کواکبیان:

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری دور یازدهم با اشاره به وجود نقاط مثبت و منفی در عملکرد دولت ها گفت: نقاط مثبت دولت خاتمی بیش از اشکالاتش بود.

مصطفی کواکبیان بعد از ظهر چهارشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه زنجان دلیل حضور خود در انتخابات دور یازدهم ریاست جمهوری را یک تکلیف حزبی نامید و اظهار داشت: نباید بگویم دولت نهم و دهم دارای چه اشکالاتی است چرا که اشکال از سرو روی این دولت می بارد.

وی بی برنامه گی، قانون ناپذیری، وعده های بی اساس، تخلفات مالی، یکه سالاری رئیس جمهور را از جمله مهم ترین اشکالات دولت احمدی نژاد عنوان کرد و افزود: البته خدماتی چون مسکن مهر نیز انجام شده که در نوع خود کارهای خوبی است.

دبیرکل حزب مردم سالاری ادامه داد: دولت های گذشته نیز به همین شکل است نمی توان ادعا کرد که کارشان بی نقص بوده است ولی این را می دانم که مثبت های دولت خاتمی بیش از اشکالاتش بود.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری دور یازدهم افزود: دولت هاشمی پس از ۸ سال جنگ در ایران سازندگی کرد و این در حالی بود که اشکالاتی نیز در این دولت وجود داشت.

نگرانیم از سلامت انتخابات نیست بلکه از تخلفات می ترسم

کواکبیان حمایت احمدی نژاد از مشایی در روز انتخابات را نامطلوب دانست و گفت: کسی در جایگاه ریاست جمهوری حق ندارد در انتخابات به نفع یا علیه کسی کاری انجام دهد.

وی با تاکید بر لزوم برخورد دستگاه قضایی با این عملکرد احمدی نژاد اظهار داشت: هنوز نمی دانم دستگاه قضا با این اقدام برخورد می کند یا نمی تواند برخورد کند.

دبیرکل حزب مردم سالاری با بیان اینکه به بحث سلامت انتخابات در سال جاری یقین دارد افزود: ترس من از این قبیل تخلف ها است. باید توجه داشت که این مسئولیت یک امانت است. حکومت امانت است و مال یک فرد نیست و در جمهوری اسلامی ایران این امانت متعلق به ۷۰ میلیون نفر است و نباید در امانت خیانت شود.

تا یک هفته دیگر مشخص می شود می مانم یا به نفع هاشمی کنار می روم

وی با بیان اینکه حزب برای ما تصمیم گرفته است ادامه داد: تا پایان یک هفته دیگر در جلسه شورای مرکزی تصمیم گرفته می شود که بمانم یا به نفع هاشمی کنار روم.

دبیرکل حزب مردم سالاری با تأکید بر اینکه" هاشمی رفسنجانی یک شخصیت برجسته در نظام اسلامی ایران و از یاران امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است" ، گفت: حضور ایشان در جمع کاندیداهای انتخاباتی، برای اصلاح طلبان فرصتی مغتنم است، اما اگر فقط ایشان را منجی ملت در شرایط فعلی بدانیم، به بقیه کاندیداهای اصلاح طلب توهین کرده ایم.

کواکبیان همچنین در خصوص مشکلات موجود در اقتصاد کشور افزود: واردات بی رویه بزرگترین ضربه را به اشتغال و اقتصاد زده است سال گذشته به خاطر تنظیم بازار ۲۵ میلیارد دلار واردات صورت گرفته و این در حالی است که وارد شدن هر یک دلار به کشور به منزله از دست رفتن یک شغل در کشور است.

وی با تاکید بر اینکه احمدی نژاد بجای ایجاد اشتغال بهتر است شغل های موجود را حفظ کند گفت: در حال حاضر سوله ها در شهرک های صنعتی خالی است، اکثر کارگران اخراج می شوند.

وارد کردن جانماز از چین خجالت آور است

دبیرکل حزب مردم سالاری با تاکید بر لزوم جلوگیری از واردات بی رویه کالا به کشور اظهار داشت: این خجالت آور است که حتی جانماز را نیز از چین وارد می کنیم.

کواکبیان آمار های موجود در خصوص اشتغال را عجیب توصیف کرد و افزود: در حال حاضر بیش از ۱۱ میلیون نفر بیکار در جامعه وجود دارد که اکثرا جزو قشر تحصیل کرده هستند.

کواکبیان کاهش ارزش پول ملی را یکی دیگر از ضربه های وارد شده به اقتصاد ایران دانست و ادامه داد: ارزش پول ملی ما در عرض کمتر از سه ماه ۷۰ درصد کاهش یافته و دولت نتوانست بازار ارز را کنترل کند.

صدا و سیما نیز نخواست اصلاح طلبان از آشوبگران تفکیک شوند

وی در رابطه با فتنه ۸۸ نیز افزود: من اعتقاد دارم باید از روز اول آغاز درگیری ها در کشور اصلاح طلبان از مشتی آشوب گر بلوا بر پا کن تفکیک می شد و متاسفانه این تفکیک صورت نگرفت و این در حالی بود که صدا و سیما نیز نخواست این تفکیک صورت بگیرد.

دبیرکل حزب مردم سالاری با تاکید بر اینکه هر کس در روز عاشورا به امام حسین (ع) بی حرمتی کرده باشد باید محکوم شود گفت: نمی توان گفت این اصلاح طلب بود که پرچم امام حسین (ع) را آتش زد چرا که در این کشور حتی ارمنی ها نیز برای عاشورا عزاداری می کنند.

کواکبیان افزود: من معتقدم که باید جلوی تخلفات در انتخابات را گرفت. آیا درست بود که در شب رای گیری بانک ها سهام عدالت توزیع کنند؟ .

راه حل رفع تحریم ها برقراری روابط با آمریکا است

کواکبیان به ممکن بودن برقراری روابط با آمریکا اشاره کرد و اظهار داشت: مقام معظم رهبری نیز با این رابطه به شرط رعایت خطوط قرمز مخالفت نکرده اند.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری دور یازدهم با تاکید بر اینکه در راستای لغو تحریم های بین المللی ظرف ۶ ماه آینده باید با آمریکا روابط را آغاز کرد افزود: یا باید قهر کنیم و پای همه چیز بایستیم و یا اینکه با برنامه ریزی و کار کارشناسی رابطه ای برد برد ایجاد نماییم تا مشکل تحریم ها حل شود.

کواکبیان ادامه داد: چه لزومی دارد که برای حل مشکل همواره با عناصر دست چندم مذاکره کنیم. باید مستقیم برای مذاکره به سراغ آمریکا برویم. مذاکره ای که تنها زمان مذاکره بعدی را مشخص می کند به هیچ دردی نمی خورد. بهترین نوع مذاکره با آمریکا مذاکره برد برد دوطرفه است.

وظیفه رئیس دولت توسعه اخلاق است

وی با بیان اینکه دانشگاه محلی نیست که همچون پادگان نظامی با آن برخورد شود گفت: دانشگاه محل پرسشگری است و دانشجو باید پرسش گر باشد. دانشجویان نباید در عرصه های سیاسی، اجتماعی و غیره بی تفاوت باشند.

کواکبیان اظهار داشت: اگر دانشگاه در عرصه سیاست فعال نباشد به معنای جدایی دولت از ملت است.

وی با تاکید بر اینکه کشور ما باید الگوی اخلاق و معنویت را به جهان معرفی کند افزود: اگر بنا بود تنها در توسعه مادی الگو باشیم در حال حاضر کشورهای پیشرفته الگوی مناسبتری هستند.

دبیرکل حزب مردم سالاری پایه و اساس حکومت اسلامی ایران را ارزش های اخلاقی و معنوی دانست و ادامه داد: وظیفه رئیس دولت توسعه اخلاق است.

کواکبیان افزود: متاسفانه در ۶ سال اخیر بد اخلاقی های زیادی در جامعه شکل گرفته است. انگیزه ما برای نام گذاری دولت اخلاق این بود که بنا نبود سران سه قوه با یکدیگر بد اخلاقی د اشته باشند و کارهایی انجام شود که در نهایت مقام معظم رهبری مجبور به نصیحت این افراد شود و این در حالی است که ریشه این بد اخلاقی ها در مناظره های سال ۸۸ بود و اکنون نیز ادامه دارد.

یک دوپینگ سیاسی زمینه ساز روی کار آمدن احمدی نژاد بود

کواکبیان با بیان اینکه الان اصولگرایان پشت سر احمدی نژاد هزار جور حرف می زنند گفت: خود این افراد بودند که وی را بر صحنه آوردند.

وی اظهار داشت: اگر من انتقادی از مشایی یا احمدی نژاد می کردم همین اصولگراها می خواستند در مجلس به صورت فیزیکی حساب ما را برسند ولی اکنون تغییر شعار و تغییر چهره داده اند ولی به هر حال ما دولت احمدی نژا د را به رسمیت شناختیم.

کواکبیان با انتقاد از برخی رفتارهای دولت بویژه در شش سال اخیر افزود: اگر کاندیداهای انتخابات در قرآن کریم بنگرند، خواهند دانست که این مقام و منصب، امانت و مسئولیتی سنگین و خیانت در این امانت، خیانت در امانت ۷۰ میلیون نفر است.


آذربایجان قطعه ای جدایی ناپذیر از ایران است

دبیرکل حزب مردم سالاری نظر خویش در رابطه با زبان ترکی و تدریس آن در مدارس کشور را چنین بیان کرد: من موافق تدریس زبان ترکی در مدارس هستم و این عین قانون اساسی است و باید انجام شود.

کواکبیان افزود: یک آذربایجانی قبل از اینکه آذربایجانی باشد یک ایرانی است آن طرفی ها اید بیایند و در دل آذربایجان ما جا بگیرند نه اینکه آذربایجان ما به آنها بپیوندد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات