جزییاتی دیگر از هدیه میلیاردی به دانشگاه ایرانیان

اکبر ترکان مشاور ارشد رییس جمهور که قبل از این انتقادات تندی به عملکرد دولت احمدی نژاد در روزهای پایانی فعالیتش داشت، امروز گفت: این انتقال غیر قانونی بوده و در هیچ ماده و تبصره قانونی به دولت دهم اجازه چنین انتقالی داده نشده است.

گروه سیاسی ؛ جنجال بر سر کمک و یا هدیه نقدی ۱۶ میلیارد تومانی نهاد ریاست جمهوری به دانشگاه احمدی نژاد همپنان ادامه دارد و هر روز ابعاد جدیدی از این کمک دقیقه نودی نهاد ریاست جمهوری به دانشگاه احمدی نژاد و حلقه اطرافیان پر حاشیه اش منتشر می شود.

در حالیکه طی چند روز گذشته صحبت های بقایی راجع به اینکه تصمیم برای کمک به این دانشگاه قانونی است، تیتر روزنامه ها شده بود روز گذشته یکی از نزدیکان اسفندیار رحیم مشایی، مرد جنجالی دولتهای نهم و دهم در گفت و گو با خبرگزاری آریا ابعاد جدیدی از این هدیه نقدی را مطرح کرده است.

او که البته نخواسته نامش فاش شود، مدعی شده است هدیه نهاد ریاست جمهوری به احمدی نژاد نه ۱۶ میلیارد، بلکه ۲۰ میلیارد تومان بوده و از محل کمک هایی که معمولا نهاد ریاست جمهوری به دانشگاههای کشور انجام می دهد، تامین هزینه شده است.

به گزارش افکارنیوز ؛ وی البته توضیح نداده است که آیا دانشگاههای دیگری هم بوده اند که چنین مبلغ درشتی را هدیه بگیرند و آیا تمام دانشگاههای دیگر هم به همین میزان کمک دریافت می کنند؟ و خلاصه اینکه چطور می شود دانشگاهی که هنوز راه نیافتاده و به قول موسسین آن پولی هم برای راه اندازی آن وجود نداشته و قرار بوده با کمک های مردمی راه اندازی شود، به یکباره در روزهای پایانی دولت چکی ۲۰ میلیارد تومانی هدیه دریافت می کند.

این فعال سیاسی نزدیک به رحیم مشایی گفت: برای اولین بار آقای امیری فر در ماه رمضان از کمک آقای احمدی نژاد به دانشگاه ایرانیان خبر داد و آقای مشایی نیز نه تنها آن را تایید کرد بلکه مقدار مبلغ پرداخت شده که گفته می شود ۲۰میلیارد تومان است نه ۱۶میلیارد تومان را تایید کرد.

وی افزود: کمک مالی آقای احمدی نژاد به دانشگاه ایرانیان از محل اعتباراتی است که نهاد ریاست جمهوری به همه دانشگاه ها از این محل کمک می کند در واقع اعتباراتی برای کمک به دانشگاه ها در اختیار شخص رییس جمهور است که همه دانشگاه های خصوصی و غیرانتفاعی این کمک را دریافت کرده اند، بنابراین از نظر قانونی این کمک هیچ شبهه ای ندارد.

این فرد اما خبر دیگری را نیز منتشر کرد که از صحت و سقم آن اطلاعی در دست نیست. وی مدعی شده است مردم مناطق محروم کشور در طی چند هفته پس از آخرین گفت و گوی تلویزیونی محمود احمدی نژاد با مردم که در آن با ارائه شماره حسابی از مردم خواسته بود به دانشگاه او کمک کنند، کمکی یک میلیاردی به این دانشگاه کرده اند.
محمود احمدی نژاد قرار بود هر از چند گاهی گزارشی کاری و مالی از این دانشگاه به مردم ارائه دهد اما طی چند هفته گذشته تنها یک بار، آنهم دو هفته بعد از گفت و گوی تلویزیونی اعلام شد که میزان کمک ها به دانشگاه ایرانیان، ۱۶ میلیون تومان بوده و میزان پرداختی ها بین ۵۰۰۰ تومان تا ۵۰ هزار تومان متفاوت بوده و مردم از سراسر ایران با کمک های مالی اندک سهمی در این دانشگاه داشته اند. فاصله بین ۱۶ میلیون تا ۱ میلیارد تومان بسیار زیاد است و با توجه به روند کمک ها در طی روزهای اول به نظر نمی رسد جمع آوری چنین مبلغی در طی این مدت کوتاه ممکن بوده باشد.

چه کسی قرار است راجع به دانشگاه ایرانیان و مبالغی که به آن کمک شده توضیح دهد؟


محمود احمدی نژاد طی چند هفته گذشته هر گاه در جلسات عمومی ظاهر شده، از گفت و گو کردن با رسانه ها طفره رفته و به خبرنگاران قول داده در موقعیتی مناسب به سوالات آنان پاسخ می دهد. او در مراسم ختم پدر صادق محصولی نیز حضور داشت و باز هم به خبرنگاران پاسخی نداد.

احمدی نژاد به دانشجویان پاسخ می دهد

با این حال خبرنگاران این روز ها سوالات زیادی از احمدی نژاد دارند. از اتفاقات و بخشنامه ها و حکم هایی که در روزهای آخر دولت برای افرادخاص زده شد تا ماجرای کمک میلیاردی به دانشگاهش و همچنین نشانهایی که روزهای آخر ریاست جمهوری به همکاران خود در دولت داد، همه و همه مسایلی است که نه تنها خبرنگاران بلکه مردم نیز به دنبال یافتن پاسخ ها و دلایل آن هستند.

در وهله اول به نظر می رسد مهم ترین جلسه ای که می توان انتظار داشت در حاشیه آن به این سوالات پاسخ داده شود، جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام است اما نزدیکان احمدی نژاد عنوان می کنند او قصد ندارد در این جلسات شرکت کند. روز گذشته اما خبری منتشر شد که نشان می دهد می توان انتظار داشت دانشجویان به جای خبرنگاران این سوالات را مطرح کنند چرا که قرار است احمدی نژاد پس از سال ها در یکی از جلسات دانشجویی شرکت کرده وبه سوالات دانشجویان راجع به عملکرد دولت نهم و دهم پاسخ گوید. دانشجویان اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور قرار است در نشست سالانه این اتحادیه شاهد حضور احمدی نژاد در نشستشان باشند.

در این نشست برای اولین بار و پس از سال ها امتناع محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق کشورمان برای حضور در دانشگاه، وی در جمع دانشجویان حاضر می شود و به «بررسی عملکرد دولت نهم و دهم» می پردازد.
اینکه قرار است پاسخ احمدی نژادبه ابهامات و سوالات پیش امده در خصوص روزهای آخر کاریش چه باشد، هنوز مشخص نیست اما اکبر ترکان مشاور ارشد رییس جمهور که قبل از این انتقادات تندی به عملکرد دولت احمدی نژاد در روزهای پایامی فعالیتش داشت،   در گفت و گو با خانه ملت در خصوص انتقال ۱۶ میلیارد تومان از حساب نهاد ریاست جمهوری به دانشگاه ایرانیان در روز مراسم تحلیف حسن روحانی، گفت: این انتقال غیر قانونی بوده و در هیچ ماده و تبصره قانونی به دولت دهم اجازه چنین انتقالی داده نشده است.

مشاور ارشد رییس جمهور این انتقال را مصداق عمل مجرمانه و خلاف قانون توصیف و تصریح کرد: جهانگیری معاون اول رییس جمهورمجرمانه بودن این عمل را تایید و آن را به من اعلام کرد، او رسیدگی به این موضوع مجرمانه را در دولت پیگیری می کند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات