جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه" آمریکا از برقراری موازنه در جنگ های زمینی در سوریه عاجز شد" ، اظهار کرد: بر این اساس، آمریکا با استفاده از یک سناریوی تصنعی و با انجام یک عملیات بمباران موشکی و هوایی به دنبال جبران این عدم توازن است.

به گزارش افکارنیوز ، سردار حسین سلامی شب گذشته در یک گفت وگوی تلویزیونی با اشاره به حمایت آمریکا از گروه های تروریستی و نیابتی خاطرنشان کرد: ما امروز شاهد یک تغییر استراتژی از سوی آمریکا هستیم که این تغییر ریشه در واقعیات گذشته و مداخلات آمریکا در جهان اسلام دارد. آنها پس از اشغال افغانستان و عراق متوجه شده اند که دوران مداخله مستقیم و اشغال نظامی سپری شده است.

وی افزود: آمریکا برای کاهش هزینه های اقتصادی جنگ و ممانعت از فرسایش روحی ارتش خود و جلوگیری از خدشه دار شدن هیمنه راهبردی خود به دنبال استفاده از گروه های نیابتی در سوریه هستند. آنها اکنون از القاعده به عنوان نیروی میدانی در سوریه استفاه می کنند و با حذف گروهک منافقین از لیست گروه های تروریستی در جهت منافع خود از آنها استفاده می کنند.

سلامی، همچنین با اشاره به اینکه گروه های تروریستی به دلایل مختلفی شکل گرفته اند اما به دنبال یک مکمل استراتژیک هستند، تصریح کرد: آنها در ذیل راهبردهای قدرت های بزرگ عمل می کنند تا به اهداف خود برسند. از سویی آنها نیاز به بقا و تامین منافع خود دارند و از سوی دیگر قدرت های بزرگ هم برای دستیابی به اهداف خود به این گروه ها نیاز دارند. اکنون ظرفیت بکارگیری ارتش های بزرگ و جنگ های کلاسیک به پایان رسیده است، بنابراین قدرت های بزرگ به سمت جنگ های نامتقارن روی آورده اند.

جانشین فرمانده کل سپاه در ادامه با اشاره به درگیری های مسلحانه در اردوگاه اشرف اظهار کرد: حافظه تاریخی ملت ها، خاطرات تلخ و شیرین را فراموش نمی کند. اتفاقی که در اردوگاه اشرف افتاد دارای اهمیت راهبردی وسیع در منطقه است که به دلیل حمله احتمالی آمریکا به سوریه این اتفاق فرصت بازتاب خبری مناسبی پیدا نکرد. حمله به پادگان اشرف که موجب کشته شدن تعدادی از سران گروهک منافقین شد، اتفاقی بسیار بزرگتر از عملیات های سال های گذشته بود. تاثیر راهبردی این عملیات بر ادامه حیات منافقین بیشتر از عملیات مرصاد است.

وی در مورد علت رخ دادن این اتفاق گفت: حمله به پادگان اشرف در واقع تراکم بغضی است که مردم عراق از سال ها جنایت منافقین داشتند. منافقین در تکمیل ارتش عراق برای حمله به ایران و کنترل و سرکوب مخالفان صدام نقش موثری داشتند. ارمغان منافقین برای دو ملت ایران و عراق، قتل و کشتار و خیانت بوده است که اوج این خباثت در ماجرای سرکوب قیام شعبانیه عراق بود. بعد از حمله عراق به کویت و حمله آمریکا و متحدانش به عراق قیام شعبانیه برای ساقط کردن نظام صدام به وقوع پیوست که صدام از منافقین برای سرکوب کردها و سایر مردم عراق استفاده کرد که این سرکوب موجب به شهادت رسیدن حدود ۲۵ هزار نفر از مردم عراق شد. این جنایت حتی تا به امروز نیز ادامه پیدا کرده است و منافقین در بسیاری از انفجارهای روزانه عراق، درگیری های تاریخی و تضعیف قدرت حکومت عراق، به هم زدن رابطه حکومت عراق با همسایگان خود به ویژه ایران نقش بسیاری داشتند.

سلامی همچنین با اشاره به اینکه از ۱۷ هزار شهید ترور در ایران ۱۶ هزار نفر توسط گروهک منافقین به شهادت رسیده اند، اظهار کرد: تروریسم با جوهره و سرشت منافقین عجین شده است. این عملیات، عملیاتی مردمی و خودجوش بود که توسط بازماندگان نهضت شعبانیه اتفاق افتاده است. از دو سال پیش مردم عراق تجمعات زیادی را علیه منافقین در مقابل اردوگاه اشرف برقرار می کردند و دولت عراق سرانجام تحت فشار افکار عمومی مردم مجبور شد حدود سه هزار نفر از منافقین را از اردوگاه اشرف خارج کند. منافقین در این هنگام دست به یک تفکیک زدند و حدود ۱۰۰ نفر از اصلی ترین کادرهای رهبری این سازمان را در مقر اشرف نگه داشتند، زیرا فکر می کردند با تغییر دولت در عراق آنها می توانند نیروهای خود را از لیبرتی به اشرف منتقل کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: از مدتها قبل دولت عراق از منافقین خواسته بود تا اردوگاه اشرف را ترک کنند زیرا دولت عراق نمی توانست امنیت آنها را تامین کند. در بین حدود ۱۰۰ نفری که در اردوگاه وجود داشتند کسانی مثل زهره قائمی و گیتی گیوه چیان حضور داشتند و در واقع از رده سوم فرماندهی در اشرف باقی ماندند. تقریباً حدود ۱۶ تا ۲۰ نفر از کادرهای اصلی شورای مقاومت ملی و ۵ نفر از شورای رهبری این گروهک در این اردوگاه بودند که به همه نوع وسایل نظامی هم مجهز بودند. اما این عملیات آنقدر غافلگیرکننده بود که نه ارتش عراق و نه منافقین توانستند عکس العمل نشان دهند. در این عملیات ۵۲ نفر از این کادرها به هلاکت رسیدند.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به عدم واکنش مسعود رجوی به این اتفاقات گفت: سکوت رجوی یا نشانه بهت و حیرت و شرایط سخت سرکرده این گروهک است یا نشانه هلاکت اوست. فروپاشی روحیه منافقین یکی دیگر از آثار این عملیات است.

وی ادامه داد: در هنگام رخ دادن آن جنایات، آمریکا و غرب هرگز نسبت حساسیت نشان ندادند ولی امروز آمریکا و غرب این اتفاق را جنایتی هولناک تلقی کردند.

سلامی همچنین خاطرنشان کرد: منافقین با جاسوسی در محیط هسته یی ما بخشی از اطلاعات مستند را با اطلاعات غیرواقعی ترسیم کردند و فضای موهومی را در محیط بین الملل نسبت به فعالیت هسته یی ما ایجاد کردند و آنچه امروز ملت ایران با تحریم روبروست ناشی از همین خباثت منافقین است. اطلاعات مربوط به دانشمندان هسته یی توسط آنها به سیستم اطلاعاتی اسراییل منتقل شد.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه امروز عمق استراتژیک اطلاعاتی منطقه ایی آمریکا دچار فروپاشی شده است، تصریح کرد: بیداری اسلامی شبکه اطلاعات میدانی آمریکا را به هم زد. بنابراین آمریکا منافقین را از لیست گروه های تروریستی خارج کرد تا از آنها بتواند در جهت منافع خود استفاده کند. آنها اکنون خود را موظف به تامین امنیت اردوگاه لیبرتی می دانند.

وی در ادامه با بیان اینکه امنیت باید یک مفهوم توزیع شده در پیکر جامعه باشد، خاطرنشان کرد: امنیت نمی تواند مربوط به یک بخش از جامعه باشد و نیاز مشارکت همگان دارد. اکنون سازه های امنیت در تمام ارکان اجتماعی ما مستحکم است و مردم با نظام استحکام عمیقی دارد. ما امنیت را از مرزها به سمت داخل مردمی کرده ایم و پایگاه های بسیج، سازمان اطلاعات و نیروی انتظامی امنیت ما را تامین کرده اند. در این دنیای پر از التهاب و ناامنی ایران لنگرگاه ثبات و امنیت در منطقه است که هر روز بر این استحکام افزوده می شود.

سلامی در پایان اظهار کرد: ما در حالی بحران های بزرگ را پشت سر گذاشتیم که به موازات آن پیشرفت هم کرده ایم. این پدیده منحصر به فرد است که به دلیل خصوصیات دینی، ملی و اتحادیه ملت و ساختار ولایی نظام است که می تواند همه بحران ها را به بهترین شکل پشت سر بگذارد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات