غرضی:

محمد غرضی اظهار کرد: تایید شدن صلاحیت من امری خدایی بود و خدا را شکر می کنم که جزو کسانی قرار نگرفتم که آبرویم برود.

این کاندیدای انتخابات ریاست در جمع مهندسان شرکت مشانیر، با اشاره به آیات قرآن کریم، خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن کریم نیز فرموده است دوست ندارد صدای بلندی را بشنود مگر از کسی که به او ظلم شده است.

وی افزود: طبق تحقیقاتی که انجام داده ام متوجه شدم که در کشور به فرودستان نسبت به سایر اقشار جامعه ظلم بیشتری وارد شده است، من معتقدم که باید جلوی این ظلم گرفته شود و برای مقابله با این ظلم نیز باید دولتی ضدتورم روی کار بیاید.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری، افزود: کشور در ۳۳ سال گذشته بیش از ۳۳۰ استاندار عوض کرده است. من برای توسعه جمهوریت معتقدم که باید هر استان استاندار خودش را انتخاب کند. من معتقدم تا ۱۰ سال آینده باید بیش از ۱۰۰ شهر آباد داشته باشیم؛ چرا که امروزه شاهدیم فقرا برای امرار معاش به شهرهای بزرگی از جمله تهران هجوم می آورند که این امر باعث به وجود آمدن کارتن خواب ها می شود، این امر باعث ایجاد فساد در شهرها می شود و من برای مقابله با این امر معتقدم که استان های بزرگی از جمله تهران را باید به استان های کوچک تری تبدیل کرد.

غرضی ادامه داد: من معتقدم تهران را می توانیم به شش استان کوچک تر تبدیل کنیم که استان های لواسانات و قرچک و ورامین از جمله این استان ها خواهند بود. من از این جهت این مبحث را مطرح می کنم که در تهران نمایندگان مردم با حداقل رای وارد مجالس می شوند. ما در آینده نیز شاهد خواهیم بود که برای شورای شهر فردی با پنجاه هزار رای انتخاب خواهد شد و این در شرایطی است که تهران جمعیتی بالغ بر ۱۰ میلیون نفر دارد.

وی در مورد انجام ندادن سفرهای تبلیغاتی استانی خود، اظهار کرد: من به مدت شصت سال است که به شهرستان ها سفر کرده ام و می دانم این کار فقط جنبه شخصی دارد و فایده عامی در این کار نمی بینم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: امروز کشور در شرایطی قرار دارد که به رای مردم نیازمند است. من به مردم می گویم به هر کسی که می خواهید رای بدهید؛ چرا که آمدن مردم پای صندوق های رای واجب است. من نمی گویم که به من رای بدهید، بلکه می گویم بیایید پای صندوق های رای و نظر خود را اعلام کنید.

غرضی ادامه داد: برخی با گفتن این مطلب که رای نمی دهم چرا که با فلان شخص و یا حزب مشکل دارم می خواهند نیامدن به پای صندوق های را توجیه کنند که این امر خلاف شرع است.

وی ادامه داد: ما باید برای جلوگیری از به وجود آمدن اختلافات پای صندوق های رای بیاییم؛ چرا که این اختلافات موجب طمع دشمن می شود. دشمن این اختلافات را تعمیق می بخشدد و سپس اقدام به سوء استفاده از این اختلافات می کند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا منظور شما از تقسیم استان ها و به رای گذاشتن استانداران توسط مردم آن استان، حکومت فدراتیو است، اظهار کرد: من این کلمات را نمی فهم چرا که این کلمات معنای خاص سیاسی دارد و من را دچار سردرگمی می کند. من معتقدم که مردم هر استان باید استاندار خود را انتخاب کنند و معتقدم که حکومت های فدرال و فدرال پاسخگوی مردم نیستند. من معتقدم این کلمات باعث گرفتاری می شود.

غرضی افزود: ما اگر جمهوریت را قبول داریم باید انتخاب استاندارها را نیز به رای مردم بگذاریم چرا که ما کشور را خود اداره می کنیم.

وی افزود: این کار، کار راحتی است و به نظر من هیچ اشکالی هم در انجام این کار نیست.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این پرسش که آیا در کابینه احتمالی خود از هر دو جناح اصلاح طلب و اصولگرا استفاده می کنید؟ گفت: من از افرادی که سه خصوصیت رضایت مردم، رضایت مجلس و رضایت دولت را جلب کنند در کابینه خودم استفاده می کنم. من زمانی که وزیر بودم در مجلس هیچ مخالفی از لحاظ اقدامات اجرایی نداشتم و تنها مخالفم مخالفانی بودند که به سیاست های من ایراد می گرفتند. من معتقدم وزیری که در کابینه من قرار می گیرد باید بر اعتقاداتش پافشاری کند.

غرضی ادامه داد: من از کسانی که توانمند باشند و امتحان اجتماعی خود را به خوبی پس داده باشند در کابینه ام استفاده می کنم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: حرف من این است که باید به اندازه درآمدها هزینه کنیم چرا که اگر اضافه بر درآمدها هزینه کنیم ارزش پول ملی کاهش یافته و تولید نیز راکد می شود.

غرضی ادامه داد: طلبکاران نیز باید بدانند که برای وصول شدن طلب شان از دولت اندکی صبر لازم است. آنها باید بایستند تا نرخ دلار تثبیت شود و دولت هزینه ها و درآمدهایش را یکسان کند. سپس با این کار تولید راه می افتاد که در نتیجه درآمدهای دولت نیز افزایش یافته و بدهی های این افراد پرداخت خواهد شد. چنانچه کسی اصرار داشته باشد که امروز طلبش را از دولت وصول کند دولت باید اقدام به انتشار اسکناس کند که این باعث افت ارزش پول ملی می شود.

وی با بیان این که اقتصاد ایران اقتصادی قوی است، اظهار کرد: متاسفانه در اقتصاد ایران رانت خوارهای بسیاری وجود دارند و متاسفانه قواعد این رانت خواری نیز روز به روز در حال افزایش است. چنانچه مردم به من رای دهند من می توانم با این رانت خوارها مبارزه کنم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در ادامه با بیان این که زنان استعدادهای وسیعی دارند، خاطرنشان کرد: من از آن دسته از افراد نیستم که از طریق احزاب چند نفر از زنان را به مجلس ببرم و یا اینکه در کابینه ام وزیر زن قرار دهم و ادعا کنم که با این اقدامات خودم زن ها را قبول دارم. من معتقدم زن ها استعدادهای وسیعی دارند. من مایلم که این استعدادها و مهارت های آنها را افزایش دهم چرا که اگر مهارت های آنها افزایش یابد درآمد سرانه نیز افزایش می یابد.

غرضی گفت: ان شاءالله بتوانم برای زن ها اقداماتی انجام دهم که آنها توانایی ایستادن روی پای خود را داشته باشند.

وی در پاسخ به این پرسش که چه برنامه ای برای مبارزه با مفاسد اقتصادی دارید، اظهار کرد: شکسته شدن قوانین یکی از دلایل تورم است. متاسفانه دولت های گذشته به افرادی چندین برابر مقدار قانونی وام پرداخت کرده و به افرادی نیز هیچگونه پولی پرداخت نکرده اند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه همواره پیشنهادهای رانتی از سوی دولت ها مطرح می شده است، گفت: متاسفانه مجلس نیز این پیشنهادات را تصویب کرده و به این دولت ها امتیازاتی اختصاص داده اند. دولت ها نیز این امتیازات را میان دوستان و آشنایان خود توزیع کرده اند. من معتقدم دولت باید با مجلس همکاری داشته باشد و این همکاری باید در جهت مبارزه با مفاسد اقتصادی باشد.

در ادامه خبرنگاری گفت متاسفانه در دولت های گذشته بداخلاقی هایی صورت گرفت که هیچ یک از مسئولین در مقابل این بداخلاقی ها در مقابل مردم عذرخواهی نکرد آیا چنان در دولت شما نیز بداخلاقی صورت بگیرد شما عذرخواهی خواهید کرد که غرضی پاسخ داد: من دولت خودم را دولتی پاسخگو نامگذاری کرده ام. من دیگر دولت خدمتگزار نیستم، معقتقدم دولت باید نسبت به اقداماتش پاسخگو باشد.

وی ادامه داد: من در تصمیم گیری های خودم همواره از نظر مردم استفاده خواهم کرد و بهترین راهی را که مردم بگویند در جامعه عملی خواهم کرد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات