحریم ها و برجام ادامه دارد
به طور خلاصه می توان این‌گونه بیان کرد که بحث هدایت موشک های بالستیک در مرحله پایانی یکی از فناوری های خاص محسوب شده که دقت سامانه مورد نظر را شدیدا افزایش داده و باعث می شود تا توان رزمی موشک مورد افزایش قابل توجهی یابد. موشک های بالستیک به صورت معمول دارای شعاع خطای بالایی بوده و این تغییر می تواند پتانسیل رزمی موشک های بالستیک ایرانی را ارتقاء چشمگیری دهد
فلج شدن پایگاه‌های رژیم صهیونیستی با عماد/ نقطه زنی موشک ایرانی به اهداف دشمن+ تصاویر///در حال تکمیل.......
**علت نامگذاری موشک عماد
مسئولان ایرانی که معمولاً اسامی ادوات نظامی را از نام های اسلامی انتخاب می‌کنند دربارهٔ نام"عماد" سخنی نگفته‌اند اما روزنامه اخبار لبنان، می‌گوید این نامگذاری به گونه‌ای اشاره به رزمنده لبنانی "عماد مغنیه" است.
** کلاهک قابل هدایت موشک عماد
یکی از کارشناسان برجسته دفاع موشکی  می گوید: "ایرانی ها توان نصب بالک ها روی موشکهای بالستیک را داشته و می توانند با استفاده از قابلیت، دقت موشک های خود را شدیدا افزایش داده و موشکی با برد 2000 کیلومتر با توان حمله دقیق داشته باشند و ایرانی‌ها می توانند با این موشک های 2000 کیلومتری که دقت بالایی پیدا کرده اند دشمنان را فلج کنند. اگر عاقلانه اهدافی را مثل نیروگاه ها انتخاب کرده و آنها را هدف قرار بدهند، پس بدون نیاز به سلاح هسته ای می توانند کشوری را فلج کنند.

 

فلج شدن پایگاه‌های رژیم صهیونیستی با عماد/ نقطه زنی موشک ایرانی به اهداف دشمن+ تصاویر///در حال تکمیل.......
** نابودی هفت دقیقه ای رژیم صهیونیستی با "عماد"
موشک بالستیک "عماد" برای مقابله با تهدیدات رژیم صهیونیستی، آماده پرتاب است.
 
موشک "عماد"، نخستین موشک دور-برد جمهوری اسلامی ایران با قابلیت هدایت و کنترل تا لحظه اصابت به هدف می‌باشد که قادر است اهداف مورد نظر را با دقت بالا مورد اصابت قرار داده و به طور کامل منهدم کند. عماد توسط دانشمندان و متخصصان کشورمان و در سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع تولید و در زمره یکی از بهترین موشک‌های دور-برد ایرانی قرار گرفته است. نوزدهم مهر سال94 و در آستانه محرم بود که جدیدترین موشک بالستیک ایرانی با رمز یا اباالفضل العباس(س) مراحل تست خود را با موفقیت پشت سر گذاشت.
 
سردار دهقان وزیر دفاع، با بیان اینکه طراحی، ساخت و آزمایش موفقیت آمیز موشک عماد، یک جهش فناورانه و عملیاتی در این حوزه راهبردی به شمار می‌رود تأکید کرده است: ما برای افزایش قدرت دفاعی و توان موشکی خود از هیچ کس اجازه نمی‌گیریم و برنامه‌های دفاعی خود را به ویژه در حوزه موشکی با قاطعیت دنبال می‌‎کنیم که موشک عماد، یکی از مصادیق برجسته آن محسوب می‌شود.
 
** مشخصات موشک "عماد"
 
برد موشک عماد  1700 کیلومتر بوده و این موشک از نوع سوخت جامد و 2 مرحله‌ای است. همچنین موشک سجیل و موشک سوخت مایع قدر F نیز هر کدام با برد حدود 2000 کیلومتر، دوربردترین موشک زمین به زمین ایرانی هستند
موشک بالستیک "عماد"، اولین تست موشکی دور-برد ایران پس از توافق هسته‌ای بود که بسیار مورد توجه رسانه‌های داخلی و خارجی قرار گرفت و واکنش‌های فراوانی در سطح بین‌الملل داشت. این موشک با سوخت مایع، قابلیت حمل کلاهکی به وزن 750 کیلوگرم را دارد.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه میزان بُرد جدیدترین موشک بالستیک ایران را اعلام کرد. در آستانه ماه محرم بود که جدیدترین موشک بالستیک و دوربُرد ایران با نام «عماد» با رمز با ابوالفضل العباس(ع) تست و فیلم شلیک آن در رسانه های داخلی و خارجی منتشر شد.
این موشک سوخت مایع که همه مراحل طراحی و ساخت آن به دست دانشمندان و متخصصان صنعت دفاعی انجام گرفته، نخستین موشک دوربرد جمهوری اسلامی ایران با قابلیت هدایت و کنترل تا لحظه اصابت به هدف بود که قادر است اهداف مورد نظر را با دقت بالا مورد اصابت قرار داده به طور کامل منهدم کند.
گمانه‌زنی‌های زیادی درخصوص میزان بُرد این موشک در رسانه‌های داخلی و خارجی صورت گرفت اما سردار امیرعلی حاجی زاده میزان بُرد این موشک را 1700 کیلومتر اعلام کرد تا «عماد» بعد از موشک سوخت جامد و 2مرحله ای «سجیل» و موشک سوخت مایع قدرF (هرکدام با برد 2هزار کیلومتر) دوربردترین موشک زمین به زمین ایرانی باشد. شلیک موشک بالستیک عماد که اولین تست موشکهای دوربرد ایران پس از توافق هسته‌ای بود، بسیار مورد توجه رسانه های داخلی و خارجی قرار گرفت و واکنش های فراوانی نیز در سطح بین‌الملل در پی داشت.
فلج شدن پایگاه‌های رژیم صهیونیستی با عماد/ نقطه زنی موشک ایرانی به اهداف دشمن+ تصاویر///در حال تکمیل.......
** اولین موشک قابل هدایت ایران تا لحظه اصابت
«عماد» نخستین موشک دوربرد جمهوری اسلامی ایران با قابلیت هدایت و کنترل تا لحظه اصابت به هدف است که می‌تواند اهداف مورد نظر را با دقت بالا مورد اصابت قرار داده و به طور کامل منهدم کند.درباره این موشک به خاطر ماهیت امنیتی آن اطلاعات و جزئیات زیادی در دسترس نیست. بر اساس تصاویری که منتشر شده تخمین زده شده که این موشک با سوخت مایع قابلیت حمل کلاهکی به وزن 750 کیلوگرم دارد. به گزارش المانیتور،دیدن دقیق کلاهک‌های این موشک بالچه‌هایی را نشان می‌دهد که برای افزایش دقت این موشک در نظر گرفته شده‌اند. گفته می‌شود عماد قادر است اهداف خود را با دقت 500 متر مورد اصابت قرار دهد.
سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم در زمان آزمایش این موشک اعلام کرد که عماد نمونه پیشرفته موشک قدر به حساب می‌آید. سرتیپ حسین دهقان، وزیر دفاع ایران «عماد» را «اولین» موشک ایرانی توصیف کرده که تا لحظه اصابت به هدف قابل هدایت و کنترل است و اهداف را با دقت بالایی منهدم می‌کند. کارشناسان خارجی ساخت این موشک را «پیشرفتی چشمگیر» در افزایش دقت موشک شهاب ۳ ارزیابی کرده‌اند. سایت المانیتور در گزارشی درباره موشک یک مرحله‌ای عماد به کلاهک جنگی آئرودینامیک «عماد» اشاره کرده و آن یک پیشرفت بزرگ نسبت به شهاب-3 خوانده است. المانیتور در گزارش خود اعلام کرده که در صورت امکان نداشتن به کارگیری ماهواره‌های نظامی ایران می‌تواند برای مسافت‌های طولانی از هدایت رادیوئی با استفاده از پهپادها استفاده کند.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • بیاد شهید تهرانی مقدم

    بسازیم.....دمت گرم..امیدوارم هیچوقت نیازی به استفاده شون نشه
    ولی اگر زمانی نیازی شد خدای نکرده ؛ اونوقت باید شخم زده بشه این غده چرکی
    باید این بغض چندین دهه که تو گلوی بچه مسلمونا و شیعیان گیر کرده رو اون روز آوار کرد سرشون..

نظرات