حجت الاسلام پورمحمدی:

کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره ریاست جمهوری با اشاره اینکه فضای انتخابات در ایران باز است و مردم خود سرنوشتشان را رقم می زنند گفت: هیچ کس چه از فضای داخلی و چه فضای خارجی نمی تواند نتیجه انتخابات را تعیین کند.

  حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی بعد از ظهر دوشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: در طول این سی و چند سال توفیق پیدا کرده ایم براساس اراده خودمان و حق تعیین سرنوشت، اوضاع را پیش ببریم و در این چند سال به دستاوردهای بزرگی در کنار کاستی ها و کمبودها و عدم موفقیت ها دست پیدا کرده ایم.

حق تعیین سرنوشت یکی از مهم ترین دستاوردهای نظام

وی ادامه داد: دوره های بسیار برجسته ای را پشت سر گذاشته ایم و دوره هایی نیز با ناکامی و مشکل روبه رو بودیم اما مهم آن است که روی پای خودمان ایستاده ایم و از حق تعیین سرنوشت که برجسته ترین حق در حقوق اساسی امروز در دنیا شناخته می شود برخورداریم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در ادامه ابراز داشت: امروز کسی نمی تواند اعلام کند چه کسی رئیس جمهور در ۴۰ روز بعد ایران خواهد شد و قابل پیش بینی نیست و واقعیت این امر آنجاست که هیچ کس چه از فضای داخلی و چه فضای خارجی کشور نمی تواند نتیجه انتخابات را تعیین و تحمیل کند و این دستاورد عظیم نظام است.

وی گفت: بسیاری از ملت ها از این حق محروم هستند و یا بیگانه بر آنها سلطه دارد و یا یک جریان داخلی وابسته به بیگانه مثل کشورهایی که در اطراف ما هستند و بر ملت حکم می رانند و یا در این کشورها ساز و کارهایی طراحی شده است که این ساز و کارها امروزه امکان انتخاب را به شدت کاسته است.

حجت الاسلام پورمحمدی ادامه داد: حتی در کشورهایی که صاحب دموکراسی های پیشرفته تعریف شده اند عملا قدرت انتخاب ملت ها بسیار پایین آمده است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: ایرادی که به نظام انتخاباتی ما اکنون گرفته می شود این است که چرا کاندید ای انتخاباتی اینقدر زیاد است و به این ۱۰ کاندیدای شناخته شده ما انتقاد می کنند این یک عیب است قبول داریم ولی یک حسن هم دارد، به هر حال فضا را نمی بندد و افراد زیادی که در خودشان توانایی، استطاعت و قابلیت این کار را می بینند معرفی می شوند و فضای انتخاب با حضور چندین کاندیدای مستقل، اصلاح طلب و اصولگرا برای مردم گسترده می شود و این از آنجاست که فضا بسته نیست و امکان انتخاب را به همه قشری می دهد.

لزوم به کار گیری دانش مدیریتی در امور کشور

کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری اذعان داشت: این همه تلاش که در سطح دانشگاه ها انجام می شود یکجا باید جمع شده و گره بزنیم، ما چیدمانمان ضعیف است و من نامش را دانش مدیریت می گذارم و نقطه قوت بعضی کشورهای پیشرفته تفاوتی که با ما دارند در دانش مدیریت و توان مدیریتی است که اگر این نقطه و این همه ظرفیت هم به ما افزوده شود به بهترین وضعیت دست پیدا خواهیم کرد.

حجت الاسلام پورمحمدی گفت: ظرفیت های فوق العاده در اختیار داریم که هم خدادادی و هم اکتسابی هستند و خوشبختانه وضعیت ممتازی در اختیار ماست اما قدرت چیدمانی ما پایین است.

کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری تصریح کرد: نکته چیدمان و مدیریت ظرفیت هایی که در اختیار داریم یک شرط اساسی و لازم دارد و آن شرط لازمه اش برنامه داشتن است و حتی چیدمان قوی بدون برنامه باز ناکام خواهد ماند.

وی ابراز داشت: از برنامه اول تا پنجم اگر نگاه کنیم و ورق بزنیم عمده ترین ناکامی را می توانیم در خوب اجرا نشدن برنامه ها مشاهده کنیم و اگر می خواهیم از این مشکلات عبور کنیم باید یک برنامه دقیق و جدی را در برنامه پنجم پیاده کرده و با پیاده کردن این برنامه مطمئنا می توانیم راه حل هایی خوب برای چالش ها و مشکلات به وجود بیاوریم و حتما گام های مثبت و موفقی را برخواهیم داشت.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات