حاشیه های روز اول ثبت نام انتخابات ۹۲؛

رفع مشکلات خبرنگاران با میانجیگری مرتضوی، ثبت نام داوطلب همیشگی ریاست جمهوری، هدیه کواکبیان به کاندیدای پیروز، ثبت نام بهروز وثوقی، ثبت نام وزیر چهار دولت، ثبت نام یکی از قطب های انتخابات، و کاندیدایی که تنها با حضور مشائی کنار می رود از جمله حاشیه های اولین روز ثبت نام از کاندیداهای یازدهیمن دوره انتخابات ریاست جمهوری بود.

  صبح امروز با دستور مصطفی محمد نجار، وزیر کشور ثبت نام ازداوطلبان یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آغاز شد و کاندیداها از دقایق اولیه نام خود را برای حضور در یک رقابت پرشور و داغ ثبت کردند. اما اولین روز ثبت نام که با استقبال پرشور داوطلبان همراه بود حاشیه های جالبی داشت که در ادامه می خوانیم.

رفع مشکلات خبرنگاران با میانجیگری مرتضوی

تنها دقایقی پس ازنشست خبری وزیر کشور ثبت نام کاندیداها در سالن وزارت کشور آغاز شد اما نکته قابل توجه در ابتدای ثبت نام عصبانیت خبرنگاران و عکاسان از برخی ناهماهنگی ها و جلوگیری از حضورشان در سالن ثبت نام بود بود که البته با حضور صولت مرتضوی رئیس ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران و بیان این اعتراضات، مشکلات رفع شد.

اولین کاندیدایی که ثبت نام کرد

اولین کاندیدای نام آشنائی که برای ثبت نام در همان دقایق اولیه و زودتر از خبرنگاران به سالن ثبت نام آمد صادق واعظ زاده معاون علمی اسبق احمدی ن‍ ژاد و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بود.

کسانیکه لنکرانی را در ثبت نام همراهی کردند

اما دومین چهره ای که وارد وزارت کشور شد کامران باقری لنکرانی بود که تمامی اعضای شورای مرکزی جبهه پایداری از جمله صادق محصولی، روح الله حسینیان، محمد سلیمانی، زهره طبیب زاده، پرویز داوودی معاون اسبق احمدی نژاد، علی اصغر زارعی و نادر قاضی زاده وی را همراهی کردند.

روحانی با هیات وزیران آمد

حسن روحانی کاندیدای مستقل انتخابات ریاست جمهوری که به گفته اطرافیانش حمایت هاشمی را دارد با همراهی محمدباقر نوبخت نماینده سابق مجلس، علی یونسی وزیر اطلاعات دولت اصلاحات، اکبر ترکان وزیر راه دولت سازندگی، نعمت زاده وزیر صنایع دولت سازندگی برای ثبت نام به وزارت کشور آمد.

روحانی ابتدای سخن خود را در نشست خبری با این شعر آغاز کرده که" دریغ است ایران که ویران شود کنام پلنگان و شیران شود" .

وی وقتیکه در صحبت هایش به انتقاد از سیاست های دولت فعلی می پرداخت با احسنت احسنت گفتن همراهانش تشویق می شود.

بدلیل آنکه تنها سواد خواندن و نوشتن برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری کافی است؛ لذا اکثر کاندیداهایی که امروز برای ثبت نام به وزارت کشور آمده بودند از افراد عادی بودند.

ثبت نام داوطلب همیشگی ریاست جمهوری

علی نصیری پیرمرد کفن پوشی بود که از ساعات اولیه صبح در محل وزارت کشور حاضر شد و تا بعد از ظهر نیز همچنان در بین خبرنگاران بود و با آنها مصاحبه می کرد. این پیرمرد که ظاهرا هر ۴ سال یکبار به وزارت کشور می آید و برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام می کند پرچم جمهوری اسلامی ایران به دست گرفته بود و همچنین سربندی از لااله الی الله نیز به سر داشت. نصیری دست گلی نیز به دست گرفته بود و هر گاه سالن خبرنگاران از کاندیداهای مشهور خلوت می شد سعی می کرد با شعار دادن توجه ها را به سمت خود جلب کند.

هدیه کواکبیان به کاندیدای پیروز

مصطفی کواکبیان دیگر کاندیدای اصلاح طلب بود که در روز اول ثبت نام به وزرات کشور آمد. این کاندیدای اصلاحات برخلاف دیگر کاندیدای معروف بدون همراهی یک چهره آشنا به محل ثبت نام آمد. کواکبیان در پاسخ به این سوال که اگر در انتخابات پیروز نشدید چه عکس العملی نشان می دهید گفت: یک جعبه شیرینی برای کاندیدای پیروز خواهم خرید.

اما با توجه به تعداد اندک کاندیداهای این جریان ثبت نام دو نفر در روز اول آمار بالایی بود. با توجه به اینکه تمام این کاندیداها گفته اند در صورت کاندیداتوری رهبران جریانشان از انتخابات کناره گیری می کنند به نظر از ترس اینکه خاتمی و هاشمی به میدان بیایند در روز اول ثبت نام کردند که لااقل نام نویسی در انتخابات به دلشان نماند.

ثبت نام بهروز وثوقی


از جمله افراد دیگری که امروز برای ثبت نام حاضر شدند بهروز وثوقی راد از لیدرهای فوتبال بود. او که با کت و شلوار مشکی و کلاه شاپکو و موهای فرفری و ظاهری متفاوت به محل ثبت نام آمده بود گفت که تحصیلاتش تا اول دبیرستان است و شعارش نیز ایران قهرمان میشه خدا میدونه که حقشه است.

مناظره یک دندانپزشک با کواکبیان

یک دندانپزشک و یک استاد دانشگاه نیز افراد دیگری بودند که حاضر شدند. اما نکته قابل توجه در مورد این کاندیداها این بود که در حدفاصل بین نشست خبری چهره های سیاسی زمانی که جایگاه کاندیداها که میکروفن های رسانه ها بر آن نصب شده بود، خالی بود از فرصت استفاده کرده و شروع به سخنرانی می کردند.

البته این آقای دنداپزشک در زمان نشست خبری کواکبیان نیز شروع به سئوال و جواب در مورد یکشنبه سیاه مجلس هشتم با وی کرد و و کواکبیان گفت ما مناظره نمی کنیم اینجا به سئوالات جواب می دهیم.

اما استاد دانشگاه که می گفت جوان ترین کاندیدا با ۳۵ سال سن است چند بار تا بعد از ظهر پشت تریبون آمد و در مورد سیاست خارجی و برنامه هایش صحبت کرد که البته این موضوع باعث تفریح خبرنگاران شده بود و او که خنده های خبرنگاران را دید اعلام کرد برای مسکن و شغل و بیمه خبرنگاران نیز برنامه هایی دارد. البته این ماجرا در نهایت باعث عصبانیت خبرنگاران که نمی توانستند خبرهای خود را با آرامش مخابره کنند شد.

ثبت نام وزیر چهار دولت

محمد سعیدی کیا وزیر چهار دولت پیشین نیز امروز برای ثبت نام در یازدهمین رقابت های ریاست جمهوری به وزارت کشور آمد.

کاندیدایی که برای کاندیداتوری از طرف خدا وحی شده بود

رسول الهیاری متولد ۱۳۳۳ از ابهر که فوق دیپلم داشت هم برای ثبت نام به وزارت کشور آمده بود. وی در پاسخ به این سوال که چه ویژگی در خود برای کاندیداتوری دیدید؟ گفت: " خدا من را راهنمائی می کند. من خیلی چیزها را می دانم که دیگران نمی دانند. از طرف خدا به من وحی شد کاندیدا شوم. "

جوان ترین کاندیدای امروز

جوان ترین کاندیدای امروز متولد ۱۳۶۲ بود که فوق دیپلم داشت. وی در مورد اینکه آیا شما مصداق رجل سیاسی مذهبی به شمار می آیید؟ گفت: " من تا به حال مسئولیت سیاسی نداشتم، اما کارگر و کشاورز بودم و مشکلات مردم را درک کردم و می توانم حرف مردم را بفهمم.

همکار قالیبافم پس رجل سیاسی هم هستم

جوان دیگری که متولد ۱۳۵۵ و کارمند شهرداری بود امروز به وزارت کشور آمد. وی که فوق لیسانس جغرافیا داشت در مورد رجل سیاسی بودنش گفت: من همکار قالیباف هستم، بنابران منم جزء رجل سیاسی به شمار می آیم. وی با بیان اینکه باید به جوانان میدان داد گفت: من نسل چهارمی هستم نسل اولی ها باید بروند کنار تا نسل جدید وارد عرصه شود.

ثبت نام یکی از قطب های انتخابات


خسرو نصیرزاده دبیرکل مجمع متخصصین ایران هم که چندی پیش بطور رسمی اعلام کاندیداتوری کرده بود، امروز برای ثبت نام به وزارت کشور آمد. وی با بیان اینکه تنها در صورت ورود هاشمی به انتخابات کنار می رود گفت: اگر هاشمی نیاید انتخابات دو قطبی شده و به مرحله دوم کشیده می شود که یکی از قطب های آن من و قطب دیگر رقیب اصلاح طلبم است.

وی همچنین دلیل کاندیدا شدنش را باز شدن راه برای ورود دبیران کل احزاب سیاسی به عرصه انتخابات خواند و افزود: مجمع متخصصین ایران سومین حزب سیاسی کشور است.

کاندیدای جوان دیگری که متولد ۱۳۶۰ بود و مهندسی بهداشت محیط زیست داشت امروز به وزارت آمد. وی در مورد ویژگی هایش نیست به دیگر کاندیداها گفت: من خوش تیپ و جوان هستم و می خواهم اولین رئیس جمهور" کرد" ایران شوم مانند بارزانی در عراق.

کاندیدایی که تنها با حضور مشائی کنار می رود

اما ترافیک ثبت نام کاندیداها از ظهر کم شد و تعداد اندکی از مردم غیر مشهور برای ثبت نام به وزارت کشور مراجعه کردند. در این میان حضور کاندیدایی کفن پوش که عکس احمدی نژاد و پرچم ایران را در دست داشت توجه خبرنگاران را به خود جلب کرد.

وی که شعر مشائی احمدی نژاد دیگر است سر می داد گفت: تنها در صورت کاندیداتوری مشائی از عرصه انتخابات کناره گیری می کنم.

کاندیداتوری برای شادی دخترها و پسرها!

همچنین قاسم شعله سعدی که نمایندگی مجلس سوم و چهارم را در کارنامه خود دارد و مدتی به دلایل سیاسی در زندان اوین بود هم امروز برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد. وی در مورد اهداف و دغدغه هایش گفت: جوانان باید شاد باشند و پسرها و دخترها باید به خیابانها بیایند و شادی کنند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات