دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به طرح پوتین برای پایان دادن به جنگ طلبی اوباما گفت: طرح پوتین بهانه را از جنگ طلبان گرفت و آنها مجبور شدند با پذیرش آن، فعلاً از آتش افروزی منصرف شوند.

محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی که در پایان نشست دبیران این حزب سخن می گفت با اشاره به برکات عظیم مرقد مطهر امام رضا (ع) در مشهد و مرقد مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) در قم اظهار داشت: قم و مشهد دو کانون پرقدرت فرهنگ الهی در جامعه ایرانی است که بیش از هزار سال در این کشور منشاء برکات عظیم است.

حبیبی ادامه داد: آثار نورافشانی این دو مرکز بزرگ بر فرهنگ، اخلاق و ادب ایران سایه افکنده است. این دو مرکز لنگرگاه امنیت، آرامش و ثبات معنوی و اخلاقی است. مشهد در حقیقت پایتخت معنوی و اخلاقی کشور است و میلیونها زائر ایرانی حتی از کشورهای دیگر اسلامی روح و جان خود را در فرهنگ رضوی شستشو می دهند و برای مسلمانان ایران و جهان سوغاتی از فرهنگ و تمدن اسلامی می برند.

وی یکی از وظایف کلیدی دولت را جامعه سازی اسلامی دانست و گفت: ملت ما برای جامعه سازی اسلامی چشم به این امام معصوم و خواهر بزرگوارشان دارند. امام رضا (ع) وقتی به ایران آمدند فرهنگ اهل بیت را با خود به ایران آوردند. امروز که ایران اسلامی مفتخر به استقرار نظام جمهوری اسلامی است بر سر سفره فرهنگ رضوی نشسته است تا خوشه چین آن برای سامان جامعه نمونه اسلامی باشد. دولت در این باره وظیفه کلیدی دارد وباید به آن عمل کند.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با فروکش کردن تهدیدات واهی اوباما برای جنگ افروزی تصریح کرد: جامعه جهانی در برابر جنگ طلبی اوباما و سران رژیم صهیونیستی ایستاد. حتی این ایستادگی در جوامع اروپایی و آمریکایی بیشتر بود. اوباما مجبور به عقب نشینی شد.

حبیبی با اشاره به طرح پوتین برای پایان دادن جنگ طلبی اوباما بیان داشت: طرح پوتین بهانه را از جنگ طلبان گرفت و آنها مجبور شدند با پذیرش آن از آتش افروزی فعلاً منصرف شوند.

وی افزود: جمهوری اسلامی پرچمدار خلع سلاح کشتار جمعی است به طور طبیعی با پیشنهاد پوتین موافق است. البته این طرح باید شامل رژیم صهیونیستی و همه کشورهایی که مجهز به سلاح کشتار جمعی و شیمیایی هستند نیز بشود.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی همچنین برچیده شدن پایگاه اشرف در عراق را یک گام به جلو برای مبارزه با تروریسم دانست و ادامه داد: مسئله اول منطقه موضوع تروریسم است. منافقین در عراق مرتکب جنایات عظیم تروریستی شده اند و اردوگاه اشرف را برای فعال کردن اقدامات تروریستی خود همچنان در دست داشتند. تخلیه اردوگاه اشرف گام مهمی برای مبارزه با تروریسم بود امیدواریم دولت عراق تا رفع این خطر همچنان مصمم بماند.

وی افزود: منافقین جنایاتی در عراق و ایران مرتکب شدند که لازم است یک دادگاه صالح عاملین این جنایات را که در حد جنایت جنگی است مجازات کند.

حبیبی با اشاره به تسلیح تکفیری ها به سلاح شیمیایی بیان داشت: آمریکا و رژیم صهیونیستی اشتباه بزرگی را در سوریه مرتکب شدند. آنها تروریستها را مجهز به سلاح شیمیایی کردند و اکنون که با اعتراض جهانی روبرو شدند می خواهند آن را به گردن دولت سوریه بیندازند اما آنها در این نیرنگ و دسیسه پیروز نخواهند شد.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی همچنین با اشاره به حضور رئیس جمهوری در اجلاس شانگهای گفت: پیشنهاد داریم تمهیدات لازم برای عضویت ایران در سازمان همکاریهای شانگهای به عمل آید و ایران فقط عضو ناظر نباشد.

وی افزود: گفتگوهای خوبی با پوتین و نیز رئیس جمهور چین در این اجلاس صورت گرفته که نشان از همگرایی قدرتهای بزرگ آسیا با ایران است. انشاءالله آثار و نتایج خود را در مذاکرات ۱+۵ و حوادث سوریه نشان خواهد داد.

حبیبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شوراهای جدید شهر و روستا ضمن تبریک به همه اعضاء محترم این شوراها برای همه آنها آرزوی موفقیت در خدمت رسانی کامل به مردم را کرد وی از رویداد شورای شهر تهران در اهانت به یک بانوی عضو شورا به خاطر رأی او اظهار تأسف کرد و گفت: توصیه حضرت امام (ره) این بود که رأی دهنده در هنگام رأی دادن به وظیفه شرعی خود عمل کند ولی متأسفانه اصلاح طلبان نشان دادند که بر خلاف ادعاهایشان حتی تحمل رأی مستقل یک عضو خودشان که عضو شورای شهر نیز هست را ندارند و از توهین به یک فرد صاحب رأی و اخراج وی از تشکیلاتشان ولو به خاطر افکار عمومی خودداری نمی کنند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات