جلیلی:

یک عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی گفت که برگزاری جلسات هم اندیشی بین مجلس و دولت پیش از معرفی کابینه دولت یازدهم می تواند نتیجه مساعدی برای کشور به همراه داشته باشد.

  اسماعیل جلیلی اظهار کرد: در بحث معرفی کابینه هم نگاه مجلس و هم نگاه دولت باید از رویکرد افراطی به دور باشد. دولت باید در معرفی کابینه افرادی را مدنظر قرار دهد که در عین شایستگی و توانایی اداره وزارتخانه مربوطه، مدیریت جامع و هماهنگی با برنامه های دولت بر اساس منافع ملی داشته باشند.

وی افزود: وزرای کابینه نباید رویکردهایی سیاسی و جناحی تند را ملاک عمل قرار دهند بلکه منافع کشور و نظام و ایجاد یک رویکرد هم افزایی در دولت باید در دستور کارشان باشد.

نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس خاطرنشان کرد: نگاه مجلس در رای اعتماد به کابینه دولت آینده نیز باید این باشد که وزرا ویژگی های لازم را برای عملیاتی کردن قوانین، ایجاد ثبات در حوزه اقتصادی و کاهش فشارهای ناشی از تحریم ها داشته باشند و بتوانند هماهنگ با یکدیگر عمل کنند یعنی افرادی باشند که دارای تجربه و توانایی لازم برای مدیریت کشور هستند فارغ از اینکه این افراد وابستگی به جریان سیاسی خاص دارند یا خیر.

جلیلی ادامه داد: هم مجلس باید نگاه خودش را از حوزه سیاسی محض خارج کند و هم دولت در معرفی کابینه باید به گونه ای عمل کند که رویکرد سیاسی محض بر آن حاکم نباشد تا پارامترهای اساسی که امروز نیاز واقعی کشور هستند در دستور کار قرار گیرند و در عین حال وقتی افراد معرفی می شوند، اکثریت مجلس نسبت به شایستگی آنها قانع شوند برای اینکه این اتفاق بیفتد لازم است قبل از معرفی وزرا بین مجلس و دولت جلسات هم اندیشی در این رابطه برگزار شود.

این عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس با اشاره به تشکیل کارگروه هایی برای بررسی وزرای پیشنهادی دولت آینده، خاطرنشان کرد: انتظار می رفت دولت به سرعت ارتباط خود را با این کارگروه ها برقرار کند تا بتواند از این ظرفیت برای هم اندیشی و ایجاد فضایی مناسب در معرفی، شناخت و تلاش برای رای آوری افراد استفاده کند اگرچه دولت قدری در این بخش تاخیر کرد اما مجلس همچنان آماده است که از این ظرفیت استفاده کند تا فضایی آرام پیش از رای اعتماد به وزرا ایجاد شود و شاخصه های مدنظر و دغدغه های نمایندگان مطرح شود تا بتوان فارغ از هرگونه تندروی به نتیجه ای مثمرثمر برای نظام، مردم و آینده کشور رسید.

جلیلی با اشاره به دیدار جمعی از نمایندگان مجلس با حسن روحانی، اظهار کرد: در این دیدار نمایندگان نکاتی که دولت باید به عنوان اولویت مدنظر قرار دهد را متذکر شدند و از آقای روحانی خواستند تا در انتخاب وزرا، وسعت اندیشی خود را به نوعی به کار گیرند تا وزرای دولت آینده بتوانند به کاهش مشکلات کمک کنند نه اینکه مشکل جدیدی به این فضا ناشی از تندروی ها و افراطی گری ها در حوزه سیاسی تحمیل شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه در دیدار نمایندگان با رییس جمهور منتخب، نقطه نظرات طرفین و در واقع دغدغه ها و هدف ها مشترک بود، امیدواریم انتخاب وزرا نیز به گونه ای باشد که آنچه منافع کشور را تامین می کند، رقم بخورد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات