فلاحت پیشه در گفت وگو با افکارنیوز؛

سیاست خارجی اعلام شده پس از انتخابات و فضای ایجاد شده پس از آن، افراطی گری علیه ایران را به حاشیه برده است و اگر ایران این فضا را حفظ کند و در راستای تنش زدایی با غرب پیش برود، عملیات جنگ روانی بر علیه ایران به حاشیه خواهد رفت.

گروه سیاسی - یک کار شناس سیاست خارجی در مورد فضای تازه به وجود آمده در رابطه دو کشور ایران و آمریکا، گفت: طرف ایرانی زمینه سازی عمومی برای این مذاکره احتمالی را فراهم کرده است.

به گزارش افکار نیوز ؛ حشمت الله فلاحت پیشه اظهار داشت: آقای روحانی با آشنا کردن افکار عمومی با مختصات سیاست خارجی، زمینه را از زاویه افکار عمومی فراهم کرده و با این عمل توپ را در زمین آقای اوباما انداخته است و باید دید طرف آمریکایی چه سیاستی را در پیش می گیرد.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سفر پیش روی رییس جمهور به نیویورک فضای دیپلماسی جدی شکل گرفته، تصریح کرد: بر خلاف سفر های ۸ سال گذشته رییس جمهور سابق این فضا در این سفر ایجاد شده به نحوی که همه تحلیل گران منصف سیاست خارجی در جهان از آن به عنوان یک فرصت یاد می کنند که نباید از دست برود.

وی اضافه کرد: اگر این فرصت از بین برود ممکن است دیگر در آینده امکان این چنینی برای دو کشور به وجود نیاید.

فلاحت پیشه با بر شمردن عوامل ایجاد زمینه امکان مذاکره، عنوان کرد: اولین عامل قفل شدن تحولات سیاسی در منطقه است که می توان گفت دور جدید سیاست خارجی آمریکا که با بوش شروع شد و اوباما نتوانست آنرا جمع کند، شکست خورده است.

وی ادامه داد: دومین عامل، نمایش ظرفیت ایران بود که مردم با شرکت در انتخابات نشان دادند برنامه ای که محور اصلی اش سیاست خارجی است، دارای اهمیت است و با این کار زمینه سازی مناسبی برای ایجاد فضای جدید در سیاست خارجی شکل گرفت.

این کار شناس سیاست خارجی با ذکر اینکه آقای روحانی از عملکرد آقای خاتمی تجربه گیری کرده است، گفت: آقای روحانی توانست خود را به عنوان شخصی که در مذاکرات اختیار کامل دارد، معرفی کند.

نماینده سابق مردم اسلام آباد غرب در مجلس هشتم با اشاره به بیانیه اخیر سپاه پاسداران، اظهار داشت: در این بیانیه سپاه متذکر شد که حاضر است در راستای سیاست تعاملی دولت روحانی همه ظرفیت های تعاملی سپاه را در اختیار دولت آقای روحانی قرار دهد.

وی با بیان اینکه ورود تحولات منطقه و خاورمیانه به فضای عملیاتی، به نوعی فضا را برای مذاکره مناسب تر می کند، عنوان کرد: باید از تجمیع امکانات به وجود آمده در این برهه زمانی استفاده کرد.

فلاحت پیشه تاکید کرد: ایران به دنبال عملی کردن سیاست برد _ برد است.

این کار شناس سیاست خارجی درباره ابراز مخالفت چند کشور با این مذاکره احتمالی، گفت: زمینه سازی که در دولت آقای روحانی ایجاد شده باعث به حاشیه رفتن مواضع دشمنان ایران شده است.

وی با اشاره به اقدام کم سابقه رییس جمهور در ارسال پیام تبریک سال نو به یهودیان جهان، تصریح کرد: این عمل حتی در روزنامه های سرزمین های اشغالی باز تاب داشت به نوعی که جریان چپ با زیر سوال بردن مواضع تند نتانیاهو در مقابل ایران، ابراز داشتند که ایران آن کشوری نیست که در پی محو اسراییل باشد و در نتیجه نتانیاهو نمی تواند بیش از این بر طبل جنگ بکوبد.

وی افزود: سیاست خارجی اعلام شده پس از انتخابات و فضای ایجاد شده پس از آن، افراطی گری علیه ایران را به حاشیه برده است و اگر ایران این فضا را حفظ کند و در راستای تنش زدایی با غرب پیش برود، عملیات جنگ روانی بر علیه ایران به حاشیه خواهد رفت.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات