محمد باقر قالیباف کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در واکنش به اظهارات یکی دیگر از کاندیداهای ریاست جمهوری گفت: سیاست زدگانی بودند که ما را به جهاد و شهادت توصیه کردند اما یکبار هم در خط مقدم حاضر نشدند و فقط برای گرفتن عکس یادگاری با لباس رزمندگی تا امیدیه آمدند.

  محمد باقر قالیباف شامگاه سه شنبه در ادامه سفرهای انتخاباتی خود به اهواز سفر کرد و در جمع مردم این شهر در مسجد اعظم اهواز سخنرانی کرد.

وی با این قول که در دولت وی روحیه و فرهنگ جهادی حاکم خواهد بود، گفت: متاسفانه این روحیه در دولت های قبل نبود و حتی تلاش کردند این فرهنگ را از جامعه دور کنند متاسفانه فضای کار، تلاش، محبت و همدلی آنچنان که باید نبود.

وی گفت: شهید چمران تعبیری دارند که وقتی شیپور جنگ زده شد فرق بین مرد و نامرد مشخص شد. سیاست زدگان نیز که در دفاع مقدس یک روز هم به جنگ نیامدند در صف نامردان می ایستادند و ما را به سمت سعادت بدرقه می کردند. توصیه به جهاد و شهادت می کردند اما ما اینها را یک بار در خط مقدم، شلمچه، طلائیه، بستان، سعیدیه، فکه، اروند، بهمن شیر هیچ وقت ندیدیم. هیچ وقت به خط نیامدند، آمدند که با لباس رزمندگی عکس بگیرند آن هم در امیدیه نه در دشت هویزه که زن و بچه شما جلوی تیر و خمپاره ایستادند آمدند عکس گرفتند تازه باید به آنها جواب بدهیم چرا رزمنده ایم و به جبهه رفته ایم.

قالیباف افزود: شما که معتقدید آمریکا کدخدای دنیاست و فرهنگ جهاد را قبول ندارید حداقل فرهنگ کدخدای خود را بپذیرید. در رقابت های انتخاباتی وقتی مک کین با رقیب خود صحبت می کرد می گفت تو سرباز فراری هستی و در جنگی که نه برای نجات کشور بلکه برای تجاوز به ویتنام رفته بودی، مک کین این را برای خود ارزش می دانست.

وی گفت: حالا امروز سیاست بازانی که با خون شهدا قدرت را به دست گرفته اند و در پست های بالا مسئولیت داشته اند و ۲۵ سال در کلیدی ترین پست ها بوده اند هیچ کاری نکرده اند. شما نه آب خوردن و نه آب کشاورزی دارید این درحالی است که آب دارید این نتیجه مدیریت آنهاست.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: تنها راه نجات کشور ترویج فرهنگ دوران دفاع مقدس است زیرا امکانات در این کشور برای حل مشکلات وجود دارد.

قالیباف در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه کارنامه قابل قبولی در حوزه های مختلف نداشته ایم خاطرنشان کرد: واقعیت تلخی وجود دارد و آن این است که مسئولان نسبت به تدابیر مقام معظم رهبری آن حساسیت و وظیفه ای که داشتند انجام نداده اند.

وی با اشاره به سخن برخی مسئولان مبنی بر اینکه قانون اساسی اختیارات لازم را برای قوه مجریه ندارد، گفت: ما این را بهانه می دانیم اگر کسی می خواهد رئیس دولت شود با این قانون انتخاب می شود و بر آن قسم یاد می کند. انگاه چه دلیلی وجود دارد که بگوید این قانون اختیارات لازم را ندارد. به نظر ما این اظهارات بهانه ای برای پوشاندن ضعف های موجود است.

وی گفت: مقام معظم رهبری در سیاستهای کلان ابلاغی دغدغه های مردم را مطرح کردند اما مسئولان این تدابیر را آنطور که باید و شاید اجرا نکردند. وقتی دغدغه مردم دغدغه مسئولان نیست مشکلات این گونه می شود.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به سخنانی چون وجود حاکمیت دوگانه در کشور تصریح کرد: این حاکمیت دوگانه یعنی چه؟ یعنی اینکه ما نمی خواهیم دغدغه های مردم و تدابیر رهبری را بشنویم؟ حداقل ۵ سال متوالی است که مقام معظم رهبری مشکل اقتصادی را در کشور وتلاشهای دشمنان در حوزه اقتصادی را مطرح می کند اما واقعا چه اقدام عملی برای رفع فشار اقتصادی مشاهده کرده اید. ۶۰۰ میلیارد دلار درآمد کشور در ۷-۸ سال اخیر بوده است که می شد کاری کرد تا این اتفاقات رخ ندهد. می بینید که ما تبعیت از رهبری نداریم، حرف مردم را می زنیم اما دغدغه مردم را نداریم. اگر اختلافی در کشور وجود دارد سر دغدغه مردم نیست سر مسائل سیاسی و قدرت مسئولان است.

قالیباف با اشاره به اتفاقات یکشنبه سیاه و استیضاح وزیر کار در مجلس گفت: زمانی که این اتفاق افتاد رهبر انقلاب آن گفته ها را خلاف اخلاق، شرع و قانون دانستند اما آیا دعوا بر سر مسائل مردم بود، کاش دعوا سر این بود که چرا سازمان تامین اجتماعی مشکل بازنشستگان را حل نمی کند؟ حقیقت این است که دعوا سر این بود که مسئول آنجا وابسته به چه کسی باشد؟ اختلاف بر سر این بود. اینها مشکلاتی بود که در کشور وجود داشته است.

وی گفت: در دولت آینده اگر بنده توفیق خدمت پیدا کردم حتما تدابیر مقام معظم رهبری در اولویت اقدام قرار خواهد گرفت و مردم از من نخواهند شنید که بگویم چوب لای چرخ دولت می گذارند و بحران سازی می کنند. هرگز نخواهند شنید که قانون اساسی اختیارات لازم را به رئیس دولت نداده، معتقدم اینها جز وقت کشی و حاشیه پردازی نیست.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری درباره مسائل خوزستان نیز خاطرنشان کرد: اگر انصافا امروز می خواهیم دین خود را به مردم شهید پرور ادا کنیم این را با حرف نباید بگوییم. به جای اینکه با مردم حرف بزنیم باید با کار خود با مردم صحبت کنیم. مردم زبان کار را بهتر متوجه می شوند. من در دوران مسئولیت خود با این زبان با مردم صحبت کردم.

قالیباف با بیان اینکه اگر خوزستان را بسازیم یعنی ایران را ساخته ایم گفت: این حرف من یک حرف سیاسی معطوف به رای نیست بلکه یک حرف کارشناسی و مطالعه شده است.

وی افزود: امروز مهمترین منبع ما نفت و گازاست که اگر آن را به درستی مدیریت کنیم اقتصاد مقاومتی اتفاق می افتد و از اقتصاد تک پایه نجات پیدا می کنیم. سزاوار نیست که با این منابع بخش هایی از کشور را اباد کنیم اما مردم خوزستان سختی بکشند این عدالت نیست.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما غیرت عشایر عرب، لر و بختیاری این استان را دیده ایم و با هم در جای جای خوزستان جنگیده ایم. بهترین دوستان و همرزمان خود را در این سرزمین از دست داده ایم.

قالیباف خطاب به مردم گفت: مطمئن باشید اگر توفیق خدمت پیدا کنم و تقدیر الهی بر این باشد که ۲۵ خرداد کار دولت را به دست گیرم لحظه ای بی برنامه نیستم، کارنامه گذشته ما ضمانت کار ما است. مطمئن باشید دو سال بعد خوزستان و خرمشهر و روستا به روستا شرایط متفاوت خواهد شد و تغییر در استان خوزستان را خودتان درک می کنید.

وی گفت: حماسه سیاسی از شما حماسه اقتصادی از ما.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پایان سخنرانی خود به پیروزی تیم فوتبال ایران اشاره کرد و این پیروزی را به ملت ایران و مردم خوزستان تبریک گفت.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات