انجمن های اسلامی دانشجویان دانشگاه های تهران در نامه ای به سید حسن خمینی تولیت مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی (ره) خواستار بررسی مستندات ادعاهایی مطرح شده توسط هاشمی رفسنجانی شدند.

به گزارش افکارنیوز ، انجمن های اسلامی دانشجویان دانشگاه های تهران در نامه ای به حجت الاسلام سید حسن خمینی تولیت مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی (ره) خواستار بررسی مستندات ادعاهای مطرح شده توسط هاشمی رفسنجانی شدند.

در بخشی از این نامه خطاب به حجت الاسلام سیدحسن خمینی آمده است: همانگونه که مستحضرید طرح دغدغه یادگار حضرت امام (ره) مرحوم حاج سید احمد خمینی طی نامه ای خطاب به بنیانگذار جمهوری اسلامی در شهریورماه سال ۶۷ خشت بنای موسسه ای شد برای حفظ و نشر آثار حضرت امام خمینی (ره) و تمهیدی برای جلوگیری از اختلاف بر سر متون و فرمایشات ایشان و چه هوشیارانه پدر بزرگوارتان در این نامه که فلسفه وجودی مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی (ره) شد، بیان می کند: " چه کسی باید تشخیص دهد آن جمله از حضرتعالی (حضرت امام) است یا نه؟ "

این نامه می افزاید: حضرتعالی بهتر از ما در جریان هستید و حتماً به خاطر می آورید که این دغدغه حتی به صورت دقیق تر از سوی امام بزرگوارمان در انتهای متن وصیت نامه شان ذکر شده آنجا که می فرمایند: " اکنون که من حاضرم، بعضی نسبت های بی واقعیت به من داده می شود و ممکن است پس از من در حجم آن افزوده شود؛ لهذا عرض می کنم آنچه به من نسبت داده شده یا می شود، مورد تصدیق نیست مگر آن که صدای من یا خط و امضای من باشد، با تصدیق کارشناسان؛ یا در سیمای جمهوری اسلامی چیزی گفته باشم" .

انجمن های اسلامی در این نامه تاکید می کنند: آنچه باعث شد تا ما دانشجویان به نوشتن این نامه روی آورده و آن را به عنوان دغدغه برای حضرتعالی مطرح کنیم، انتشار برخی مطالب از سایت شخصی جناب آقای هاشمی رفسنجانی و انتساب آن به حضرت امام (ره) است که طبق وصیت امام (ره) ، برای این مطالب نه صوت و دست خطی از ایشان وجود دارد، نه به تصدیق کارشناسان و منابع اصلی همچون کارشناسان آن مؤسسه- که متولی ارائه آثار آن بزرگوار بوده- رسیده است و نه در سیمای جمهوری اسلامی از بیان خود امام بزرگوارمان بیان شده است.

این نامه می افزاید: سوال دانشجویان از حضرتعالی این است که آیا انتشار اینگونه مطالب که به دفعات طی چند سال اخیر بدون ارائه هرگونه مستنداتی جز ادعای این مطلب از زبان آقای هاشمی رفسنجانی که «امام (ره) این مطالب را در زمانی که با ایشان (امام) تنها کنار هم بودیم مطرح کرد! » ، ندارد، نباید مورد پیگیری جهت صحت و سقم آن از سوی مؤسسه ای -که فلسفه وجودی اش بررسی همین مسائل است- قرار گیرد؟ و در صورتی که رد و یا تأیید می شود مستنداتش در اختیار افکار عمومی قرار گیرد؟

«آیا عدم پویایی موسسه در بررسی و اعلام نظرهای به موقع زمینه را برای ترویج سخنانی از این جنس و منتسب به بنیانگذار انقلاب اسلامی برای فرصت طلبان و کسانی که در کمین انقلاب اسلامی فراهم نخواهد کرد؟ اگر اینطور است که به نظر هست، چرا آن موسسه در مورد اینگونه مطالب – که فقط برای امروز و دیروز نیست بلکه مدت هاست این روند وجود دارد- پیگیری را جهت بررسی صحت آن انجام نداده است؟ »

این نامه تصریح می کند: باید این را متذکر شد که بیان اینگونه مطالب آن هم در" بزنگاه" پیچ تاریخی انقلاب اسلامی از یک سو و سکوت مؤسسه مذکور از سویی دیگر کم کم دارد در محیط افکار عمومی یادآور طنزی نمایشی می شود که فردی برای میراث خواری یک نانوایی از دیگر اعضای خانواده خود هر لحظه به بیان خاطراتی شخصی و خصوصی و البته غیرمستند! از روزهای پایانی عمر پدرش می پردازد. که البته در عین کاریکاتوری جلوه دادن ماجرا رگه هایی از واقعیت به خود گرفته است.

این دانشجویان در این نامه تصریح می کنند: در پایان باید بیان کنیم دغدغه و نگرانی دوراندیشانه پدر بزرگوارتان در خصوص جعل و تفسیر نادرست و غیرواقع از سخنان و اندیشه های امام عظیم الشأنمان قطعاً نسبت به افرادی که هیچ گاه با امام خلوت و یا ارتباطات بسیار نزدیک نداشته اند نبوده است چرا که اصالتاً چنین ادعاهایی نه محلی برای شنیدن دارد و نه محلی برای بررسی کردن، بلکه آنچه باعث ایجاد مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی (ره) شد، بررسی مستندات ادعاهایی از جنس جناب آقای هاشمی رفسنجانی است.

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه صنعتی شریف

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شاهد

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه خوارزمی
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات