افخم: بیانیه اتحادیه عرب درباره سوریه به بحرانی شدن اوضاع می انجامد

سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره بیانه اخیر اتحادیه عرب درباره سوریه گفت: موضع گیری اتحادیه عرب قبل از اعلام رسمی گزارش بازرسان سازمان ملل متحد نشانگر سیاسی بودن و نوعی قضاوت از پیش تعیین شده است.

به گزارش افکارنیوز : مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ، با اشاره به این که این مواضع صرفا اعمال فشار هر چه بیش تر بر دولت سوریه را تعقیب می کند اضافه کرد: این گونه موضع گیری ها به روند جاری کمکی نکرده و به هرچه بحرانی شدن اوضاع می انجامد.

او ادامه داد: تحریک و تشویق به توسل به زور امری خطرناک است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اشاره به این که ابعاد هرگونه اقدام احتمالی نظامی علیه سوریه منطقه خاورمیانه را در بر خواهد گرفت، گفت: جمهوری اسلامی ایران معتقد است اظهارات و اقدامات باید در جهت جلوگیری از گسترش بحران و پیشگیری از ورود منطقه به مرحله ای که پایانی برای آن متصور نیست متمرکز شود.

افخم هم چنین اظهارات وزیر امور خارجه عربستان را غیرمنطقی و برخاسته از تحلیل ها و اطلاعات یک سویه دانست.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: برای حل بحران جاری باید راهکار سیاسی در پیش گرفت و در این مسیر لازم است رویارویی همه جانبه با تروریسم سازمان یافته و گروه های تروریستی که از سوی برخی از کشورها تغذیه می شوند مورد توجه قرار گیرد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات