لرستان خبر گزارش می دهد

این روزها فضای مجازی و به ویژه گروه ها و کانال های خبری تلگرام، صحنه اظهار نظرهای غیرکارشناسی در مورد مدیریت شهری خرم آباد است

به گزارش لرستان خبر، اگرچه زمان بارندگی و تندباد امروز خرم آباد کوتاه بود اما شدت آن به حدی بود که برق مناطق مختلفی از این شهر را قطع کرد و موجب آبگرفتگی معابر و شکسته شدن درختان شد.

مدیرعامل فضای سبز شهرداری خرم آباد که در جریان شکسته شدن سه اصله درخت تنومند در بازارچه طیب در این محل حضور یافته است گفت: شدت تندباد امروز به گونه ای بود که منجر به شکسته شدن 50 اصله درخت در سطح شهر خرم آباد شد.

سعید اسداللهی با بیان اینکه خسارت وارد شده به فضای سبز و درختان شهر خرم آباد در اسرع وقت محاسبه و اعلام می شود، افزود: با وجود اینکه تعداد زیادی از درختان شهر خرم آباد پوسیده و آفت زده هستند اما هرگاه برای قطع این درختان اقدام کرده ایم در فضای مجازی از سوی برخی ها که به ظاهر خود را دوستدار محیط زیست می دانند، مورد هجمه قرار گرفته ایم.

مخالفت های غیرکارشناسی عامل اصلی شکسته شدن درختان خرم آباد در تندباد

وی شکسته شدن 50 اصله درخت در شهر خرم آباد بر اثر تندباد را نتیجه مخالفت های غیرکارشناسی برخی افراد به قطع درختان پوسیده و آفت زده توسط سازمان فضای سبز شهرداری خرم آباد دانست و اظهار کرد: منابع طبیعی و درخت باید در خدمت مردم باشد اما وقتی که یک درخت به دلیل پوسیدگی و آفت زدگی می تواند به مردم آسیب برساند باید قطع شود و به جای آن درخت جدیدی کاشته شود.

مدیرعامل فضای سبز شهرداری خرم آباد افزود: درختان پوسیده زیادی در سطح شهر خرم آباد وجود دارد که به دلیل پوسیدگی و وزن بالا هم برای خودروها و هم برای شهروندان مزاحمت ایجاد می کنند و باید قطع شوند.

وی اضافه کرد: 2 اصله درخت در بازارچه طیب بر اثر تندباد ریشه کن شده اند که راهنمایی و رانندگی پیش از این بارها نسبت به خطر شکسته شدن این درختان هشدارهای لازم را داده است اما به دلیل هجمه های مردم در شبکه های مجازی، قطع این درختان به تاخیر افتاده بود.

خطری که از بیخ گوش مردم خرم آباد گذشت

اسداللهی گفت: با توجه به تنومند بودن درختان بازارچه طیب، باید خداوند را شاکر باشیم که این درختان هنگام ریشه کن شدن به جان و مال مردم خسارتی وارد نکرده اند.

وی سیمان کردن اطراف درختان را موجب ضعیف شدن طوقه آنها دانست و افزود: چون وزن تاج درختان بالاست همین موضوع موجب شده که با وزش باد شدید و طوفان این درختان ریشه کن شوند.

مدیرعامل سازمان فضای سبز شهرداری خرم آباد اظهار کرد: ریشه کن شدن درختان بیانگر شدت وزش باد و فشاری است که به تاج درخت وارد می شود در واقع درختان نیاز به هرس کردن دارند.

وی افزود: درختان اوکالیپتوس نیز نیاز به سر زنی دارند اما وقتی که شروع به سرزنی آنها می کنیم موج حملات علیه ما شروع می شود که می خواهند درختان را از بین ببرند.

اسداللهی خاطرنشان کرد: سال گذشته اقدام به هرس درختان بر اساس معیارهای فضای سبز شهری کردیم اما موج شدیدی از حملات حتی از جانب کارشناسان اداراتی که در این حوزه فعالیت می کنند علیه ما به راه افتاد اما همین افراد وقتی که فصل رویش درختان شروع شد و فرم زیبای درختان را مشاهده کردند به اشتباه خود اعتراف کردند.

قطع درختان آفت زده و خشک در دستور کار شهرداری خرم آباد

وی افزود: یک تیم کارشناسی مقتدر در مدیریت فضای سبز شهرداری خرم آباد در حال خدمت هستند و بدون کار کارشناسی هیچ درختی را قطع نمی کنند و اگر درختی هم به خاطر خشکیدگی و آفت زدگی قطع شود در فصل مناسب درخت جدید جایگزین آن خواهد شد.

مدیرعامل سازمان فضای سبز شهرداری خرم آباد با بیان اینکه تعداد درختان خشکیده و آفت زده سطح شهر خرم آباد را به شهروندان اعلام می کنیم، گفت: روزانه توان قطع کردن سه تا چهار اصله درخت خشکیده در سطح شهر خرم آباد را داریم و توان ما هم بیش از این نیست چون این درختان بسیار تنومند هستند.

اسداللهی اظهار کرد: واقعیت این است که درختان خشکیده در سطح شهر خرم آباد سالیان سال است که قطع نشده اند و همین درختان بیشترین خسارت را به مردم می زنند.

وی افزود: انتظار داریم مردم برای قطع درختان خشکیده با ما همکاری کنند چون ما به خاطر حفظ سلامت و امنیت مردم این خدمت را به مردم ارائه می دهیم.

تندباد خرم آباد تلفات جانی نداشته است

مدیرعامل سازمان آتش نشانی خرم آباد نیز که به دنبال وقوع تندباد در خرم آباد به همراه عوامل این سازمان در محل ریشه کن شدن 2 اصله درخت در بازارچه طیب خرم آباد حضور یافته اند، گفت: با توجه به اعلام وضعیت بارندگی در خرم آباد توسط سازمان هواشناسی تمام تجهیزات این سازمان برای مقابله با خسارت های ناشی از تندباد و جاری شدن سیلاب به کار گرفته شد.

فضل الله رشیدی با بیان اینکه درختان قطع شده در بازارچه طیب نسبت به درختان قطع شده در سطح شهر خرم آباد تنومند تر بوده اند، افزود: اگر تنه این درختان بر روی خودرویی سقوط می کردند می توانستند خطرات جانی و مالی سنگینی را به بار آورند اما خوشبختانه خطر رفع شد و با حضور عوامل این سازمان تنه این درختان قطعه قطعه و از خیابان جمع آوری شدند.

آتش نشانی خرم آباد با کمبود تجهیزات روبروست

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه بخش عمده ای از تجهیزات آتش نشانی در سیل سال گذشته از بین رفته است اگر امروز سیلی مشابه سیل پارسال روی می داد به طور قطع با کمبود امکانات مواجه می شدیم.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی خرم آباد گفت: به دنبال وقوع تندباد و بارندگی امروز شهر خرم آباد علاوه بر آبگرفتگی زیرگذر میدان امام حسین(ع) و جاری شدن سیلاب در سطح شهر برخی از زیر زمین های واحدهای مسکونی به ویژه در شهرک پارسیلون دچار آبگرفتگی شدند.

رشیدی بیان کرد: بیشترین تماس هایی که با مرکز پیام سازمان آتش نشانی خرم آباد گرفته شده به دلیل قطع درختان و سقوط تابلوها و بنرهای سطح شهر بوده است.

وی با بیان اینکه گزارشی در خصوص تلفات جانی بر اثر وقوع طوفان در خرم آباد را دریافت نکرده است، افزود: بنا بر پیش بینی سازمان هواشناسی وضعیت بارندگی تا فردا بر استان حاکم است بنابراین از مردم انتظار داریم آمادگی لازم برای حوادث احتمالی را داشته باشند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی خرم آباد گفت: این سازمان برای تامین تجهیزات و امکانات مورد نیاز برای مقابله با بلایای طبیعی و اطفای حریق نیازمند 20 میلیارد ریال اعتبار است که از مسئولان استان و به ویژه استاندار انتظار می رود پیگیری لازم را برای تامین اعتبار مورد نیاز انجام دهند.

وی اضافه کرد: با توجه به احداث آپارتمان های بلند مرتبه در سطح شهر خرم آباد درخواست خرید نردبان بلند به طول 30 متر با اعتبار بیش از 35 میلیارد ریال را ارائه کرده ایم که امیدواریم این نردبان در اختیار سازمان آتش نشانی قرار گیرد.

 تشدید ترافیک به دلیل آبگرفتگی زیرگذر امام حسین(ع) خرم آباد

مسئول راهنمایی و رانندگی شهرستان خرم آباد نیز اظهار کرد: جاری شدن سیلاب در سطح شهر خرم آباد و آبگرفتگی زیرگذر میدان امام حسین (ع) موجب تشدید ترافیک در سطح خیابان های این شهر شده است.

رضا موسیوند افزود: علاوه بر ایجاد محدودیت ترافیکی در مسیر میدان امام حسین(ع) به دلیل آبگرفتگی زیرگذر واقع در این میدان در مسیر پل انقلاب به طرف بازارچه طیب به دلیل ریشه کن شدن 2 اصله درخت محدودیت ترافیکی اعمال شد.

وی اضافه کرد: از مردم انتظار داریم هنگام وقوع بارندگی و سیلاب به غیر از مواقع ضروری از خودروی شخصی استفاده نکنند چون در این مواقع تعداد بالای خودروهای تک سرنشین ترافیک را تشدید و بر مشکلات می افزاید.

مسئول راهنمایی و رانندگی شهرستان خرم آباد گفت: بارها در خصوص قطع درختانی که در معابر عمومی برای عبور و مرور شهروندان و خودروها مزاحمت ایجاد می کنند به سازمان فضای سبز شهرداری خرم آباد اطلاع رسانی کرده ایم اما متاسفانه به دلیل هجمه هایی که از طرف برخی ها به این سازمان وارد می شود این درختان قطع نشده اند.

تندباد همراه با بارش باران و تگرگ عصر امروز خرم آباد را در نوردید؛ این تندباد موجب شکسته شدن درختان و وارد آمدن خسارت در این شهر شد.

منبع:ایرنا

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید
  • م

    باسلام اگه درختی که قطع میکنن بجای ان درخت یک نهال دیگه مجداد کاشته بشه کسی مخالف نیست اینا درخت قطع میکنن. دیگه همونجور راهش میکنن میرن که باعث مزاحمت برای شهروندان میشه .میشه یک مانع برای رفت امد.خیابان امت ده ها درخت قطع شده افسوس که افسوس مجددا اقدامی نشد دوباره

نظرات