گزارش /

شهر 60 هزار نفری نورآباد مرکز شهرستان دلفان شاید تنها شهرستان در کشور باشد که فاقد علائم چراغ های راهنمایی و رانندگی است .

به گزارش لرستان خبر، این در حالیست که برخی نقاط و معابر شهر نورآباد با توجه به حادثه خیز بودن به گفته کارشناسان نیازمند نصب علائم راهنمایی و رانندگی است .

نصب علائم راهنمایی و رانندگی علاوه بر اینکه نظم خاصی را در رفت و آمد خودروها دارد نقش مهمی در روان سازی ترافیک سطح شهر دارد .

کارشناسان معتقدند حداقل در سه نقطه شهر نورآباد سه راهی ولیعصر ، چهارراه مطهری و تقاطع شهرداری در خیابان مدرس نیاز به علائم راهنمایی و رانندگی دارد .

*نقاط حادثه خیز را اصلاح کنید

برخی آمارهای غیررسمی حکایت از افزایش تصادفات راهنمایی و رانندگی در شهر نورآباد در مقایسه با سال گذشته می نماید و این موضوع موجب نگرانی است که می بایست دست اندرکاران چاره ای بیندیشند .

کارشناسان چهار نقطه حادثه خیز را در شهر نورآباد شناسایی کرده اند که در این چهار نقطه همواره تصادفات دلخراشی روی داده که امیدواریم مسئولان مربوطه با توجه به ضرورت اصلاح این نقاط حادثه خیز اقدام نمایند .

*پایش تصویری ضرورتی انکار ناپذیر

متلسفانه عده ای شهر نورآباد را با یک روستای بزرگ اشتباه گرفته اند وقتی منطقه ای به عنوان شهر انتخاب می گردد نیازمند یک سری امکانات ، تجهیزات و خدمات رفاهی برای اسایش شهروندان است گرچه آمارهای دقیق به سبب کوتاهی دستگاههای مربوطه از تعداد خودروهای سطح شهر نورآباد نداریم اما با یک نگاه ساده می توان به حجم سنگین ترافیک سطح شهر نورآباد پی برد و در برخی مواقع ترافیک به کلاف سردرگمی تبدیل می شود که موجب نارضایتی شهروندان شده است .

امروزه پایش تصویری یا به زبان ساده همان دوربین های کنترل ترافیک نقش مهمی در روان سازی ترافیک و حتی امنیت یک شهر دارد که امیدواریم مسئولان مربوطه در این زمینه چاره ای بیندیشند .

*سه راهی کاظم آباد سه راهی مرگ

با آسفالت محور ارتباطی نورآباد به امامزاده ابراهیم (ع) حجم مسافران و خودروهای این مسیر به نحو چشمگیری افزایش یافته است .

در 500 متر خروجی شهر نورآباد به سمت امامزاده ابراهیم (ع) در جنوب غربی شهر ، سه راهی وجود دارد که به سبب تصادفات و سوانح دلخراش بنام سه راهی مرگ نامگذاری شده است .

کارشناسان معتقدند حداقل اقدام لازم در این نقطه احداث یک میدان است که امیدواریم مسئولان راه و شهرسازی برای جلوگیری از تکرار حوادث ناگوار برای آن برنامه ریزی نماید .
منبع نشریه چکاد زاگرس

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات