نخست وزیر رژیم صهیونیستی که به شدت از منزوی شدن ادبیات خود علیه ایران نگران شده، پیش از سفر به نیویورک اعلام کرد برای «مقابله با چرب زبانی و اغواگری» ایران به سازمان ملل می رود.

به گزارش افکارنیوز ، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی شب گذشته برای حضور در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل، فرودگاه «بن گوریون» تل آویو را به مقصد نیویورک ترک کرد. وی هدف از این سفر را مقابله با «چرب زبانی و هجمه اغواگرانه» رئیس جمهور جدید ایران اعلام کرد.

«حسن روحانی» رئیس جمهور ایران در سفر خود به نیویورک با سخنرانی ها و مصاحبه های خود موجی تبلیغاتی به نفع خود به راه انداخته که این امر به شدت صهیونیست ها به خصوص نتانیاهو را نگران کرده است. نتانیاهو پیش از آغاز سفر به نیویورک به وزرا و اعضای کابینه خود دستور داده بود از هرگونه اظهارنظر در مورد تهران و مکالمه اخیر روسای جمهوری ایران و آمریکا خودداری کنند.

نتانیاهو در حالی که عازم نیویورک بود، در فرودگاه به رادیو اسرائیل گفت: قصد دارم در برابر چرب زبانی و اغواگری ایران، حقایق را بیان کنم. بیان حقیقت در این برهه زمانی، برای صلح و امنیت جهانی و همچنین امنیت اسرائیل، ضروری است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از سخنرانی رئیس جمهور ایران در مجمع عمومی سازمان ملل هم، ساعت ۱ نیمه شب به وقت اسرائیل بیانیه ای صادر کرد و اظهارات روحانی را «مملو از فریب» توصیف کرد. نتانیاهو به شدت از توجه جهانی به مواضع معتدل ایران و در انزوا قرار گرفتن ادبیات جنگ طلبانه خود نگران شده است. هیئت اسرائیلی امسال تنها گروهی بود که به هنگام سخنرانی رئیس جمهور ایران سالن مجمع عمومی را ترک کرد.

نتانیاهو قرار است روز دوشنبه در واشنگتن با «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا دیدار کند. وی یک روز بعد هم به نیویورک می رود و در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی می کند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات