لرستان خبر گزارش می دهد

سیلاب خرم آباد بار دیگر عمق ناکارآمدی زیرساخت های شهری و همچنین توخالی بودن عناوینی همچون مدیریت بحران را در استان لرستان نشان داد

به گزارش لرستان خبر، در پی بارش باران و تگرگ شدید در خرم‌آباد معابر سطح شهر دچار آب‌گرفتگی شدید و سیلابی شدن مسیل‌ها شد تا آنجا تردد در سطح مرکز استان لرستان، مختل و چندین خودرو در آب غرق شد

در پی وقوع این بارندگی سیل‌آسا زیرگذرهای شهر خرم‌آباد دچار آب‌گرفتگی شدید شد و خودروهای در حال عبور از این زیرگذرها داخل زیرگذرها معلق شدند.

با آب‌گرفتگی شدید معابر و خیابان‌ها، آب روانه بسیاری از مغازه‌ها و واحدهای های صنفی شهر شده و خروش سیلاب خیابان‌های شهر را تبدیل به رودخانه کرد.

photo_2016-11-09_09-05-27

به علت بالا آمدن سطح آب رودخانه خرم‌آباد تردد خودروها از روی پل‌های موقت شهر متوقف شد و تلاش نیروهای امدادی برای بازگشایی مسیرهای آب‌گرفته همچنان ادامه دارد.

با جاری شدن سیلاب برخی از منازل مسکونی خرم‌آباد دچار آب‌گرفتگی شده و در سطح خیابان‌ها به‌ویژه در مرکز  شهر آب‌گرفتگی سبب ترافیک شدید خودروها شد.

حادثه برای دختران دانشجو در قتلگاهی به نام خیابان شورا

خسارت این سیلاب تنها به زیرساخت‌ها نرسید و متأسفانه یک دختر جوان با افتادن در داخل کانال آب جان خود را از دست‌داد و  یک نفر دیگر مجروح و به بیمارستان منتقل شد.

دختر دانشجویی که در جریان سیلاب جان خود را از دست داد "فروزان مراد پور" دانشجوی ورودی سال 93 دانشگاه لرستان در رشته زیست شناسی و اهل استان ایلام است و دیگر دختر دانشجو که هم اکنون در «آی سی یو» به سر می برد «نسرین محمدی» دانشجوی کارشناسی شهرسازی اهل استان اصفهان است که متاسفانه سطح هوشیاریش بسیار پایین است

با رسانه ای شدن فوت دختر دانشجو و همچنین بستری شدن دانشجوی دیگر در بخش مراقبت های ویژه، مسولان استان تصمیم به برگزاری نمادین جلسه ستاد مدیریت بحران می گیرند!!!

13950817001307_PhotoL.jpgقفلل

مردم و رسانه ها بی صبرانه منتظر شروع جلسه هستند تا ببینند مسئولان ارشد استان چه تمهیداتی برای تکرار نشده چنین وقایعی به کار می گیرند اما غرق شدن دانشجوی خرم آبادی و شکل گیری جو اعتراضی در میان مردم و رسانه ها، مسئولان ارشد استان تصمیم می گیرند که تاکتیک متهم کردن یک سازمان را سرلوحه کار خود قرار می دهند.

مقصر جلوه دادن یک سازمان برای تبری سایر دستگاه ها از حادثه فوت دختر دانشجو

محمد اصلانی معاون عمرانی استاندار لرستان  در جلسه ستاد بحران با انتقاد از عملکرد شهردار خرم آباد در جریان وقوع سیلاب در این شهر اظهار داشت: زمانی که در مدیریت ناتوان هستیم بهتر است به قصور خود اعتراف و عذرخواهی کنیم.

وی با اشاره به گوشزد کردن خطرات به شهرداران افزود: به عنوان معاون امور عمرانی استانداری لرستان خطرات را در قالب 10 نامه به شهرداران گفته ایم اما متاسفانه اقدامی صورت نگرفته است.

معاون امور عمرانی استاندار لرستان گفت: شهردار باید یک سال قبل نبود طرح های مطالعاتی مهار آب های سطحی شهر خرم آباد را مطرح می کرد تا ما نیز در اجرای این طرح‌ها به او کمک کنیم.

2266606

اظهار نظر عجیب و مضحک معاون عمرانی استانداری لرستان

وی با اشاره به مشکلات حوزه مدیریت شهری در خرم آباد عنوان کرد: صدها مشکل و ضعف در حوزه مدیریت شهری وجود دارد و من حاضرم در حضور رسانه‌ها این مشکلات را به مردم اعلام کنم.

اصلانی عمده‌ترین عامل آبگرفتگی در شهر خرم آباد را نبود مدیریت شهری دانست و اظهار داشت: کانال‌های آب لایروبی نشده و نخاله‌های ساختمانی در سطح معابر ریخته شده‌اند که همین موضوع سبب مسدود شدن کانال‌های آب شده است.

وی شهردار خرم آباد را توصیه به استعفا کرد و افزود: اگر من جای شهردار بودم شرافتمندانه همه چیز را قبول می‌کردم و استعفا می‌ دادم در هر حال جمع آوری نخاله ها جزو وظایف شهرداری‌ها است.

اصلانی از وجود نخاله در کانال‌های آب سطح شهر خرم آباد انتقاد کرد و گفت: بارها از شهرداری خواسته‌ایم که پروفیل‌های طولی را اصلاح و نقص جداول را برطرف کنند.

2266605

شهردار خرم آباد مسئولیت فوت دختر ایلامی را بر عهده نگرفت

معاون امور عمرانی استاندار لرستان از فرمانده نیروی انتظامی، دادستان و مدیرکل ستاد بحران این استان خواست با تشکیل تیمی مقصر اصلی خسارت‌های سیل خرم آباد را مشخص کنند.

یحیی عیدی بیرانوند دوشنبه‌شب در جلسه ستاد بحران لرستان با بیان اینکه شهرداری هیچ تقصیری در مرگ دختر دانشجوی ایلامی ندارد، گفت: این حادثه بر اثر سهل‌انگاری شخصی بوده و تقصیری بر عهده ما نیست.

وی عنوان کرد: خیابان شورا که این حادثه در آن به وقوع پیوسته، بیش از 20 متر پل دارد و دانشجویان نباید از این محل عبور می‌کردند.

در نهایت شهردار خرم‌آباد، یحیی عیدی‌بیرانوند نیز پذیرفت، اگر ثابت شود، شهرداری خرم‌آباد مقصر است، مسوولیت حادثه‌‌ سیلاب خیابان شورا را بپذیرد.

13950817001307_PhotoL.jpgقفلل

نیروهای شهرداری باید در حالت آماده باش قرار می گرفتند

هوشنگ بازوند شامگاه دوشنبه در جلسه شورای عالی مدیریت بحران استان با اشاره به اینکه نمی شود با یک بارندگی یا به علت مشکل جداول سطح شهر کسی جان خود را از دست بدهد، اظهار داشت: مدیریت بحران استان شب گذشته اعلام کرده که ممکن است سیل بیاید و نیروهای شهرداری باید در حالت آماده باش قرار می گرفتند.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۱۰ سال است زیرگذرهای شهر احداث شده اند و مدیریت شهری هنوز نتوانسته مشکل جمع شدن آب در آنها را حل کند، تصریح کرد: فکر می کنم مدیران شهرداری باید پاسخگوی این اتفاقات باشند.

نبودن پل در محل خیابان شورا علت فوت دانشجوی ایلامی

استاندار لرستان با اشاره به اینکه در فیلم منتشر شده غرق شدن دختران دانشجو سطح آب آنقدر بالا نبود، گفت: من علت امر را کانال مسدود شده یا وجود نداشتن پل در محل می دانم.

بازوند با بیان اینکه اگر در محل پل وجود نداشته باشد شهرداری مقصر حادثه است، تصریح کرد: شهرداری باید قبول کند مقصر است و بالاخره باید موضوع را حل کند.

وی با تاکید بر اینکه حتی لاستیک های ماشین در محل مشخص است و بنابراین به نظر می رسد سطح آب خطرناک نبوده بلکه شرایطی که باید برای عابر مهیا باشد نبوده است، افزود: این موضوع باید توسط کمیته ای بررسی شده و اگر شهرداری مقصر است در این زمینه باید پاسخگو باشد.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه توقع من این بود شهردار بگوید موضوع بررسی شود و اگر مقصر هستم فردا صبح استعفا می دهم، ادامه داد: مصوب می شود که یک تیم کارشناسی مسئله را بررسی کرده و اگر سهل انگاری ناشی از شهرداری باشد مسئولان را به دادگاه تخلفات اداری معرفی می کنیم.

photo_2016-11-09_08-58-39

دلجویی از خانواده دانشجویان خروجی اصلی جلسه ستاد مدریت بحران

بازوند با بیان اینکه حادثه تلخی اتفاق افتاده و این دانشجویان در شهر ما مهمان بوده اند و باید از خانواده آنها دلجویی شود، تصریح کرد: اگر مسئولان به اخطار ها توجه می کردند این اتفاق ها نمی افتاد.

بی تردید شهرداری خرم آباد نیز همانند دیگر دستگاه ها مقصر است اما همه مسئولان ارشد لرستان می دانند که بودجه شهرداری خرم آباد در حد جمع کردن محتویات سطل های زباله و انجام دادن پروژه های محدود عمرانی است پس چرا شجاعانه به کمبودهای زیرساختی شهر خرم آباد اشاره نمی کنند؛ شهری که آتش نشانانش یک دست لباس ضد حریق ندارند و یا یک پمپ مکش آب استداندارد در مجموعه مدیریت شهری ندارد به طور قطع هر حادثه طبیعی صغیر و کبیر در آن منتهی به بحران می شود.

جا دارد در این حوادث یادی کنیم از شورای شهر خرم آباد که در طول سه سال گذشته وقت ارزشمند اعضای آن به دعواهای باندی و طایفه ای گذشت و سه سال تمام یک تنه سدی شدند در برابر انجام کارهای عمرانی آن هم بدون هیچ توجیه کارشناسی؛ جا داشت یکی از مسئولان شورای شهر  به نمایندگی از تمام اعضا در جلسه ستاد مدیریت بحران حاضر می شد و در مورد اقدامات زیربنایی این ارگان در طول سه سال گذشته توضیحاتی می داد و بیان می کردند که در مسئله غرق شدن دختر دانشجوی خرم ابادی کجای ماجرا هستند.

تصویر مرحومه فروزان مراد پور

photo_2016-11-09_09-15-00

photo_2016-11-09_09-16-12

 

photo_2016-11-09_09-16-00

photo_2016-11-09_09-15-07

photo_2016-11-09_09-14-49.jpgثقل

photo_2016-11-09_09-05-27

photo_2016-11-09_08-58-30

photo_2016-11-07_18-12-22

photo_2016-11-07_18-12-10

photo_2016-11-07_18-11-27

انتهای پیام/

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات