صادق در گفت وگوی ویژه خبری

مشاور رئیس جمهور با تأکید بر اینکه از لحظه اول که آقای روحانی وارد نیویورک شد در کانون توجه رسانه ها بود، گفت: یکی از مسئولان رسانه ها ی بین المللی به بنده گفت آقای روحانی گفتمانی را طرح کرد که الان دنیا به آن نیاز دارد.

به گزارش افکارنیوز ، محمدرضا صادق مشاور رئیس جمهور امشب در برنامه گفت وگوی ویژه خبری در پاسخ به این سؤال که سخنرانی رئیس جمهور در شصت و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد بازتاب وسیعی داشت، شما این اقبال را در چه می دانید، گفت: از لحظه اول که آقای روحانی وارد نیویورک شد در کانون توجه رسانه ها بود.

مشاور رئیس جمهور تصریح کرد: یکی از مسئولان رسانه های بین المللی به بنده گفت که در دو روز اقامت آقای روحانی وی ستاره شصت و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد بود که بنده چرایی این را از وی پرسیدم و او پاسخ داد آقای روحانی گفتمانی را طرح کرد که الان دنیا به آن نیاز دارد.

وی یادآور شد: گفتمان آقای روحانی که مورد اقبال ملت ایران قرار گرفت این فرصت را فراهم کرد که در دوره پیش رو الگویی از مردم سالاری دینی و خدمت به مردم مورد توجه قرار گیرد.

صادق همچنین به سخنرانی آقای روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، کنفرانس خلع سلاح و اجلاس غیرمتعهدها اشاره کرد و گفت: در کنفرانس مطبوعاتی نیز که با حضور رسانه های معتبر بین المللی و تأثیرگذار انجام شد آقای روحانی به پرسش هایی که مدت ها در افکار عمومی وجود داشت به خوبی پاسخ داد و موجب شد وی در کانون توجه رسانه ها قرار گیرد.

صادق در ادامه این گفت وگو به نشست رئیس جمهور با اصحاب رسانه های آمریکایی اشاره و تصریح کرد: ما با رسانه ها دو جلسه داشتیم که یکی با مسئولان، سردبیران و عناصر ارشد رسانه های آمریکا در سطح بین المللی بود که آنان در این جلسه سؤالات و ابهامات خود را بازگو و پاسخ خود را از آقای روحانی دریافت کردند.

مشاور رئیس جمهور با تأکید بر اینکه نشست با اصحاب رسانه های آمریکا به دلیل کار تبلیغاتی نبود، گفت: در این جلسه مدیران و مسئولان ارشد رسانه ها اتهاماتی که علیه جمهوری اسلامی ایران زده می شد و به دلایلی پاسخ آن را نشنیده بودند طرح کردند که با جواب های عالمانه و قانع کننده رئیس جمهور در چارچوب مواضع جمهوری اسلامی روبه رو شدند که برای آنها تحسین برانگیز بود.

وی ادامه داد: مدیران، سردبیران و عناصر ارشد رسانه های آمریکا در این جلسه می گفتند که ما به این زوایا اشراف نداشته ایم.

صادق به نشست دوم رئیس جمهور با رسانه های آمریکایی نیز اشاره و تصریح کرد: این یک کنفرانس خبری و مطبوعاتی بود که در ساعات پایانی حضور آقای روحانی در نیویورک صورت گرفت که این کنفرانس در محل اقامت رئیس جمهور بود و بیش از ۱۰۰ آژانس خبری معتبر شرکت و سؤالات خود را مطرح کردند.

مشاور رئیس جمهور با بیان اینکه ما تیم رسانه ای چندانی در سفر رئیس جمهور به نیویورک نبردیم، خاطرنشان کرد: ترکیب هیئت ۸ و ۹ نفر بودند و چند نفری نیز کارهای تشریفاتی و اداری را انجام می دادند و تیم رسانه ای رئیس جمهور نیز حدود ۳ الی ۴ نفر بود؛ بنابراین با یک تیم محدود رسانه ای به نیویورک رفتیم.

وی دیدار با رهبران مسلمان آمریکا، فرهیختگان اندیشکده های آمریکا، نشست با جامعه آسیایی آمریکا و ملاقات های دوجانبه با بیش از ۱۷ رئیس جمهور و نخست وزیر را از جمله برنامه های صورت گرفته در این سفر عنوان کرد.

صادق در مورد استقبال بانی کی مون دبیرکل سازمان ملل از رئیس جمهور ایران نیز تصریح کرد: دبیرکل سازمان ملل تا نزدیک در سازمان به استقبال آقای روحانی آمد که برای کارکنان خود سازمان نیز جالب بود.

مشاور رئیس جمهور ادامه داد: آقای روحانی در این سفر به آقای بانی کی مون گفت که ما توقع مان از سازمان ملل در خصوص ترور دانشمندان هسته ای ایران حداقل اتخاذ واکنش بود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات