رییس جمهور گفت: جمهوری اسلامی ایران در موضوع هسته ای خواستار حقوق حقه خود بدور از اعمال هرگونه تبعیض همانند سایر کشورهای دنیا و در چارچوب مقررات بین المللی بوده و آن را دنبال می کند.

حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهور در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی. ان. ان آمریکا در پاسخ به سوالی در خصوص موضوع هسته ای ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران به دنبال سلاح هسته ای نبوده و نخواهد بود و کشتار جمعی را برخلاف باورهای دینی و مذهبی و اصول اخلاقی خود می داند.

روحانی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در موضوع هسته ای خواستار حقوق حقه خود بدور از اعمال هرگونه تبعیض همانند سایر کشورهای دنیا و در چارچوب مقررات بین المللی بوده و آن را دنبال می کند.

رییس جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران چیزی جز قانون نمی خواهد، اعمال تحریم ها علیه کشورمان را غیرانسانی و برخلاف تمامی اصول و مقررات بین المللی دانست و خاطرنشان کرد: ما معتقدیم با فشار بر یک ملت هیچ کسی به جایی نمی رسد، چراکه هر چه تنفر زیاد باشد، شرایط برای صلح و دوستی کمتر می شود.

روحانی در پاسخ به سوالی در خصوص تحولات سوریه نیز اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا با هر کشوری در راستای خاتمه دادن به جنگ داخلی در سوریه همکاری کند.

رییس جمهور همچنین تاکید کرد: هیچ دولت دیگری نباید برای آینده سوریه تصمیم گیری کند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات