اصلاح طلبانی که پیش از این برای حضور در انتخابات اعلام کرده بودند که در صورت کاندیداتوری هاشمی به نفع اوکنار خواهند رفت، در شرایطی که هاشمی اعلام کاندیداتوری کرده است، درباره این تصمیم خود سخنان تازه ای گفتند.

با پایان مهلت پنج روزه ثبت از کاندیداهای ریاست جمهوری تعداد ثبت نام کنندگان در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به حدود۶۹۰ نفر رسید.

در این بین، ۳۸ چهره سیاسی و شناخته شده از طیف های مختلف سیاسی از جمله اصلاح طلبان، اصولگرایان و حامیان دولت بخشی قابل توجهی از کاندیداهای ثبت نام کننده را شامل می شود.

علی اکبر هاشمی رفسنجانی، اسفندیار رحیم مشایی و سعید جلیلی سه چهره ای هستند که علی رغم گمانه زنی ها برای ثبت نام یا عدم ثبت نام آنها، هر سه با فاصله کوتاهی در وزارت کشور حضور یافته ودر دقایق پایانی مهلت ثبت نام، برای حضور در انتخابات نام نویسی کردند.

اما حضور هاشمی رفسنجانی در وزارت کشور و ثبت نام برای ریاست جمهوری در حالی رقم خورد که پیش از این برخی چهره های اصلاح طلب از جمله محمدرضا عارف، محمد شریعتمداری، حسن روحانی، جواد اطاعت و مصطفی کواکبیان عنوان کرده بودند که در صورت حضور هاشمی، از کاندیداتوری کنارگیری خواهند کرد، اما بعد از ثبت نام هاشمی:

برای تصمیم روحانی جهت انصراف تا بعد از تایید صلاحیت ها صبر کنیم

مسئول روابط عمومی ستاد روحانی درباره اینکه با ثبت نام هاشمی آیا حسن روحانی کناره گیری خواهد کرد یا نه اظهار کرد: منطقی این است که تا زمان اعلام تایید صلاحیت شدگان از سوی شورای نگهبان صبر کنیم اما با حضور هاشمی با توجه به اینکه یک وزنه به شمار می رود طبیعی است که نه تنها روحانی که اصولگرایان میانه و حتی سنتی و اصلاح طلبان به نفع ایشان کنار بروند.

وی اظهار کرد: با آمدن هاشمی آرایش انتخاباتی تغییر کرده است و طبیعی است انتخابات دو قطبی شود و اصولگرایان نیز با یک نامزد حضور پیدا کنند.

همچنین مسئول دفتر حسن روحانی اخبار منتشر شده مبنی بر انصراف وی را تکذیب کرد.

مکانیزم کناره گیری عارف به نفع هاشمی هنوز مشخص نیست

حسن رسولی از چهره های نزدیک به محمد رضا عارف با تاکید بر اینکه عارف طبق نظر قبلی خود با هاشمی و خاتمی رقابت نخواهد کرد، اظهار کرد: محمدرضا عارف در اجرای تصمیم راهبردی خود که پیش از این اعلام کرده بود، به نفع آیت الله هاشمی رفسنجانی از کاندیداتوری انصراف خواهد داد. اینکه روش اجرای این سیاست راهبردی به چه صورت اتخاذ شده است هنوز مشخص نیست.

رسولی افزود: به دلیل اینکه حضور هاشمی رفسنجانی دقایقی پیش انجام شده هنوز مشخص نیست که نحوه اجرای این سیاست راهبردی چگونه است.

سه شنبه برای حمایت از هاشمی تصمیم می گیریم

مجید بهمن زاده، دبیر جبهه اصلاحات درباره اینکه آیا با اعلام کاندیداتوری هاشمی، کواکبیان دبیرکل و کاندیدای این جبهه به نفع وی کنار خواهد رفت یا نه گفت: جبهه اصلاح طلبان سه سه شنبه با تشکیل جلسه ای درباره حمایت از هاشمی رفسنجانی تصمیم خواهد گرفت. اما اینکه کواکبیان به نفع هاشمی کنار رفت بستگی به نظر شخصی خود او دارد.

مسعود پزشکیان: عجله ای برای انصراف ندارم

مسعود پزشکیان در گفتگو با خبرنگار مهر، با تکذیب خبر مننشر شده درباره کناره گیره اش از انتخابات به نفع هاشمی رفسنجانی، گفت: باید دراین باره با دوستانم مشورت کنم.

وی گفت: عجله ای برای انصراف از کاندیداتوری نیست.

اطاعت: هنوز تصمیم نگرفته ام

جواد اطاعت در گفتگو با خبرنگار مهر با اظهار اینکه در خصوص انصراف به نفع هاشمی تصمیم گیری نکرده است، گفت: در این خصوص جلسه ای خواهیم داشت و در آینده درباره آن اظهار نظر خواهم کرد.

اعلام حمایت شورای مشورتی اصلاح طلبان از هاشمی

این اظهارات در حالی است که شورای مشورتی اصلاح طلبان در پی جلسه امروز با حضور سید محمد خاتمی با صدور اطلاعیه ای آمادگی شخصیت ها و گروه های اصلاح طلب را در حمایت همه جانبه از هاشمی رفسنجانی اعلام کرد و از کاندیداهای این طیف خواست ستادهای خود را برای هاشمی فعال کنند.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات