یک کارشناس سیاست خارجی گفت: روند تحولات اخیر در منطقه آمریکا را یکی از منزوی ترین کشورها به لحاظ اقتصادی و نظامی ساخته است.

" سیدحسین موسوی زاده" ، با اشاره به بررسی دستگاه سیاست خارجی کشورمان در سال گذشته گفت: سال ۹۱ را می توان سالی پر فراز و نشیب برای دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران برشمرد.

وی افزود: در ابتدای سال ۹۱ شاهد ادامه روند مذاکرات ایران و ۱+۵ بودیم که با کش و قوس های بسیاری توانست در نهایت به سرانجام خوبی دست یابد.

موسوی زاده تصریح کرد: برگزاری اجلاس سران کشورهای غیر متعهد و همچنین راه حل پیشنهادی ایران برای حل بحران سوریه از دیگر عواملی است که توانست بار دیگر عظمت و بزرگی کشورمان را به جهانیان اثبات کند.

وی حضور کشورمان را در تمامی عرصه های بین المللی بسیار موفقیت آمیز تلقی کرد و افزود: اقدامات مثبت و سازنده جمهوری اسلامی ایران در خنثی سازی توطئه های دشمن نیز را می توان از دیگر دستاوردهای مهم کشورمان در سال اخیر برشمرد.

موسوی زاده با اشاره به بحران اقتصادی غرب، اظهار داشت: در حالی روز به روز قدرت اقتصادی آمریکا رو به تضعیف است که روند تحولات اخیر در منطقه آمریکا را یکی از منزوی ترین کشورها به لحاظ اقتصادی و نظامی در منطقه ساخته است.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان با بیان اینکه باشگاه خبرنگاران یکی از نهادهای بسیار موثر در حوزه رسانه و اطلاع رسانی است، خاطرنشان کرد: رسالت این رسانه خبری قابل تقدیر بوده و بنده برای تک تک خبرنگاران و اهالی رسانه این سازمان خبری سالی سرشار از موفقیت را آرزومندم.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات