یک تحلیلگر لبنانی با اشاره به اهمیت سخنان رئیس جمهور کشورمان در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، گفت: سخنرانی روحانی در کانون توجه رسانه ها خواهد بود و علت این امر، قدرت و ثبات سیاسی و امنیتی بی نظیر ایران است.

به گزارش افکارنیوز ، دکتر محسن صالح  ایران امروز را عاملی تاثیرگذار در منطقه و حتی جهان دانست و پیشرفت های جمهوری اسلامی در عرصه انرژی و غنی سازی را در رسیدن کشورمان به این جایگاه، کاملا موثر ارزیابی کرد.

وی در ادامه گفت: غرب اکنون به جمهوری اسلامی به عنوان عاملی تاثیرگذار در منطقه، نیاز دارد و اکنون آمریکا باید به سخنان جمهوری اسلامی گوش فرا دهد و وقت آن فرا رسیده که این کار را انجام دهد؛ زیرا تا زمانی که آمریکا به سخن ایران گوش ندهد، شکست هایش در منطقه و جهان افزایش خواهد یافت.

وی درخصوص آمادگی غرب برای تغییر در مواضع خود و آمادگی برای گفتگوی بهتر با ایران گفت: آمریکا از سال ۲۰۰۱ تا کنون در تمامی برنامه های خود در مسیر به اصطلاح" جنگ با تروریسم" شکست خورده و تلاش برای منزوی کردن ایران از طریق تحریم ها نیز بی اثر بوده، همپیمانان آمریکا در منطقه اکنون در موضع ضعف قرار دارند و اروپا هم از لحاظ اقتصادی متزلزل است. در این میان جمهوری اسلامی رو به پیشرفت است و با وجود همه تحریم ها و محاصره ها، در مسیر شکوفایی قدم بر می دارد. بنا براین غرب حتی اگر نخواهد، علی رغم اراده خود مجبور است مواضع خود را در قبال ایران تصحیح کند.

به گفته این تحلیلگر سیاسی، خرد سیاسی ایرانی توانسته بر عقل سیاسی تجاوزمحور غرب فائق آید و می توان گفت که اوباما ناگزیر است که به سخنان عاقلانه رئیس جمهور ایران گوش فرا دهد، آن هم در شرایطی که ایران در اوج قدرت، می تواند تمام سختی ها را پشت سر بگذارد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات