روحانی:

رئیس جمهور در پیامی اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران پیشقراول برخورداری از نیروگاه اتمی در جهان اسلام است.

به گزارش افکارنیوز ، محمد احمدیان معاون رئیس سازمان انرژی اتمی و رئیس شرکت تولید و توسعه انرژی در آیین تحویل موقت نیروگاه بوشهر به بهره بردار ایرانی پیام دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران را قرائت کرد.

در پیام رئیس جمهور آمده است: اکنون به لطف خداوند و همکاری دو جانبه ایران و روسیه و به رغم تاخیر بوجود آمده، مرحله تحویل موقت نیروگاه اتمی بوشهر آغاز می شود که این رویداد فرخنده را به ملت بزرگ ایران تبریک می گویم.

در این پیام تصریح شده است: در پرتو همت والای جوانان این مرز و بوم و سیاست راهبردی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر توسعه فناوری های نوین، پیشقراول داشتن نیروگاه اتمی در جهان اسلام هستیم.

حسن روحانی در این پیام یادآور شد: روند همکاری های دو جانبه میان ایران و روسیه در چند دهه گذشته از سیر صعودی برخوردار بوذه و نیروگاه اتمی بوشهر نماد همکاری و بستری برای سایر همکاری ها است.

وی همچنین با اشاره به پیامدها و تبعات ناگوار سوانح هسته ای افزوده است: پیامدها و تبعات ناگوار سوانح هسته ای از جمله فوکوشیما مُهر تاییدی بر رویکرد جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اطمینان کامل درباره ایمنی نیروگاه و عدم بروز خطرات احتمالی است.

دکتر روحانی اضافه کرد: شعار آژانس بین المللی انرژی اتمی، " اتم برای صلح است" و امیدوار هستیم که همه کشورها برای تحقق این شعار حرکت کنند و جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته از پیشگامان دستیابی به این هدف والا خواهد بود.

به گزارش مهر، عصر امروز در آیینی باشکوه با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی و وزیر نیرو و جمعی از مسئولان استان بوشهر و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، شرکت اتم استروی اکسپورت روسی که پیمانکار راه اندازی این نیروگاه است به طور موقت نیروگاه اتمی بوشهر را به ایران تحویل داد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات