رئیس سازمان میراث فرهنگی در واکنش به مخالفان واگذاری مجوزهای صنایع دستی به بخش خصوصی در بدنه سازمان میراث فرهنگی گفت: از همین امروز اعلام می کنم هر کسی که در بدنه سازمان مخالف این طرح قانونی است را از سازمان میراث فرهنگی بیرون می اندازیم چرا که معتقدیم این کار باید انجام شود.

  محمدشریف ملک زاده در مراسم تجلیل از صادر کنندگان و صنعت گران نمونه کشور و رونمایی از لوح مجوز سه گانه واگذاری مجوز پروانه تولید کارگاه صنایع دستی جواز تاسیس و کارت شناسایی صنعت گران به بخش خصوصی که ظهر دوشنبه در هتل هما تهران برگزار شد گفت: در هیئت دولت واگذاری تصدیگری های سازمان میراث فرهنگی به بخش خصوصی بحث شد و روی این موضوع کار کارشناسی زیادی انجام گرفت و پس از آن مصوبه این طرح ابلاغ شد.

وی ادامه داد: برخی اظهار می کنند مخالف این واگذاری هستند. ما نمی خواهیم مجوزها را به اتحادیه های حسن و حسین واگذار کنیم بلکه این اتحادیه ها استانی و تخصصی هستند. استان هایی هم که انجمن صنفی ندارند می توانند هنرمندان آن استان را جمع کرده و یک NGO و یا یک انجمن تشکیل دهند تا این واگذاری ها به آن ها داده شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی ادامه داد: هنرمند مسئول خودش است و اختیار دار است. بخش خصوصی یعنی هنرمند جدا از اتحادیه صنوف نیست. برخی در سازمان میراث فرهنگی مخالف واگذاری های امور به بخش خصوصی هستند. در این میان من دارم با تمام وجود از این طرح حمایت می کنم و همین جا اعلام می کنم بعضی از دوستان کارشناس که با این طرح مخالف هستند را بیرون بیاندازیم چون این کار باید انجام شود.

وی گفت: آیا صادراتی که در حوزه صنایع دستی انجام می شود دولتی است این هنرمندان هستند که میلیاردها دلار صنایع دستی تولید و صادر کرده اند. همه باید نوکر بخش خصوصی باشند چه آخر دولت باشد چه اول دولت. ما کار کارشناسی خود را انجام می دهیم و به هیچ شوی تبلیغاتی که برخی از رسانه های سیاسی انجام می دهند توجه نمی کنیم. ۳۴ سال از انقلاب می گذرد می خواهند کارچاق کنی انجام دهند. اگر اختیارات در حوزه تصدی گری در دست سازمانهای دولتی باشد این دستگاه دولتی فسادآور است. رئیس جمهور به من ماموریت داده و مصوبه را ابلاغ کرده است. عدم اجرای این مصوبه از نظر من تخلف محسوب می شود.

وی گفت: آیا هنرمندان را از اینکه می خواهیم امور را می خواهیم به دست خودشان بدهیم مخالفند. برخی از شوگران شوی تبلیغاتی خود را در رسانه های سیاسی ادامه می دهند اما بدانند هر چه حرف بزنند ما کارمان را قوی تر انجام می دهیم بخش خصوصی هم از این طرح ما حمایت کند و از امروز سخنگوی حمایت از این کار ارزنده که باعث تقویت صنایع دستی می شود باشد.

در ادامه از مجوز سه گانه واگذاری امور صنایع دستی به بخش خصوصی که شامل مجوز ارائه کارت شناسایی صنعت گران پروانه تولید کارگاه های صنایع دستی و جواز تاسیس است رونمایی شد.

در بیرون از سالن این مراسم جمعی از صنعت گران و هنرمندان صنایع دستی نسبت به این واگذاری ها اعتراض کردند و بیانیه ای را به امضا رساندند آن ها معتقدند طرح واگذاری مجوزهای مربوط به صنایع دستی عجولانه بوده و در این مراسم نیز بیشتر شرکت کنندگان کارمندان و معاونان صنایع دستی ۳۱ استان کشور هستند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات