الیاس نادران، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی نسبت به آنچه نگاه تجاری برخی مسوولان اقتصادی می نامید تذکر داد، وی همچنین از اقدام الهه راستگو در شورای شهر تهران تشکر کرد.

به گزارش افکارنیوز ، این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از استقرار دولت جدید انتظار می رفت دولت به کار کارشناسی اعتنای بیشتری کند و تعامل خود را با مجلس عملی کند.

وی به دو دغدغه جدی در حوزه اقتصادی اشاره کرد و گفت: یکی از آنها تصمیمات متفرق و بعضا متضاد است که به کشور آسیب می زند لازم است فرماندهی واحد ستاد اقتصادی دولت مشخص شود، دوم نگاه تجاری است که از بعضی از مسوولان اقتصادی اجرایی کشور شنیده می شود و رگه های آن در نطق تلویزیونی آقای رییس جمهور هم وجود داشت.

نادران ادامه داد: صحبت از افزایش نرخ سود بانکی، برداشت از درآمد نفت برای پرداخت یارانه ها، غیرمنضبط کرن بازار ارز و حاکمیت سیاست های متمایل به تجارت در مقابل تولید است که این امر نگران کننده است.

وی اضافه کرد: علی رغم درخواست از نمایندگان دولت هنوز مصوبه ای که رییس جمهور در نطق تلویزیونی خود در حمایت از تولید بیان کرد دریافت نکرده ایم ولی در حدی که ایشان اظهار داشت هشدار می دهم که برداشتن وثیقه بانکی در ال سی های خارجی و یا ترخیص کالا بدون تصفیه حساب از گمرک شاید امروز یک خوشحالی را در تجار ایجاد کند، ولی خسارات جبران ناپذیری بلند مدتی را در اقتصاد کشور به وجود می آورد که بانک ها را ورشکسته تر می کند و درآمدهای گمرکی را کاهش می دهد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطر نشان کرد: اقتصاد ما یک اقتصاد دوپایه است، نه باید عدالت را فدای پیشرفت کرد نه پیشرفت را فدای عدالت. در یک شرایط تحریمی هستیم، چاره کار در استقرار نظام اقتصاد مقاومتی است و لازمه آن باورمندی دولتمردان و چاره اندیشی مدبرانه است، دلخوش کردن صرف به مذاکرات و منفعل شدن در حوزه اقتصادی و غفلت از ایجاد امنیت معیشتی در مردم و رونق تولید واقعی سرابی است که طولانی شدن آن و عملیات ایضایی دشمن از جمله آمریکا هزینه های زیادی به اقتصاد ملی ما وارد می کند.

نادران تاکید کرد: خام خیالان مرعوب بدانند که به فضل الهی و رهبری داهیانه و ملت قهرمان ایران دیگر جام زهری در کار نخواهد بود.

این نماینده مجلس در پایان با اشاره به حوادث پیش آمده در جریان انتخاب شهردار تهران گفت: از سرکار خانم راستگو که منصفانه در قضیه انتخاب شهردار تهران عمل کردند و از هجمه های ناجوانمردانه سیاسی نترسیدند تشکر می کنم؛ امیدوارم سایر اصلاح طلبان عضو شورای شهر اسلامی شهر تهران هم فارغ از جناح بندی های سیاسی به عمران شهر تهران کمک کنند و از تکرار تجربه اول شهر تهران بپرهیزند و اجازه بدهند دکتر قالیباف بهتر از سابق به شهروندان تهرانی کمک کنند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات