رئیس مجلس ضمن تبریک به مناسبت هفته قوه قضائیه با بیان اینکه شهید بهشتی با پایه گذاری حزب جمهوری اسلامی، نظام سیاسی مردمسالار را دارای الگو کرد، گفت: بدون تشکیلات مردمسالاری در رفتار سیاسی دچار هرج ومرج و ناپختگی می شود.

دکتر علی لاریجانی در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۵ تیرماه) مجلس شورای اسلامی و در نطق پیش از دستور خود ضمن تبریک به مناسبت هفته قوه قضائیه و یادآوری وقایع هفتم تیر و شهادت دکتر بهشتی گفت: امام (ره) پس از حادثه تروریستی هفت تیر در شهادت بهشتی تاثر خود را بیش از هر چیز به جنبه مظلومیت شهید بهشتی، آن مرد بزرگ ابراز داشتند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهادت دکتر بهشتی و همراهان ایشان در واقعه هفتم تیر یک واقعه تلخ در دوران انقلاب بوده است، افزود: متاسفانه اشخاص ممتاز انقلاب ابتدا توسط ضدانقلاب و برخی افراد جاهل ترور شخصیت می شدند و بعد به شهادت می رسیدند.

وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و ایجاد فضای آزاد فکری گروهک های ضدانقلاب با استفاده از رسانه ها و پراکندن شایعات شخصیت معنوی رهبران صدر انقلاب اسلامی را هدف گیری کرده و با انواع تهمت ها به تخریب وجهه آنها پرداختند و برای هر کدام سناریویی اجرا کردند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس نهم با بیان اینکه شهید بهشتی را به اتهام دفاع از روحانیت، نظام و مخالفت با افکار التقاتی ابتدا ترور شخصیت کردند و بعد این مرد الهی را به شهادت رساندند، تصریح کرد: شهید مفتح که همان درد شهید مطهری را داشت و پیگیر تحقق اندیشه های امام در صحنه دانشگاه بود توسط گروهک فرقان ترور شد، سپس این گروه آیت الله هاشمی رفسنجانی، آیت الله سید رضی شیرازی و آیت الله قاضی طباطبایی را ترور کردند.

وی ادامه داد: بعدها تعدادی از استوانه های انقلاب در استان ها، امامان جمعه که موثر در شکل گیری تفکر مردم بودند، توسط منافقین ترور شدند، حضرت آیت الله خامنه ای توسط منافقین ترور شدند که خداوند ایشان را برای انقلاب حفظ کردند.

لاریجانی با اشاره به حادثه هفتم تیر و شهادت مردان الهی گفت: حادثه هفتم تیر در شرایطی رخ داد که منجر به شهادت شخصیت های موثر انقلاب از جمله دکتر بهشتی و یارانش در حزب جمهوری اسلامی شد.

نماینده مردم قم در مجلس نهم تصریح کرد: شهید بهشتی از ابتدای پیروزی انقلاب با همکاری و همفکری سایر بزرگان انقلاب اسلامی بنای حزب جمهوری اسلامی را گذاشت که هنوز بعد از سی و اندی سال ثمرات آن حرکات انقلابی در شهرها دیده می شود و عملا نظام سیاسی مردم سالار را صاحب الگو کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با یادآوری انگیزه شهید بهشتی از ایجاد حزب جمهوری اسلامی عنوان کرد: ایشان به خاطر برهم ریختگی ابتدای انقلاب مجبور بود هم در شورای انقلاب تدبیر امور کند و هم کاستی های اجرایی دولت موقت را جبران کند و بعد در دوران بنی صدر که منافقین اطراف او را گرفته بودند و بنای مبارزه با ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی گذاشتند، با ایستادگی کم نظیر جلوی اهداف پلید بنی صدر را گرفت.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه شهید بهشتی استوانه ای برجسته در انقلاب بود که تمام وقت خود را صرف بالندگی انقلاب و نگهداری از نظام جمهوری اسلامی نمود، افزود: بنی صدر و منافقین از این جهت با حزب جمهوری اسلامی و شهید بهشتی مبارزه می کردند و تهمت انحصارطلبی به آنها می زدند که حزب مقبولیت اصلی خود را عملیاتی نمودن تئوری حکومت اسلامی می دانست و در تربیت کادر و ساماندهی امور در این جهت تلاش می نمودند.

وی ادامه داد: شهید بهشتی، حزب روحانیون، روشنفکران انقلاب و مدیران سیاسی را برای این هدف مهم بسیج نمود و با تعالیم تئوری و سازماندهی لازم از اهداف ولایت فقیه و نظام دفاع می کرد.

لاریجانی با بیان اینکه جدایی از بنی صدر و منافقین در عناد با حزب جمهوری اسلامی، برخی از افراد داخل انقلاب را نیز بازی داده است و یا برای قدرت طلبی در مبارزه با حزب جمهوری اسلامی به پا داشته است، گفت: گرچه شخصیت مهمی چون شهید بهشتی در این معرکه افشاگری ها و تهمت رانی ها با مظلومیت به شهادت رسیدند و حزب جمهوری اسلامی نیز به تعطیلی کشیده شد، که البته برخی اشکالات و درگیری های داخلی آن نیز موثر بود، اما مبارزه این مرد بزرگ و همراهان او در حزب چند دستاورد مهم برای جمهوری اسلامی ایران در بر داشت.

وی با یادآوری دستاوردهای حزب جمهوری اسلامی برای ایران اسلامی افزود: در این ماجراجویی نفسانی، پلید و منافقانه ضدانقلاب هر چند با هزینه زیاد همراه بود، اما صراط مستقیم انقلاب برای مردم روشن گردید و مردم با شفافیت ملاحظه کردند که یک طرف حق را بیان می کند و با اعتقاد به امام و راه، جانفشانی می کند ولی طرف دیگر با هوچی گری و تهمت دست به ترور فیزیکی می زند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معادله ترور در مقابل منطق افکار عمومی را به حقانیت راه شهید مطهری متوجه نمود تصریح کرد: این درس بزرگی برای همه انقلابیون داخل و خارج است که در مبارزه با حق گروهی که دست به ترور می زنند، بازنده خواهند بود.

وی ادامه داد: فرصت طلبانی که امروز در جهان اسلام با تغییر شرایط مسلمانان دست به خشونت زده و مسلمان کشی می کنند، سرنوشتی محکوم در نابودی خود را پیگیر می باشند.

لاریجانی با یادآوری ناآرامی ها در مصرو سوریه افزود: چند روز پیش در مصر به شیعیان حمله کردند و عده ای را به شهادت رساندند و هزاران نفر را در سوریه در ۲ سال اخیر کشتند.

این نماینده مردم در مجلس نهم عنوان کرد: همانطور که جریان افراطی در سایر بلاد اسلامی همچون افغانستان، پاکستان، عراق و امروز در لبنان نیز جامعه مسلمانان را جهت تمکین آرای متحجرانه خود تهدید به ترور و کشتار نموده اند، البته همانطور که منافقین در پشت صحنه با حمایت غرب این گونه فجایع را در ایران و عراق انجام داده اند، امروز دستمزد خود را گرفته اند و آمریکا منافقین را از لیست تروریست ها خارج کرده است.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس نهم با بیان اینکه گروه های تروریستی افراطی امروز در بلاد اسلامی نیز با حمایت مخفی و علنی سرویس های غربی به نابسامان نمودن صحنه زندگی مسلمانان پرداخته اند، تصریح کرد: این یک سنت الهی است که نتیجه عمل ظالمانه خود را در همین دنیا دریافت خواهند کرد و انشاالله به زودی حقانیت بر مسلمانان روشن خواهد شد.

وی ادامه داد: پایداری شهید بهشتی و یارانش در حزب به عزل بنی صدر و اصلاح صحنه سیاسی کشور به نفع نیروهای انقلاب و حزب الله تغییر نمود و همزمان صحنه دفاع مقدس که در دوران فرماندهی کل قوای بنی صدر دچار بن بست توهمی او شده بود، به میدان حضور شیفتگان مجاهدت بدل گردید و این همگرایی صحنه سیاسی و میدان عملیاتی به سرعت منجر به پیروزی های درخشان نظامی در شکست حصر آبادان و آزادسازی خرمشهر شد.

رئیس نهاد قانونگذاری کشور با بیان اینکه وعده الهی که نصرت را از آن مجاهدان و ثابت قدمان می داند، گفت: پایمردی شهید بهشتی و رهبران صدر انقلاب اسلامی و یاران او در حزب جمهوری اسلامی مسیر توطئه آمیز بنی صدر را به صراط با تمأنینه انقلاب رساند.

لاریجانی با یادآوری جنگ ۳۳ روزه و پیروزی حزب الله بر رژیم صهیونیستی تصریح کرد: در جنگ ۳۳ روزه هیمنه دروغین این رژیم جعلی شکست.

نماینده مردم قم در مجلس نهم ادامه داد: در واقع مردان استوار انقلاب چون شهید بهشتی با اندیشه و عمل خود نه تنها در ایران بلکه در جهان اسلام تغییرات استراتژیک ایجاد کردند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس نهم با بیان اینکه ثمره صحنه های شورانگیز مجاهدت و شهادت مردان حق شهید مطهری، بهشتی، مفتح، باهنر، رجایی و شهدای محراب و شهدای حزب جمهوری اسلامی، زدودن پیرایه هایی بود که بر مبانی نظری و فکری انقلاب توسط منحرفین، منافقین و برخی عناصر و برخی روشنفکرزدگان ایجاد شده بود، بیان کرد: همه این جریان ها را برای تنها کردن امام و روحانیت که نهاد ریشه دار در حفظ اسلام بود، هدفگیری نمودند و هر کدام به نحوی در تخریب وجهه روحانیت و حوزه ها و مراجع تلاش کردند.

وی ادامه داد: فعالیت منافقین و منحرفین تا جایی بود که شهید مطهری همه آنها را به منهانیون به معنای منهای روحانیت متوصف کرد.

لاریجانی گفت: در کتاب مبانی فکری حزب جمهوری اسلامی که مانیفست آن حزب تلقی می شد، با صراحت اسلامی را مبنا قرار دادند که ریشه در حرکت عمیق و دینی حوزه های علمیه داشت.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رهبران انقلاب رنج بسیار و هزینه های هنگفت برای از بین بردن ستم فرهنگی بر انقلاب تحمل کرده اند، افزود: ثمره آن شفاف شدن قلمرو فرهنگی و سیاسی از دسایس دروغین این گروه ها در طرد روحانیت بود.

وی با بیان این مطلب که درسی که از جانبازی شهید بهشتی و یارانش به ملت هدیه شد، برای ادامه راه انقلاب بسیار پرارزش بود، تصریح کرد: شهادت دکتر بهشتی و یارانش جلوی بسیاری از انحرافات را گرفت و ما به تجربه در ای سی و اندی سالی که گذشت به دفعات شاهد بودیم که کسانی که با ولایت فقیه یا روحانیت ستیز نمودند و یا راه خود را جدا کردند، به دره های هولناک سیاسی و معرفتی سقوط کردند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گرچه عمر حزب جمهوری اسلامی در انقلاب کوتاه بود، گفت: امروز به خوبی ملاحظه می کنید که فقدان تشکیلات مکتبی سیاسی چقدر مسیر مردم سالاری در کشور را با افت و خیز مواجه کرده است.

لاریجانی ادامه داد: باید پذیرفت حضور احزاب و تشکیلات هم در تربیت کادر ورزیده جهت خدمت و هم تدوین برنامه کاری برای نظام های مردم سالار ضرورت دارد. در غیر این صورت تحقق دموکراسی تا حدی خام و هزینه اداره کشوربه دلیل نبود برنامه مدون و عدم تربیت کادر سیاسی لازم زیاد می گردد.

وی گفت: شهید بهشتی از ابتدای انقلاب این ضرورت را به خوبی درک کرد و به همراه سایر رهبران حزب جمهوری اسلامی نقیصه ها را رفع نمود، متاسفانه حرکت سیاسی کشور در سه دهه اخیر در جهت عمیق تر نمودن ایده های شهید بهشتی در غنابخشی به تشکیلات سیاسی موفق نبوده و تاسف آورتر اینکه مبارزه و تخریب احزاب و تشکیلات نوعی ژست دروغین مردم پسند به خود گرفته است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: گاهی برخی از رجال سیاسی متاسفانه افتخار می کنند که حرکت حزبی و تشکیلاتی را قبول ندارند و چنین تفکری یا کج اندیشی است و یا رندی.

این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: نظم سیاسی نظیر هرگونه نظم در عرصه های دیگر پایه پیشرفت و تکامل است. نظم سیاسی و تشکیلات نظام مند، قاعده مند بودن مردم در سرنوشت خویش را نشان می دهد و نه اقدامی نامردمی، لذا حیات فکری و سلوک علمی شهید بهشتی این تنبه و تذکر در دوستداران راه آن شهید ایجاد کرده است و در عمل هم ما به صحت راه آن بزرگوار رسیده ایم.

وی ادامه داد: بدون حضور تشکیلات مردم سالاری در رفتار سیاسی دچار پدیده هرج و مرج و ناپختگی می گردد که انرژی جامعه را به جای هم افزایی به سایش تبدیل می کند.

رئیس نهاد قانونگذاری کشور در پایان از خداوند متعال علو درجات برای شهدای عظیم الشأن هفت تیر حزب جمهوری اسلامی طلب کرد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات