فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به فعالیت باندهای ترویج فساد و شیطان پرستی در فضای اینترنت و ترویج این عقاید در مدارس گفت: در مسئله حجاب و آزادی های اجتماعی مبنای کار ما قانون است.

به گزارش افکارنیوز ، سردار اسماعیل احمدی مقدم در همایش روسای پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ضمن تبریک میلاد امام رضا (ع) مناسبت های مذهبی و میلاد ائمه را مایه نزول برکات خواند و ابراز امیدواری کرد تا زمانی که نیروی انتظامی که مجاهدان واقعی فی سبیل الله هستند بتوانند با اخلاص عمل زمینه مناسبی را برای نزول برکات آماده سازند.

وی در ادامه افزود: شرایطی که در دنیا می گذرد شرایط پیچیده ای است وتاریخ در مسیر تند خودش قرار گرفته است. از این رو نوعی بی نظمی مشاهده می شود و پارادیم های گذشته جوابگوی حال حاضر نیستند.

وی با اشاره به طرح خاورمیانه بزرگ ارائه آن را برای حل مشکلات آتی آب، جمعیت، مواد مخدر، بالا آمدن آب دریاها، انرژی و نت خواند و افزود: ما به جای برخورد منفعالانه باید فعالانه وارد میدان شویم.

احمدی مقدم همچنین با اشاره به اتفاقات اخیر سوریه گفت: هدف آمریکا تامین امنیت استراتژیک اسرائیل است.

وی در ادامه ۴ سال اخیر را همزمان با سخت ترین فشارها دانست و افزود: گناه کسانی که فتنه را به راه انداختند نابخشودنی است و آنهایی که آگاهانه به این مسئله دامن زدند باید پیامدهایش را پذیرا شوند.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به انتخابات اخیر عنوان کرد: با پیروزی دکتر روحانی شاهد افزایش همدلی و وحدت سیاسی در کشور هستیم و شاهد آن هستیم که بسیاری از کسانی که بیش از این به حاشیه رانده شده بودند فرصت یافتند تا امروز خدمت کنند.

وی در تشریح وقایع انتخابات اخیر گفت: شب اعلام نتایج انتخابات برخی ها به نیروی انتظامی فشار می آورند که جشن پیروزی نباید اتفاق بیافتد در حالی که ما اعتقاد داریم حضور بیش از ۷۰ درصدی مردم پیروزی است و ما از آن خوشحالیم. لذا اولین تبریکات تلفنی و کتبی را به رئیس جمهور گفتیم.

احمدی مقدم با تاکید بر نگاه فراجناحی نیروی انتظامی افزود: نیروی انتظامی رویکرد جناحی، حزبی و گروهی ندارد و ما به دنبال امنیت ملی هستیم و اگر شرایط اقتصادی و اجتماعی بهبود یابد قطعا از میزان جرم وجنایت نیز کاهش خواهد یافت.

وی در ادامه توجه به ریشه ها را از اصلی ترین موضوعات مطرح در پلیس امنیت دانست و افزود: اگر حتی صف طویل در یک نانوایی در گوشه ای از کشور رخ دهد نباید بی تفاوت از کنار آن گذشت باید به ریشه های آن توجه کرد.

فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر همکاری نیروی انتظامی با تمامی دولت ها به گزارش نیروی انتظامی از وضعیت ذخایر کشور که دولت اخیر اشاره کرد گفت: در حالی که بعضی ها می گفتند تا ۶ ماه همه ذخایر تامین است ما گزارشی از کمبودها را به رئیس جمهور اطلاع دادیم.

وی همچنین با اشاره به گستردگی حوزه کاری پلیس در بسیاری از مسائل حوزه کاری پلیس امنیت و اطلاعات را مبتنی بر پیش بینی و پیشگیری خواند و افزود: ما در حوزه سیاسی اتباع بیگانه مسائل فرهنگی و حتی برگزاری کنسرت ها فعالیت داریم لذا امکان تقاطع اطلاعات برای ما وجود دارد.

فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر تفاوت جنس کاری پلیس اطلاعات و امنیت با وزارت اطلاعات عنوان کرد: جنس کاری ما از جنس شنود نیست.

وی همچنین با اشاره به حوزه اتباع بیگانه و اتباع افغانی داخل ایران عنوان کرد: ما به طرح های نپخته و غیر عملی که یک شبه عنوان می شود و خواستار بیرون کردن افغانی ها و اتباع بیگانه است موافق نیستیم و آن را راه حلی برای حل مشکلات اشتغال نمی دانیم.

وی در ادامه به فشارهای برخی در بیرون کردن اتباع افغانی اشاره کرد و افزود: در مقطعی بعضی ها فشار آوردند که ما اتباع افغانی را از کشور اخراج کنیم لذا بسیاری از کارها در کشور خوابید.

احمدی مقدم در ادامه ا فزود: اگرچه ایرانیان جویای کار هستند ولی ذائقه انها با کارهایی که افغانی ها در کشور انجام می دهند همخوانی ندارد ما حتی آمادگی داریم ظرف سه ماه تمام افغانی ها را از کشور اخراج کنیم ولی آیا با این کار مشکلات مرتفع می شود و این چاره کار است. از این رو لازم است مسئولان متولی در یک جریان نظامند و مدیریت شده برای این موضوع تصمیم گیری کنند و باید نگاهی عملی و انسانی به این مسئله داشت.

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه به حقوق شهروندی تاکید کرد و گفت: در بعضی موارد همکاران ما یک درصد از مظنونی را به اشتباه دستگیر می کنند و در برخی موارد این اشتباه به ۶۵ درصد نیز افزایش می یابد ولی ما معتقدیم در فضای معمول و در موارد غیر بحرانی نباید چنین اتفاقاتی صورت بگیرد. از این رو رفتار با جانی خطرناک و کسانی که مرتکب با دعواهای خانوادگی و مسائل این چنینی هستند باید متفاوت باشند و متناسب با نوع جرم صورت بگیرد.

وی افزود: برخی ها تصور دارند دولت جدید رویکرد متفاوتی نسبت به آزادی های اجتماعی و حجاب دارند در حالی که هیچ مسئولی چنین حرفی نزده است و نیروی انتظامی ملاک عمل اش بر مبنای قانون است.

احمدی مقدم با اشاره به باندهایی که در جهت فساد و ترویج شیطان پرستی فعالیت می کنند به نمونه ای اشاره کرد و گفت: در یک مورد گروهی در اینترنت بلیط فروشی کرده بودند و در یک مدرسه عقاید شیطان پرستی را ترویج می کردند در حالیکه ناجا خود را موظف به برخورد با آنها می داند مدیر مدرسه این موضوع را جهت درآمدزایی عنوان کرد و از نیروی انتظامی هم طلبکار بود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات