لاریجانی در دیدار اسامه النجیفی:

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: منافقین به مردم و منافع ایران و عراق صدمات زیادی وارد کردند و ماهیت تروریستی آنها بر همگان آشکار بوده است.

به گزارش افکارنیوز ، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار اسامه النجیفی رییس مجلس عراق، از این کشور به عنوان دوست و برادر و با روابط نزدیک جمهوری اسلامی ایران یاد کرد و گفت: روابط خوب و مستحکمی بین دو کشور مهم منطقه ای در دوران پس از سقوط دیکتاتور سابق وجود داشته است.

وی با اشاره به اشتراکات متعدد دینی و فرهنگی میان دو کشور، افزود: اهمیت مسایل منطقه ای که فضای بین المللی را تحت تاثیر قرارداده ایجاب می کند که ایران و عراق به همکاری و رایزنی های مستمر خود در جهت استقرار ثبات و آرامش منطقه ای همچنان ادامه دهند.

رئیس مجلس شورای اسلامی بااشاره به حوادث تروریستی در عراق، گفت: جمهوری اسلامی ایران اقدامات تروریستی در عراق را با هدف ایجاد اختلاف و تفرقه بین طوایف مختلف عراق اعم از شیعه و سنی و ایجاد بحران در سطح منطقه می داند و با آن مخالف است و آنها را محکوم می کند.

لاریجانی همچنین بااشاره به تحولات سوریه، تصریح کرد: امروز منطقه حساس خاورمیانه بیش از هر زمان دیگر به آرامش نیاز دارد و ما از همان ابتدا این ایده را با قاطعیت مطرح کردیم که مشکل و بحران سوریه به راه حل سیاسی نیاز دارد.

وی افزود: اصلاحات دموکراتیک در کشورها یک خواست ملی است که باید بدون دخالت خارجی و بدون توسل به زور و خشونت و تسلیح تروریست ها در بستر منطقی خود صورت گیرد.

رئیس مجلس با تقدیر از اقدام قاطع دولت عراق در قلع و قمع بقایای گروهک تروریستی منافقین در این کشور گفت: منافقین به مردم و منافع ایران و عراق صدمات زیادی وارد کردند و ماهیت تروریستی آنها بر همگان آشکار بوده است.

همچنین رییس مجلس نمایندگان عراق نیز در این دیدار گفت: دو کشور مهم همسایه با برخورداری از تاریخ و تمدن کهن اسلامی، نقش غیر قابل انکاری در حل مشکلات و بحران های منطقه ای دارند.

اسامه النجیفی افزود: بحران جاری در سوریه به نفع کشورهای همجوار نیست و منافع امت اسلامی را هدف گرفته اند.

النجیفی در ارتباط با موضوع منافقین نیز گفت: مجموعه اقدامات و رویکردهای حاکم بر منافقین برای مردم عراق غیر قابل تحمل بود و از مدتها قبل به سازمان های بین المللی هشدار داده بودیم که جای آنها در این کشور نیست و باید از کشورمان خارج شوند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات