عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه ملت ایران هرگز از اصول خود کوتاه نخواهد آمد، گفت: آمریکا باید پاسخگوی بیش از ۶۰ سال دشمنی با ملت ایران باشد.

به گزارش افکارنیوز ، اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نطق رئیس جمهور آمریکا در مجمع سالیانه سازمان ملل، گفت: صحبت های اوباما بر اساس سیاست های قبلی آمریکا بوده و مسلما وی نمی تواند به تنهایی تصمیم گیر نهایی باشد و سیاست های کلی کاخ سفید را تغییر دهد.

وی تنها حرف تازه اوباما را تایید سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با مسائل هسته ای بیان کرد و افزود: به غیر از موضع گیری رئیس جمهور آمریکا در رابطه با فتوای رهبر انقلاب اسلامی ایران در رابطه با مسایل هسته ای، سایر مواضع وی در قبال سوریه و ادامه حمایت از رژیم صهیونیستی همان سیاست های قبلی بوده که بار دیگر در سازمان ملل به آنها اشاره شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیچ زمینه تغییری در سیاست های اجرایی آمریکا در نطق باراک اوباما به چشم نیامد، خاطرنشان کرد: اینچنین نیست که اگر ملت ایران به سران کاخ سفید چراغ سبز نشان دهند آنها از جنایات گذشته خود کوتاه آمده و از سیاست های کلی شان عدول کنند.

وی با اشاره به اینکه آمریکا دشمن دیرینه ملت ایران است، اظهار داشت: ملت ایران نیز هرگز از اصول خود کوتاه نخواهد آمد. اما اگر آمریکا آماده باشد تا با تاکتیکی جدید بر سر سیاست های اجرایی، مسائل جزئی و غیراصولی بحث کند ما نیز در این راستا اعلام آمادگی می کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکا باید پاسخگوی بیش از ۶۰ سال دشمنی با ملت ایران باشد، خاطرنشان کرد: اگر به راستی سران آمریکا به دنبال حل مشکلات هستند در گام اول باید تمامی تحریم ها علیه ملت ایران را لغو و سرمایه های بلوکه شده جمهوری اسلامی ایران را بازگرداند.

کوثری در پایان، بازگشت پرونده هسته ای ایران از شورای امنیت به سازمان انرژی اتمی را یک اقدام عملی دیگر از سوی سران آمریکا برشمرد و افزود: پرونده هسته ای ایران یک پرونده حقوقی است و نه امنیتی. در نتیجه این پرونده که با کارشکنی های آمریکا به شورای امنیت ارجاع داده شده بود باید هرچه سریعتر به آژانس بین المللی انرژی اتمی بازگردد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات