وزیر امور خارجه فرانسه از ایران خواست زودتر از یک سال پیشنهادی به نگرانی ها درباره برنامه هسته یی اش بپردازد، زیرا این نگرانی وجود دارد که تهران با وجود مذاکرات با قدرت های جهانی برنامه هسته یی اش را به پیش ببرد.

به گزارش افکارنیوز ، لورن فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه روز جمعه در جمع خبرنگاران در نیویورک گفت: وزیر امور خارجه ایران درباره قلب این مساله حرف زد. درباره این که یک سال طول می کشد تا به جلو حرکت کنیم. اما من به او یادآوری کردم که رییس جمهورش درباره سه یا شش ماه حرف زده بود و او گفت که اگر بتوان این کارها را سریع تر حل و فصل کرد، خشنود خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، فابیوس گفت: من به او گفتم که ما باید با سرعت حرکت کنیم و این یکی از مسایلی است که باید به آن پرداخت، زیرا (این سوال مطرح است که) آیا تولیدات هسته یی در طول مذاکرات ادامه پیدا می کند؟

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران روز پنجشنبه با همتاهای خود از کشورهای عضو گروه ۱+۵ (آمریکا، انگلیس، روسیه، فرانسه، چین و آلمان) دیدار و گفت وگو کرد.

وزیر امور خارجه فرانسه گفت: ما نمی توانیم خود را در موقعیتی بیابیم که گفت وگوها یک سال طول بکشد و در طول آن زمان تعداد سانتریفیوژها افزایش یابد و در حالیکه وارد جزییات فنی شده ایم راکتور اراک پیشرفت کند. این مشکل ساز خواهد بود.

فرانسوا اولاند، نخست وزیر فرانسه اولین رهبر غربی بود که در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل با حسن روحانی، رییس جمهور ایران دیدار و گفت وگو کرد و با تکرار اتهامات غرب مبنی بر نظامی بودن برنامه هسته یی ایران تاکید داشت که پاریس منتظر" اقدامات ملموس" ایران است تا نشان دهد که برنامه هسته یی نظامی اش را کنار خواهد گذاشت.

اولاند در سخنرانی اش در این مجمع گفت که اظهارات دولت جدید ایران باعث دلگرمی اش شده است، ولی هشدار داد که تهران باید این اظهارات را با اقدامات ملموس دنبال کند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات