رئیس کمیته هنر و رسانه کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه رویکرد خانه سینما سیاسی بود، گفت: طرح سئوال از وزیر ارشاد امروز به هیئت رئیسه تحویل داده شد.

به گزارش افکارنیوز ، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر با اشاره به بازگشایی خانه سینما اظهار کرد: مجلس و به ویژه کمیسیون فرهنگی این سئوال را از علی جنتی وزیر ارشاد دارد که چرا خانه سینما بازگشایی شد.

وی افزود: خانه سینما از لحاظ قانونی منحل شده بود و در اختیارات وزارتخانه هم نیست که نسبت به بازگشایی آن اقدام کند، اما معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد خانه سینما را بازگشایی کرد.

رئیس کمیته هنر و رسانه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه فعالیت ها و اقدامات خانه سینما رویکرد سیاسی داشت، گفت: خانه سینما متاسفانه به انجام امور صنفی نمی پرداخت و بیشتر اقدامات و فعالیت آنان رنگ و رویکرد سیاسی داشت.

پژمانفر تصریح کرد: امروز که خانه سینما توسط معاونت سینمایی وزیر ارشاد بازگشایی شده این سئوال را داریم که چرا این اقدام صورت گرفته در حالی که در حوزه اختیارات وزارت ارشاد نیست.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: طرح سئوال از وزیر ارشاد امروز به هیئت رئیسه تحویل داده شد و مطابق با روند طبیعی آن، طرح سئوال به کمیسیون مربوطه ارسال می شود و پس از آن کمیسیون از وزیر ارشاد دعوت می کند تا نسبت به این مسئله پاسخگو بوده و تدبیری کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر نسبت به توضیحات جنتی در کمیسیون توجیه نشدیم بنا بر وظیفه طرح سئوال در صحن علنی صورت می گیرد اما مطمئن هستیم که وزیر ارشاد نسبت به این مسئله تدبیر و این موضوع را ساماندهی می کند.

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی تصریح کرد: شاید برخی بگویند طرح سئوال از وزیر ارشاد در روزهای نخستین خدمتش جالب نیست اما مجلس موظف به انجام تکلیف خود است.

رئیس کمیته هنر و رسانه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم جنتی به این موضوع دقت کند و مطابق با قانون مجلس را با توضیحات و اقدامات خود راضی کند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات