لرستان خبر گزرش می دهد

خبرهایی که این روزها از عدم حضور پزشکان متخصص در این بیمارستان به گوش می رسد ، نگران کننده است و تداعی کننده تبدیل شدن مجدد این بیمارستان به یک درمانگاه است.

به گزارش لرستان خبر، سال هاست که از افتتاح رسمی بیمارستان ابن سینای شهر نورآباد می گذرد و این مرکز درمانی با نام بیمارستان مشغول خدمت رسانی به مردم  می باشد ؛ اما واقعیت امر آن است که این بیمارستان در طول سال های حیات خود بیشتر شبیه یک درمانگاه بوده است تا بیمارستان ؛ چرا که کیفیت و امکانات خدمت رسانی این بیمارستان در مقایسه با سایر بیمارستان ها،  در حد و اندازه یک درمانگاه بزرگ بوده است. 

بیمارستانی که به یک بیمار خدمت رسانی می کند، باید از نظر امکانات درمانی و تجهیزات پزشکی آنقدر کامل باشد که بتواند تمام قابلیت های پزشکی با طیف های مختلف را داشته باشد. اما این بیمارستان سالهای سال بدلیل نداشتن تجهیزات لازم و پزشکان متخصص ،همچنان بعنوان یک درمانگاه بزرگ ایفای نقش کرده است.

در یکی دو سال اخیر با راه اندازی بخش تخصصی این بیمارستان و حضور چند پزشک متخصص در آن،توانست اندکی از مراجعه بیماران به دیگر شهرها را کاهش دهد.  با این وجود این بخش  به دلایل متعددی مانند مکان نامناسب ،شیوه رزرو ویزیت،عدم تناسب بین تعداد مراجعین و تعداد پزشکان متخصص و ازدحام جمعیت، نتوانست آنچنان که شایسته است  به مردم خدمت رسانی نماید ،و فعالیت های  آن بیشتر جنبه ی سمبلیک داشت و کیفیت سرویس دهی  آن اصلا تناسبی با یک درمانگاه تخصصی  پیشرفته و مطلوب نداشت.

  مردم  با وجود همه ی مشکلاتی که در مراجعه به این بخش داشتند ،قانع و دلخوش بودند، چرا که  ویزیت یک پزشک متخصص در این بخش با همه سختی ها و مشکلاتش،  بسیار آسان تر  از  مراجعه آنها به سایر شهر ها بود.

اما گویا تحمل درد و رنج بیماری از یک طرف، و تحمل دشواری های درمان آن ازطرف دیگر، از روز ازل بر تارک پیشانی مردم این منطقه نقش بسته است و قرار است تا روز ابد نیز ادامه داشته باشد.

خبرهایی که این روزها از عدم حضور پزشکان متخصص در این بیمارستان به گوش می رسد ، نگران کننده است و تداعی کننده تبدیل شدن مجدد این بیمارستان به یک درمانگاه است.  دلایل عدم حضور این پزشکان متخصص و عدم ماندگاری آنها را  مسئولین بیمارستان بهتر می دانند، اما بی تفاوتی  در برابر این موضوع ضمن مخدوش نمودن وظیفه ذاتی آنها ، می تواند دامن زدن به مشکلات درمانی مردم را در پی داشته باشد.

منبع: سلام دلفان

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات