در حاشیه مجمع عمومی سازمان مل متحد

رییس صندوق بین المللی پول پیش از ظهر امروز (سه شنبه) به وقت نیویورک در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد با حسن روحانی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش افکارنیوز ، حسن روحانی، در این دیدار با اشاره به اجرای قانون هدفمندی یارانه ها و بازنگری و حل و فصل مشکلات مرحله اول اجرای این طرح در دولت جدید، بر برنامه ریزی و زمینه سازی برای اجرای مرحله دوم آن تاکید کرد و گفت: هدف دولت تدبیر و امید اینست که اولاً تورم را مهار و بازار ارز را با ثبات کرده و بهبودی در کسب و کار پدید آورد و سپس به اجرای مرحله دوم این طرح بپردازد.

روحانی همچنین از نقش فعلی رییس صندوق بین المللی پول در مدیریت بحران جهانی تقدیر کرد.

رییس صندوق بین المللی پول نیز در این دیدار با اشاره به نقش مهم جمهوری اسلامی ایران در بنیانگذاری صندوق بین المللی پول، ضرورت حل مشکلات اقتصادی در خاورمیانه و نیز خطرات جنگ در منطقه و آثار آن در شرایط اقتصادی را مورد تاکید قرار داد.

رییس صندوق بین المللی پول با مثبت ارزیابی کردن اجرای طرح هدفمندی یارانه ها در ایران بر آمادگی این صندوق برای همکاری با جمهوری اسلامی در زمینه های مهار تورم و سیاست های مالی و ثبات اقتصادی و توسعه زیرساخت ها تاکید کرد.

وی همچنین با اشاره به تجربه جمهوری اسلامی ایران در موضوع مهاجران افغانی و لزوم مسئولیت پذیری صندوق بین المللی پول برای حل مسائل منطقه ای، بزرگی و تمدن ملت ایران را مورد تمجید قرار داد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات