رئیس جمهور دقایقی پس از سفری ۵ روزه به نیویورک و شرکت در شصت و هشتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل وارد تهران شد.

به گزارش افکارنیوز ، حسن روحانی رئیس جمهور اسلامی ایران دقایقی پیش پس از سفری ۵ روزه به آمریکا و شرکت در اجلاس شصت و هشتم مجمع عمومی سازمان ملل وارد تهران شد.

در مراسم استقبال از روحانی، علی اکبر ولایتی مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری، محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت، علی طیب نیا وزیر اقتصاد، محمود واعظی وزیر ارتباطات، علی فانی سرپرست وزارت آموزش و پرورش، جعفر توفیقی سرپرست وزارت علوم، سیدرضا امیری صالحی سرپرست وزارت ورزش حضور داشتند.

رئیس جمهور در سفر ۵ روزه خود به نیویورک در مجمع عمومی سالیانه سازمان ملل و همچنین اجلاس جهانی خلع سلاح اتمی و در نشست وزرای خارجه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد سخنرانی کرد.

وی همچنین با بان کی مون دبیر کل سازمان ملل و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و مقامات برخی کشورها دیدار داشت و سخنرانی در جمع ایرانیان مقیم آمریکا و رهبران ادیان و همچنین مسئولان برخی رسانه های امریکایی از دیگر برنامه های سفر روحانی بود.

رئیس جمهور چند گفتگو نیز با رسانه های آمریکایی داشت و در پایان سفرش یک نشست خبری نیز برای رسانه های مختلف دنیا که در نیویورک حضور داشتند برگزار کرد اما مهمترین فصل این سفر گفتگوی تلفنی باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا با روحانی بود که در آخرین ساعت این سفر انجام شد.

در حاشیه حضور رئیس جمهور کشور ما در آمریکا برای شرکت در اجلاس سالانه سازمان ملل انجام مذاکرات هسته ای بین جمهوری اسلامی ایران و ۱+۵ بود که مدیریت آن را محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان بر عهده داشت.

علاوه بر وزیر امور خارجه، رئیس جمهور را در این سفر، محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور و محمدرضا صادق و حسام الدین آشنا مشاوران حجت الاسلام روحانی همراهی می کردند.

محمدعلی نجفی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و همچنین سیامک مره صدق نماینده کلیمیان و احمدرضا دستغیب نماینده شیراز در مجلس از دیگر مسافران آمریکا بودند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات