سردار حجازی

معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در حوزه فاوا الگوی سیستم های راداری و جنگال به تصویب رسیده و در سیستم های ارتباطی نیز الگویی به تصویب خواهد رسید.

  سردار سیدمحمد حجازی معاون آماد، پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح در همایش تعمیرات و نگهداری تجهیزات فاوای سپاه که صبح امروز برگزار شد، گفت: با توجه به نامگذاری امسال بیت درخشان حماسه سیاسی موضوع انتخابات است که به لحظه تاریخی نزدیک می شویم.

وی افزود: مراحل انتخابات تا کنون با قوت، صحت و صلابت برگزار شده و مراحل باقیمانده نیز همین گونه برگزار خواهد شد.

حجازی ادامه داد: امروز و فردا شورای نگهبان افراد واجد شرایط را معرفی می کند و تبلیغات انتخاباتی آغاز می شود و مردم با بصیرت انتخاب خوبی خواهند داشت.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح اظهار داشت: تاکید شده که نیروهای مسلح در موضوع انتخابات دخالت ندارند و سپاه هم در این موضوع دخالت نمی کند ولی آحاد پرسنل نیروهای مسلح مثل آحاد ملت در این حماسه حضور و مشارکت دارند. این وظیفه همگانی است و برای انتخابات تحقیق، پرس وجو و مطالعه لازم است. البته در محیط نیروهای مسلح تبلیغ له و علیه برای افراد نداشته و نخواهیم داشت.

وی در ادامه سخنانش تصریح کرد: به برکت نعمت ولایت و رهبری همه ملاک های لازم برای انتخاب درست گفته شده ایشان در سخنرانی هایشان فرموده اند که دولت جدید معایب دولت های گذشته را نداشته باشد و محاسن آنها را شامل باشد. رهبری تاکید کرده اند که رئیس جمهور باید فردی ارزشی، مقاوم، کاری، مدیر و مدبر باشد.

حجازی تاکید کرد: اگر ملاک هایی که مقام معظم رهبری در گذشته نیز فرموده اند مرور شود، خیلی روشن است که چه کسانی در دایره قرار می گیرند و چه کسانی خارج از دایره اند. باید منتظر باشیم و با دقت به نکاتی که ایشان در آینده می فرمایند، توجه کنیم.

وی افزود: همانطور که حضرت آقا فرمودند گاهی یک انتخابات آثار ۴۰ ساله در کشور دارد. لذا همه پاسداران بادقت و هوشمندی در انتخابات شرکت خواهند کرد و باید در خصوص انتخاب و تصمیمی که اتخاذ می شود مطالعه و تحقیق لازم صورت گیرد.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: پایبندی به قانون بسیار مهم است و فرد یا جناحی که داعیه به دست گرفتن سکان کشور را دارد در قدم اول باید پایبندی خود به قانون را نشان دهد و قطعا همه افراد به قانون تمکین می کنند اما کسانی که قصد قانون شکنی و زیرپا گذاشتن مقررات را دارند بدانند که در مقابل ملت راه به جایی نخواهند برد. همانطور که در فتنه ۸۸ قانون شکنان پشیمان شدند و با سرافکندگی و شرمساری برگشتند.

حجازی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: امیدوارم بعد از برگزاری انتخابات همه توجه شان را به حماسه اقتصادی جلب کنند البته الان هم کارها را نباید رها کنند و همانطور که قول دادند تا روز آخر کارها را به پیش ببرند.

وی بااشاره به اهمیت حماسه اقتصادی گفت: در ابتدای سال تعدادی از فرماندهان خدمت مقام معظم رهبری رسیدند و ایشان در خصوص حماسه اقتصادی فرمودند موضوع حماسه اقتصادی عمدتا بخش های اقتصادی درگیرند اما نیروهای مسلح باید با پرهیز از اسراف و هزینه های اضافی به این حماسه اقتصادی کمک کنند. همه می دانیم بهترین و مؤثرترین کمک این است که به موضوع نگهداری و تعمیرات توجه کنیم.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح افزود: در حوزه فاوا دنیا با سرعت بالایی رو به پیشرفت است تنوع بسیار زیادی وجود دارد و به سرعت محصولات قبلی با محصولات جدید تعویض می شود اما ما به دلایل گوناگون نمی توانیم به راحتی محصولات قبلی را کنار بگذاریم و از محصولات جدید استفاده کنیم. که یکی از این دلایل مخالفت فرهنگ ما با اسراف است. مگر زمانی که تعویض محصول قابلیت عملیاتی و رزمی ما را بالاتر ببرد.

وی ادامه داد: از طرفی ما در حوزه نیروهای مسلح و دفاعی محدودیت منابع داریم منابع سال ۹۱ نسبت به ۹۰ در بعد بنیه دفاعی کاهش چشمگیری داشت و هنوز هم وضع روشنی نداریم و آنچه الان در بودجه دولت آمده فیزیک ارقام کمتر از سال ۹۱ است. لذا برای درست مصرف کردن این منابع باید به موضوع نگهداری و تعمیرات توجه کنیم.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح همچنین اظهار داشت: از طرفی دیگر ما با دشمنان فرامنطقه ای روبرو هستیم که منتظر ضعف ما هستند. لذا اعضای فاوای سپاه سربازان و خط شکنان عرصه حماسه اقتصادی هستند.

حجازی تاکید کرد: در حوزه فاوا الگوی سیستم های راداری و جنگال در ستاد کل نیروهای مسلح به تصویب رسیده و الگوی سیستم های ارتباطی نیز به تصویب خواهد رسید که راه و مسیر را در این حوزه مشخص می کند.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه تحقیقات توجه جدی به بخش الکترونیک شده و پروژه های بسیار متعددی تعریف و به نتیجه رسیده است. همچنین در حوزه راداری نیز پیشرفت های بسیار خوبی داشته ایم که با طراحی به رادارهایی دست یافتیم که قابلیت و کارآمدی بسیار بالاتری نسبت به رادارهای خارجی دارند که نیاز به نیروی انسانی کمتری دارند.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح همچنین با تاکید بر پیشرفت در حوزه ارتباطات اظهار داشت: در حوزه اپتیک و الکترواپتیک پیشرفت های خیلی خوبی صورت گرفته است. اکنون فاصله ما با دنیا در حوزه تحقیقات الکترونیک فاصله کمی است و با یک یا حسین دیگر می توانیم این فاصله را پر کنیم و به تجهیزات روزآمد برسیم.

حجازی در پایان خاطرنشان کرد: امروز با این دستاوردها به جایی رسیده ایم که برخی تجهیزات خودمان بهتر از تجهیزات خارجی است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات